نماد آخرین خبر

دولت از صداوسیما شکایت‌ می‌کند

منبع
فرارو
بروزرسانی
دولت از صداوسیما شکایت‌ می‌کند

فرارو/متن پيش رو در فرارو منتشر شده و انتشار آن در اخرين خبر به معناي تاييد تمام يا بخشي از آن نيست

در پي سخنان يک روحاني در تلويزيون عليه رييس جمهور دولت اعلام کرده است که از صداوسيما شکايت خواهد کرد. 

معاونت حقوقي رياست جمهوري اعلام کرد به دنبال پخش صحبت هاي توهين آميز نسبت به رييس جمهور و وزراي دولت در يکي از برنامه هاي تلويزيوني صدا و سيما از اين سازمان و کليه عوامل پخش اين برنامه شکايت خواهد کرد.

نمايندگان قوه مجريه در شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما نيز خواستار برخورد حقوقي با هتاکي در برنامه تلويزيوني برنامه شدند.

 اين نمايندگان در نامه‌اي به رئيس شوراي نظارت بر سازمان صدا و سيما خواهان پيگيري موضوع و بررسي نحوه جلوگيري از چنين اقداماتي در برنامه‌ها شدند.

احمد جهان بزرگي عضو هيأت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي در برنامه زاويه شبکه چهار سيما گفت:  "مسئولي مي‌نشيند خانه و ممکن است پاي منقل باشد و سر نمي‌زند به اين طرف و آن طرف ببيند در مملکت چه مي گذرد، حتي وزرايش نمي توانند با او تماس بگيرند، مسئول است؟"

مقامات دولتي نيز در صفحات مجازي خود به اين سخنان واکنش نشان دادند.  مقامات دولتي اين اظهارات را "توهين آميز" و "شرم آور" توصيف کرده اند. 

عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين باره در توئيتي نوشت: " ادبيات سخيف، توهين و افترا از همه بد است و در کسوت روحانيت، آن هم از رسانه ملي، بدتر!"

محمود واعظي رئيس دفتر رئيس جمهوري در حساب کاربري خود در توئيتر نوشت: «‏هر چه به انتخابات ۱۴۰۰ نزديک مي‌شويم توهين به رئيس‌جمهور و تخريب دولت افزايش مي‌يابد. اين روش غيراخلاقي که با آموزه‌هاي ديني ما مغاير است، براي توهين‌کنندگان محبوبيت نمي‌آورد، از عزم و اراده رئيس‌جمهور و دولت براي تلاش بيشتر در اين شرايط سخت و خدمت به مردم نمي‌کاهد.»

حسام الدين آشنا مشاور رييس جمهور هم نوشته است: «مردم اهل ملاقه و منقل را به خوبي مي‌شناسند. اي کاش در کنار ريش و عمامه، جهان‌تان را هم بزرگ‌تر مي‌کرديد تا بدانيد که در اين وانفسا اهانت به مردم شريف ايران و شخص دوم کشورتان نه خدمت به اسلاميت و جمهوريت بلکه هم‌آوايي با ياوه‌گويان ترامپي است.»

واکنش شبکه چهار
در همين راستا شامگاه پنج شنبه شبکه چهار در بيانيه‌اي سخنان حجت الاسلام جهان بزرگي عليه رييس جمهور در برنامه چهارشنبه شب «زاويه» را، «غيرمنصفانه» و «غيرحرفه اي» خواند.

در بيانيه شبکه چهار سيما از رييس جمهور عذرخواهي نشده و بعيد است براي دولت راضي کننده باشد. 

در اين بيانيه آمده است: «اتفاق ناخوشايندي که به وسيله مهمان برنامه زاويه و برخلاف رويه اين برنامه رخ داد، مخالف صريح فرمايشات رهبري مبني بر حفظ حرمت مسوولان نظام بود و با سياست هاي کلي شبکه چهار، مبني بر توسعهٔ ادب و آداب گفتگو، در تضاد کامل قرار داشت.»

شبکه چهار سيما در ادامه از سخنان مهمان برنامه تبري جسته و اعلام کرده "صراحتاً آن را مخالف اهداف رسانه ملي و شبکه چهار در توسعه گفتگوي مومنانه، منصفانه و مودبانه مي‌داند."

در بيانيه شبکه چهار آمده است: «اميدواريم ديگر شاهد چنين رفتارهايي از سوي مهمانان برنامه‌هاي زنده نباشيم تا خداي ناکرده عرصه گفتگو تنگ‌تر نشود و شکاف هاي فکري و اجتماعي بيش از اين نگرد.»

اين بيانيه تاکيد کرده است: "مسووليت اظهارنظر مهمانان و کارشناسان برنامه زنده بر عهده خود آنهاست همان چيزي که مجري برنامه به درستي صراحتا در پايان برنامه بر آن تاکيد کرد و مديران و برنامه سازان پيش از برنامه همواره کارشناسان را به اتقان در سخنان، رعايت انصاف، اخلاق، نقد سازنده و دلسوزانه توصيه کرده و مي کنند. اين صحبت ها نه تنها مورد تاييد رسانه ملي نيست، بلکه آن را مغاير فضاي نقد منصفانه و اخلاقي مي داند."

روابط عمومي شبکه چهار سيما در پايان نوشته است: «قطعا سخنان حجت الاسلام جهان بزرگي خلاف مصالح کشور و منويات رهبر انقلاب (مدظله العالي) است و مي‌بايست آن را جبران کنند تا ابزاري در دست دشمنان قسم خورده اين نظام مقدس نشود.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar