برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سرمقاله ایران/ شکست کرونا نیازمند همکاری دولت و ملت

منبع
ايران
بروزرسانی
سرمقاله ایران/ شکست کرونا نیازمند همکاری دولت و ملت

ايران/ « شکست کرونا نيازمند همکاري دولت و ملت » عنوان يادداشت روزنامه ايران به قلم اشرف بروجردي(رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران) است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:
 
شيوع ويروس کرونا و به کام مرگ بردن ده‌ها هموطن، سايه وحشت و نگراني را در جامعه اشاعه داده و فضاي نااميدي را در جامعه گسترانده است. با وجود تلاش همه‌جانبه کادرپزشکي و درماني همچنان شاهد گسترش اين بيماري در ميان مردم هستيم .بيماري‌اي که غني و فقير و کوچک و بزرگ هم نمي‌شناسد و حاصل آن مرگ روزانه ده‌ها عزيز از اين سرزمين است. به‌راستي براي مهار اين بيماري چه بايد کرد؟ صاحبنظران و پزشکان بهترين راه کاهش مرگ و مير را خانه‌نشيني و قرار گرفتن در قرنطينه مي‌دانند اما گسست حاصل از شرايط سخت زيست اجتماعي ميان مردم و مسئولان، همچنين گراني و کاهش اشتغال موجب بي‌توجهي مردم به تصميمات دولت و قرارگرفتن در قرنطينه شده است و با وجود همه هشدارهاي مسئولان به مردم در جهت رعايت اصول اوليه دوري از ويروس کوويد19 بازهم مشاهده مي‌شود که در مواردي رعايت لازم صورت نمي‌گيرد و حتي در ميان منتسبان به فرهيختگي و فرزانگي ...
به‌عنوان مثال وقتي تعطيلي کتابخانه ملي جهت رعايت پروتکل بهداشتي اعلام مي‌شود فرياد برمي‌خيزد که اين تصميم نبايد به حوزه کتابخانه ملي تسري پيدا کند و سبب بازدارندگي اعضاي کتابخانه ملي از امکان استفاده از اين فضا شود. غافل از اينکه فقط بحث حضور در کتابخانه نيست بلکه تردد در شهر و تماس نزديک با افراد ديگر چه در هنگام استفاده از وسايل نقليه عمومي و چه حضور در کتابخانه خود زمينه‌ساز انتقال و اشاعه ويروس خواهد شد. يا سفر رفتن که با وجود همه هشدارهايي که داده مي‌شود باز هم اين موضوع رعايت نمي‌شود و افراد بدون توجه به احتمال نقش‌آفريني درتوزيع و گسترش ويروس و نقش داشتن در مرگ ديگران به سفر مي‌روند. مردم بايد بدانند که اتخاذ تصميم‌هايي از جنس قرنطينه براي رعايت سلامت مردم و نجات جان انسان‌هاست. دولت با وجود همه تهديد‌ها و تحريم‌ها همچنان تلاش مي‌کند تا ايمني لازم را براي مردم فراهم کند اما اين بي‌توجهي‌ها و عدم همکاري و همراهي برخي از شهروندان، دولت و کادر درمان را دچار دردسر و زحمت مضاعف کرد و اين افراد هم آسيب‌رساننده به ديگران و هم به خود هستند. البته در اينجا بايد گفت نقش رسانه ملي در آموزش جامعه و در ايجاد باور جهت پذيرش اقدامات مؤثر دولت کمک‌کننده است. مردم بايد بدانند که تصميمات دولت در ايجاد محدوديت جهت تردد قطعاً براي حفظ جان آنهاست. اقتضاي تأثير‌پذيري اين اقدامات باور مردم و تعاون وهمدلي آنها جهت ريشه‌کن کردن اين ويروس از اين مملکت است. به اميد روزهاي بدون ويروس کرونا و به اميد سلامتي همه مردم عزيز ايران.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره