logo
برگزیده
تحلیل ها

آتش‌سوزی گسترده این بار نزدیک «بن گوریون»

منبع
کيهان
بروزرسانی
آتش‌سوزی گسترده این بار نزدیک «بن گوریون»

کيهان/متن پيش رو در کيهان منتشر شده و انتشار آن به معناي تاييد تمام يا بخشي از آن نيست

پس از آتش سوزي در صنابع موشکي «تومر» و پالايشگاه «حيفا»، شليک موشک به سمت تاسيسات اتمي «ديمونا»، انفجار کشتي‌هاي تجاري و جاسوسي اين رژيم روي دريا اين بار رسانه‌هاي صهيونيست از وقوع يک آتش‌سوزي بزرگ نزديک «بن گوريون»، بزرگترين فرودگاه اين رژيم خبر مي‌دهند! بسياري از ساکنان سرزمين‌هاي اشغالي معتقدند، هيچ يک از اين آتش سوزي‌ها، حادثه و اتفاقي نيست.

آتش سوزي، انفجار و حملات موشکي در سرزمين‌هاي اشغالي اين روزها به يک خبر تکراري و ترسناک براي صهيونيست‌ها تبديل شده است. رژيمي که سعي داشته خود را دژي تسخير ناپذير نشان دهد غافل از اينکه به تعبير سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب‌الله لبنان از خانه عنکبوت، سست‌تر است. در 2 هفته اخير حوادثي در اين سرزمين اشغال شده اتفاق افتاده که هرچند مقامات اين رژيم آنها را «عادي» يا «حادثه» تعبير مي‌کنند اما وقوع پي‌در‌پي آنها آن هم در ايامي که منتظر «انتقام» است، هم مشکوک است و هم نشان از يک ضعف بزرگ امنيتي در سرزمين‌هاي اشغالي است. رسانه‌هاي صهيونيستي اول ارديبهشت ماه از وقوع «انفجار بزرگ» در مرکز فلسطين اشغالي خبر دادند اما جزئيات خسارات يا تلفات اين انفجار هرگز منتشر نشد. فقط روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» فاش کرد که اين انفجار در کارخانه نظامي مهمي به نام «تومِر» وابسته به وزارت جنگ رژيم صهيونيستي در شهر «الرمله» رخ داده است.
سران رژيم صهيونيستي که در شوک انفجار کارخانه نظامي «تومر» بودند يکبار ديگر شوکه شدند، زيرا مرکز هسته‌اي رژيم صهيونيستي يعني تاسيسات اتمي «ديمونا» دوم ارديبهشت ۱۴۰۰ با موشک مورد هدف قرار گرفت و سامانه‌هاي دفاعي اين رژيم نيز موفق به رهگيري آن نشدند! تاسيسات هسته‌اي ديمونا جزو حفاظت شده‌ترين تاسيسات در کل رژيم صهيونيستي است و اين رژيم نهايت سيستم‌هاي دفاعي خود را براي دفاع از اين تاسيسات مستقر کرده است؛ سيستم‌هايي که براي هيچ جاي ديگر حتي براي تل‌آويو هم استفاده نمي‌شود. در نهايت نيز 10 ارديبهشت رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي اعلام کردند يکي از تأسيسات پالايشگاه نفت در بندر «حيفا» دچار آتش‌سوزي شده است؛ اين رسانه‌ها خراب شدن يکي از لوله‌هاي اين تأسيسات را عامل اين آتش سوزي عنوان کردند.
اين مثلا آتش سوزي هم پس از حادثه مذهبي صهيونيست‌هاي افراطي که باعث مرگ نزديک به 50 صهيونيست شد، رخ داد که به لحاط رواني، هم جامعه صهيونيست‌ها و هم مقامات اين رژيم نامشروع را به شدت تحت فشار قرار‌داده است. اما اين پايان ماجرا نبود و اين بار آتش سوزي عظيم در بزرگترين فرودگاه سرزمين‌هاي اشغالي خبر ساز
شده است.
به گزارش فارس، رسانه‌‌هاي رژيم صهيونيستي، ديروز در خبرهايي فوري از وقوع يک آتش‌سوزي گسترده در نزديکي فرودگاه بين‌‌المللي«بن گوريون» در فلسطين اشغالي و تخليه منازل مجاور آن خبر دادند.
کانال ۱۳ تلويزيون رژيم صهيونيستي با «گسترده» خواندن اين آتش سوزي اعلام کرد اين آتش سوزي نزديک فرودگاه رخ داده و تيم‌هاي آتش‌نشاني در حال تخليه منازل شهرک صهيونيست‌نشين «زيتان» که نزديک محل حادثه هستند، مي‌باشند.
پايگاه خبري روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارونوت» نيز در خبري فوري از اين حريق و تخليه منازل مجاور محل حادثه نوشت و اعلام کرد که تا زمان تنظيم اين خبر، تيم‌هاي آتش‌نشاني نتوانسته‌اند آتش‌سوزي را مهار کنند. هنوز دليل اين آتش‌سوزي اعلام نشده و جزئياتي از آن در دست نيست و تنها نخستين تصاوير از اين آتش‌سوزي در شبکه‌هاي اجتماعي در حال بازنشر است. فرودگاه بن‌گوريون، بزرگترين فرودگاه بين‌المللي رژيم صهيونيستي است که در حومه شهر لاد و ۱۵ کيلومتري جنوب شرقي تل‌آويو قرار دارد. اين فرودگاه به ياد «ديويد بن گوريون» نخستين نخست‌وزير اين رژيم نام‌گذاري شده و اسکادران ۲۷ نيروي هوايي ارتش صهيونيست در اين فرودگاه قرار دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره