برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سرمقاله آفرینش/ دامنه بی انتهای گردشگری

منبع
آفرينش
بروزرسانی
سرمقاله آفرینش/ دامنه بی انتهای گردشگری

آفرینش/ « دامنه بی انتهای گردشگری » عنوان سرمقاله روزنامه آفرینش به قلم حمیدرضا عسگری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
 
صنعت گردشگری در جهان به قدری گسترده و متنوع درحال رشد است که تمامی عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و... را تحت تاثیر قرار داده است. کشورهای مختلف درحال بهره گیری از داشته ها و یا ایجاد ظرفیت ها در این حوزه هستند تا بتوانند به طرق مختلف از مزایا و پتانسیل های آن استفاده کنند.
به عنوان مثال در ایتالیا بازدیدکنندگان سالانه یک و نیم میلیون یورو را در فواره و آبنمای "تروی رم" می اندازند تا آرزوهایشان برآورده و خوش شانسی کسب کنند. روی تابلوهای اطراف آبنما نوشته شده که این سکه ها صرف امور خیریه می شود.
در سال 2022 خیریه "کاریتاس" حدود 1.5 میلیون دلار را از فواره تروی جمع کرد و این مبلغ در سال 2023 کمی بیشتر شد. بخشی از این مبالغ باعث باز شدن چند سوپرمارکت برای افراد نیازمند در رم شده است.
شاید گفته شود ما چنین دریاچه یا فواره ای نداریم، اما بحث برسر داشتن یا نداشتن این ظرفیت طبیعی نیست، بلکه بحث اصلی درمورد نگرش و بهره گیری از داشته ها و پتانسیل ها در حوزه گردشگری است که می تواند انگیزه های مختلف را در حوزه های اقتصادی و اجتماعی این چنین فعال سازد به گونه ای که از بابت آن یک حرکت انسانی بزرگ به راه بیفتد.

این نگاه میسر نخواهد شد مگر با نگاه کارشناسانه تر به استفاده از پتانسیل های موجود گردشگری در مناطق و شهرهای کشور.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره