برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
تحلیل ها

مخالفت نامزد اعتماد ملی با شرط‌گذاری «ناسا» برای ثبت‌نام

منبع
کيهان
بروزرسانی
مخالفت نامزد اعتماد ملی با شرط‌گذاری «ناسا» برای ثبت‌نام

کيهان/متن پيش رو در کيهان منتشر شده و انتشار آن به معناي تاييد تمام يا بخشي از آن نيست

نامزد حزب اعتماد ملي با شرط واگذاري «ناسا» (نهاد اجماع‌ساز) اصلاح‌طلبان مخالفت کرد.

محمدعلي افشاني شهردار سابق تهران که در اثر قانون منع به کارگيري بازنشستگان، از اين سمت کناره‌ گرفت، به روزنامه آرمان گفته است:

نهاد اجماع‌ساز يک مصوبه تصويب کرده که از نظر بنده داراي اشکال اساسي است و معتقدم نياز به بازنگري دارد. نهاد اجماع‌ساز تصويب کرده در ابتدا بايد ۱۵ عضو اين شورا، يک نفر را به عنوان کانديدا معرفي کنند. پس از آن بايد حداقل ۵۰ درصد اعضاي نهاد به کانديداتوري وي راي مثبت بدهند و در نهايت اين فرد برنامه خود را در نهاد ارائه کند تا دو سوم اعضاي نهاد به وي راي مثبت بدهند تا بتواند در انتخابات ثبت‌نام کند. سوال اينجاست که در شرايط کنوني که مشخص نيست رويکرد شوراي نگهبان به چه صورت خواهد بود و چه کساني را تاييد خواهد کرد؛ چرا چنين فرآيند دشواري براي انتخاب کانديداها در نظر گرفته شده است؟ اين در حالي است که شاخص‌ها براي راي‌گيري در نهاد اجماع‌ساز نيز مشخص نيست. بنده معتقدم اگر اين رويکرد اصلاح نشود در نهايت صدمه جدي به نحوه حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آينده وارد مي‌شود، بهتر است ابتدا افراد در انتخابات ثبت‌نام کنند و اگر تاييد صلاحيت شدند از آنها برنامه بخواهند و براي آنها سيستم سختي در نظر بگيرند؛ نه قبل از مشخص شدن وضعيت تاييد صلاحيت‌ها.

وي همچنين گفت: اصلاح‌طلبان چاره‌اي جز تشکيل نهاد اجماع‌ساز ندارند. در شرايط کنوني تشکيل چنين نهادي عقلايي به نظر مي‌رسد. اما نبايد از چنين نهادي انتظار دموکراسي و بهبود اوضاع اجتماعي را داشته باشيم. اگر اين نهاد مسئله اصلي خود را مردم و حل مشکلات آنها قرار بدهد مي‌توان به تاثيرگذاري آن اميدوار بود.

افشاني درباره رسانه‌اي خود گفت: تا اين لحظه تصميم نگرفتم. اعضاي حزب اعتماد ملي و دوستان و بزرگان روي اين موضوع اصرار و پافشاري دارند که بنده در انتخابات ثبت‌نام کنم، در حال بررسي هستم. او خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در مرحله نخست بايد استراتژي خود را در انتخابات روشن کنند.

بدون ترديد نداشتن استراتژي و خود را در اختيار حوادث قرار دادن نه نتيجه‌اي براي کشور خواهد داشت و نه براي اصلاح‌طلبان. اصلاح‌طلبان در شرايطي قرار گرفته‌اند که نوعي يأس و نااميدي بين آنها مستولي شده است. اين يأس و نااميدي بايد کنار گذاشته شود و جريان اصلاحات با اميد به آينده نگاه کند.

شهردار سابق تهران اين را هم گفته که امروز فقر، بيکاري، مشکلات معيشتي، فساد و بي‌اعتمادي و از همه مهمتر فرار سرمايه‌هاي انساني و مالي از کشور مشهود است. يکي از راه حل‌ها تغيير مديريت‌ها و نگرش‌هاست. آلبرت انيشتين معتقد است: «تفکري که مشکلي را ايجاد کرد، خودش قادر به حل آن نيست. بايد تفکر تغيير کند تا مشکل حل شود.» وي همچنين تاکيد کرده که درست است دولت مسئول اصلي است اما نبايد همه مشکلات را متوجه دولت کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره