برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
تحلیل ها

کارگران نتانیاهو مشغول کارند

منبع
وطن امروز
بروزرسانی
کارگران نتانیاهو مشغول کارند

وطن امروز/متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

در جریان اغتشاشاتی که سال گذشته به بهانه فوت مهسا امینی در کشور به راه افتاد، برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، انگلیس، فرانسه و ایتالیا در کنار آمریکا به حمایت تمام‌قد از جریان آشوب و ترور در ایران پرداختند. در کنار این کشورها، رژیم صهیونیستی نیز که همواره به دنبال ضربه زدن به ایران است، روی پشتیبانی از گروه‌های اپوزیسیون ایران متمرکز شد. جدا از این موضوع، تعداد قابل توجهی از تیم‌های تروریستی و خرابکار که در جریان آشوب‌ها و البته در چند ماه اخیر توسط دستگاه‌های نظامی و امنیتی کشورمان زیر ضربه رفتند، وابسته به موساد، سرویس جاسوسی - تروریستی اسرائیل بودند. این را به وضوح می‌توان در بیانیه‌های تبیینی دستگاه‌های اطلاعاتی - امنیتی ایران که در ارتباط با کشف و انهدام گروه‌های تروریستی خرابکار منتشر شد، مشاهده کرد.
اما در هفته‌های منتهی به سالروز فوت مهسا امینی، رژیم صهیونیستی فعال‌تر شد و به صورت آشکار به میدان آمد تا نشان دهد پرچم‌داری جریان آشوب و ترور علیه ایران در دستان این رژیم کودک‌کش است. در همین رابطه می‌توان به نشست وزیر اطلاعات اسرائیل با عوامل رسانه‌ای ضدایرانی اشاره کرد که به فاصله چند روز پیش از فرا‌رسیدن سالروز اغتشاشات برگزار شد.
15 شهریور امسال وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی که تمام سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی ذیل او فعالیت می‌کنند، در لندن با چند نفر از فعالان و عوامل رسانه‌های ضدایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد؛ دیداری که در چارچوب کمپین چند ماه اخیر اسرائیل برای ایجاد کانال‌های ارتباطی با گروه‌های ضد‌ایرانی انجام شد. این دیدار به وضوح نشان داد رژیم صهیونیستی کارفرمای اصلی جریان تروریستی آشوب در ایران است. پیش از این نیز مقامات اسرائیلی به صورت آشکار حمایت خود را از گروه‌های ضدایرانی اعلام کرده بودند که گفت‌وگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با شبکه تروریستی اینترنشنال که اسفند سال گذشته انجام شد، یکی از این موارد است. همچنین سفر دیکتاتورزاده پهلوی به سرزمین‌های اشغالی را که اردیبهشت امسال اتفاق افتاد هم باید در همین راستا تحلیل و تفسیر کرد.
ارتباط رژیم صهیونیستی با گروه‌ها و رسانه‌های ضدایرانی اما یک ارتباط دوسویه است، به طوری که به نظر می‌رسد این گروه‌ها و چهره‌های اپوزیسیون ایران، در مقابل حمایت‌ها و پشتیبانی‌های همه‌جانبه اسرائیل، وظیفه تطهیر رژیم صهیونیستی و ماله‌کشی روی جنایت‌های رژیم اشغالگر فلسطین را بر عهده دارند. به عبارت ساده‌تر، رابطه اسرائیل و اپوزیسیون ایرانی، رابطه کارفرما و کارگر است.
از شنبه هفته جاری، رژیم کودک‌کش صهیونیست با عملیات گسترده و بی‌سابقه گروه‌های مقاومت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی مواجه شده است. بنا بر اعلام رسانه‌های عبری‌زبان، صدها نفر از صهیونیست‌ها در جریان حملات مقاومت به هلاکت رسیده‌اند و همچنین بیش از هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی نیز مجروح شده‌اند.
عملیات «توفان الاقصی» که روز شنبه توسط حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین آغاز شد، در دهه‌هایی که از اشغال خاک فلسطین می‌گذرد بی‌سابقه است. شکست خفت‌بار اسرائیل به حدی پر هزینه است که حامیان صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند ایران را پشت پرده این ماجرا القاء کنند. روزنامه مطرح آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» به نقل از مدیر موسسه مطالعات خاورمیانه دانشگاه لندن نوشت: «حمله‌ای در این وسعت مستلزم ماه‌ها طراحی بوده و نمی‌توانسته بدون هماهنگی با ایران اتفاق افتاده باشد».


* کارگران مشغول کارند
مردم ایران به دور از هر نوع تفکر سیاسی و اختلافات سلیقه‌ای و فکری، همواره در صف اول حامیان مردم مظلوم فلسطین و علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی بوده‌اند. از همین رو هر اقدامی در راستای پیروزی محور مقاومت فلسطین انجام و منجر به شکست اسرائیل شود، مورد تقدیر و حمایت مردم ایران قرار می‌گیرد. از همین رو عملیات «توفان الاقصی» تحسین و خوشحالی ایرانی‌ها را در پی داشت. این در حالی است که در روزهای گذشته، جریان رسانه‌ای ضدانقلاب و گروه‌های اپوزیسیون ایرانی که در خدمت اسرائیل قرار دارند، به خط شده‌اند تا با تطهیر صهیونیست‌ها، برای آنها ترحم و آبرو بخرند.
همدردی با رژیم صهیونیستی و متهم کردن مردم فلسطین به تروریسم، پروژه‌ای بود که از شنبه ۱۵ مهر توسط اپوزیسیون ایرانی برای تطهیر صهیونیست‌ها کلید خورد.
رضا پهلوی که سلطنت‌طلبان ضدایرانی را نمایندگی می‌کند، در حساب کاربری خود در فضای مجازی نوشت: «امروز اسرائیل بار دیگر زیر هجوم تروریست‌هایی با ایدئولوژی آدم‌کشانه  قرار دارد. این نیروهای شر و حامیان‌شان باید متوقف شوند». مسیح علینژاد، دیگر چهره معروف ضدایرانی که به خاطر دزدی‌هایش از سرمایه بلوکه مردم ایران و البته اخاذی‌هایی که از ضدانقلاب داشته، آبرویی حتی در جبهه اپوزیسیون ندارد، پس از حملات گسترده و بی‌سابقه گردان‌های عزالدین قسام به مواضع رژیم صهیونیستی، در پستی حمایت خود را از رژیم اسرائیل اعلام کرد. در کنار این افراد، رسانه‌های ضدایرانی نیز در روزهای گذشته تمرکز خود را بر تطهیر صهیونیست‌ها و مقصر جلوه دادن مردم فلسطین گذاشته‌اند. حجم بالای محتوای تولید شده از سوی این رسانه‌ها در 2 روز اخیر، نشان از آن دارد که دستور مظلوم‌سازی از اشغالگران قدس، از تل‌آویو به آنها رسیده است.


* مفلوک و مفلوک‌تر
همانطور که در ابتدای این مطلب نیز به آن اشاره شد، رژیم صهیونیستی حامی اصلی و پرچمدار جریان آشوب و ناامنی در ایران است. در طول سال‌های گذشته، رد‌پای آشکار این رژیم را می‌توان در اغتشاشات و آشوب‌هایی که امنیت ایران را نشانه رفته بودند، مشاهده کرد. به همین خاطر گروه‌های ضدایرانی از جمله منافقین، گروهک‌های تجزیه‌طلب، سلطنت‌طلبان و... جایگاه ویژه‌ای برای اسرائیل قائل هستند و انتظار دارند رژیم صهیونیستی کار جمهوری اسلامی را یکسره کند!
اما عملیات بی‌سابقه اخیر محور مقاومت در سرزمین‌های اشغالی، اقتدار پوشالی رژیم صهیونیستی را به چالش کشید و هیمنه آن را فرو ریخت و این حقیقت را برای اپوزیسیون ایرانی روشن ساخت که رژیم صهیونیستی که در مقابل مقاومت فلسطین اینطور به بحران امنیتی -نظامی رسیده، چگونه می‌تواند با حمله به ایران، نسبت به براندازی جمهوری اسلامی اقدام کند؟!! اسرائیل و اپوزیسیون ایران مفلوک‌هایی هستند که برای براندازی نظام اسلامی چشم امید به یکدیگر دارند اما توان تبدیل خیال‌پردازی‌های خود به واقعیت را ندارند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar