برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
تحلیل ها

حمله شدید کیهان به رسانه های اصلاح طلب

منبع
کيهان
بروزرسانی
حمله شدید کیهان به رسانه های اصلاح طلب

کیهان/متن پیش رو در کیهان منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

شادی مشترک مدعیان اصلاحات و اسرائیل از آزادی موقت دروغ نگاران

سال گذشته متعاقب بازداشت دو دروغ‌نگار نیابتی دشمن، رسانه‌های معاند نظام همراه با رسانه‌های مدعی اصلاحات دست به اعتراض و فضاسازی زدند، روز یک‌شنبه نیز که این دو نفر آزاد شدند، همین بنگاه‌های خبری ضد انقلاب، اصلاح‌طلب و نیز حساب کاربری اسرائیل به فارسی به شادی و خوشحالی افتادند!
  
الهه محمدی و نیلوفر حامدی، دو نفر از دروغ‌نگاران نیابتی دشمن که طی جنگ ترکیبی سال گذشته به اتهام همکاری با دولت آمریکا بازداشت شدند، روز یک‌شنبه تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر به طور موقت آزاد شدند.
سی‌ام مهرماه ۱۴۰۲ شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران رای پرونده هر دو متهم را پس از برگزاری جلسات دادگاه و تحقیقات به‌عمل آمده، اخذ آخرین دفاع و ملاحظه لوایح دفاعیه وکلای مدافع صادر کرد.
بر اساس رای صادره، الهه محمدی به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، به تحمل ۶ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.
نیلوفر حامدی متهم دیگر پرونده نیز به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا به تحمل ۷ سال حبس، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور ۵ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل یک سال حبس محکوم شد.
به گزارش فارس، همچنین، هر ۲ متهم با توجه به اقدامات ضدامنیتی به استناد بند‌های پ، ح و ذ ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، به عنوان مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شدند.
در رای دادگاه آمده است، ایام بازداشت به استناد ماده ۲۷ قانون مجازات اسلامی کسر و محاسبه خواهد شد.
بر اساس این گزارش، هر دو متهم ممنوع‌الخروج بوده و تا زمان صدور رای دادگاه تجدیدنظر هر کدام با سپردن قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی بیرون از زندان خواهند بود.


توضیحات رئیس کل دادگستری استان تهران در مورد آزادی دو نفر از متهمان امنیتی
در همین شرایط، رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص آزادی این دو متهم امنیتی با قید وثیقه توضیحاتی ارائه داد.
علی القاصی در جلسه شورای عالی قضائی گفت: دادگاه انقلاب پس از رسیدگی به پرونده این دو فرد، با توجه به اینکه مرحله انجام تحقیقات و جمع‌آوری اطلاعات متقن در خصوص این دو پرونده مقداری طولانی شده بود و پرونده در دادگاه تجدیدنظر بود، طبق قانون تصمیم گرفت که قرار بازداشت این دو نفر را فک کند و در نتیجه این دو نفر با قرار تامین وثیقه آزاد شدند.
وی با بیان اینکه در ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری تصریح شده که «مدت بازداشت متهم نباید از حداقل مجازات حبس مقرر در قانون برای آن جرم تجاوز کند و در جرایم موجب مجازات سلب حیات مدت بازداشت موقت از دو سال و در سایر جرایم از یک سال نباید تجاوز کند»، اظهار داشت: دلیل آزادی افراد یادشده با قید وثیقه آن بود که دادگاه با توجه به مدت زمانی که از بازداشت آنها می‌گذشت، طبق ماده ۲۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری، مکلف به فک قرار بازداشت موقت بود؛ علی‌القاعده در آینده نزدیک، حکم این دو نفر از سوی دادگاه صادر و ابلاغ خواهد شد.
همچنین، مهدی کشت‌دار، مدیرعامل خبرگزاری میزان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «از روز گذشته و در پی آزادی دو متهم امنیتی با قرار وثیقه، برای برخی این تصور به‌وجود آمد که چطور دو جاسوس با قید وثیقه آزاد شده‌اند؟ طبق دادنامه صادره از سوی دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده متهمین، اتهام‌های این دو نفر تحت عنوان: همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر شده است. اما نکته اساسی این است که آیا این دو متهم جاسوس بودند؟ این امر حاکی از این است که جاسوس بودن این دو نفر برای دستگاه قضائی احراز نشده است. بر اساس ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی: هر کس یا گروهی با دول خارجی متخاصم به هر نحو علیه جمهوری اسلامی ایران همکاری نماید، در صورتی که محارب شناخته نشود ‌به یک تا ده سال حبس محکوم می‌گردد. همان‌طور که مشخص است در این ماده عنوان جرم «همکاری با دول متخاصم» ذکر شده که متفاوت از عنوان جرم جاسوسی در قانون مجازات اسلامی است.»


اعلام جرم و تشکیل پرونده جدید قضائی برای ۲ متهم امنیتی در دادسرای تهران
پس از آزادی موقت این دو متهم امنیتی، تصاویری از کشف حجاب این افراد در فضای مجازی منتشر شد که ضمن اعلام جرم، پرونده جدیدی برای این متهمان در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شد.
اشتراک دیگر باره مدعیان اصلاحات با اسرائیل
سال گذشته متعاقب بازداشت این دو خبرنگار همکار دشمن؛ ـ الهه محمدی دروغ‌نگار روزنامه مدعی اصلاحات هم‌میهن و نیلوفر حامدی خبرنگار روزنامه مدعی اصلاحات شرق ـ رسانه‌های معاند نظام همراه با رسانه‌های مدعی اصلاحات دست به اعتراض و فضاسازی زدند، روز یک‌شنبه نیز که این دو نفر آزاد شدند، همین بنگاه‌های خبری ضد انقلاب، اصلاح‌طلب و نیز حساب کاربری اسرائیل به فارسی به شادی و خوشحالی افتادند!
حساب کاربری اسرائیل به فارسی با انتشار تصویر این دو متهم و نگاشتن عبارت «آزادی» شادی خود را نشان داد.
همچنین، روزنامه شرق با تیتر «نیلوفر و الهه آمدند...»، روزنامه سازندگی با تیتر «شادی آزادی»، روزنامه اعتماد با تیتر «گزارش آزادی» و روزنامه هم‌میهن با تیتر «روز خوب آزادی» از آزاد شدن موقت دو دروغ‌نگار نیابتی دشمن ابراز خوشحالی کردند.
اشتراک دیگر باره مدعیان اصلاحات با اسرائیل، یادآور حمایت مقامات رژیم صهیونیستی از این طیف است. نتانیاهو به‌صراحت گفته بود اصلاح‌طلبان اصلی‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند و شیمون پرز اعلام کرد اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با جمهوری اسلامی می‌جنگند.
حمایت دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی از دو خبرنگار اصلاح‌طلب بازداشتی به اندازه‌ای آشکار شد که حتی جیسون رضاییان، جاسوس-خبرنگار مشهور- نیز به میدان آمد و در حمایت از آنها مطلبی منتشر کرد.
این در شرایطی بود که خود جیسون رضاییان یکی از افرادی است که در پوشش خبرنگار، سال‌های متمادی در ایران برای اربابان خود جاسوسی می‌کرد. وی از سال 83 در پوشش خبرنگار «سانفرانسیسکو کرونیکل» به ایران رفت‌وآمد داشت و به‌ویژه در فتنه 88 با جمع‌آوری اخبار لحظه‌به‌لحظه از اغتشاشات از سوی منابع میدانی در تهران و ارسال آن به پایگاه‌های خبری ضدانقلاب، ارائه اخبار و تحلیل از وضعیت کشور به اتاق فکر وزارت خارجه، کنگره و سنای آمریکا و برخی نهادهای مرتبط با لابی «آیپک» و انتشار اخبار کذب از اوضاع شهر تهران در نشریات مختلف، نقش مؤثری ایفا کرد. وی در سال 91 این‌بار در پوشش خبرنگار «واشنگتن پست» به ایران آمد و از طریق نزدیکی به سیاسیون و افراد مهم دولتی به اسناد و اطلاعات سیاست‌های داخلی و خارجی ایران دسترسی پیدا کرد تا اینکه در تیرماه 93 دستگیر شد و کاخ سفید برای آزادی وی، 1.7 میلیارد دلار پرداخت کرد. 


دست آمریکا، اسرائیل، آشوبگران، داعش؛ افراطیون مدعی اصلاحات و تجزیه‌طلبان در یک کاسه
به بحبوحه جنگ ترکیبی سال گذشته برویم؛ زمانی که دست آمریکا، اسرائیل، آشوبگران، داعش، افراطیون مدعی اصلاحات و تجزیه‌طلبان در یک کاسه بود. در آن روزها، کارویژه رسانه‌های مدعی اصلاحات تیز کردن قمه اوباش و مسلح کردن تفنگ داعشی‌ها بود.
آبان‌ماه 1401، وقتی که وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه مشترک تبیینی خود پیرامون اغتشاشات از شرکت این دو متهم امنیتی در دوره‌های رژیم مافیایی آمریکا در کشورهای خارجی با عنوان «جنگ ترکیبی و براندازی نرم» و نیز فضاسازی آنان برای ایجاد آشوب خبر دادند و درواقع از علت اعتراض رسانه‌های مدعی اصلاحات و نیز رسانه‌های معاند به دستگیری این دو خبرنگار نیابتی پرده برداشتند.
در بخشی از این بیانیه آمده بود: «ردّ اطلاعاتی و عملیاتی تعدادی از عناصر مذکور در اغتشاشات اخیر و پیش از آن نیز مشاهده و حسب مورد اقدام مقتضی به ‌عمل ‌آمده است. به‌عنوان ‌مثال انتشار اولین عکس از مرحومه امینی روی تخت بیمارستان توسط «ن.ح» صورت گرفت که از آموزش‌دیدگان همین دوره‌ها در خارج از کشور بود. او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقراریافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت‌دار پرداخت. همچنین است اقدامات «الف.م» که با استفاده از همان پوشش با حضور فوری در شهرستان سقز، به تحریک اطرافیان مرحومه، کارگردانی برخی صحنه‌ها و انعکاس اخبار و تصاویر جهت‌دار از مراسم تشییع، تدفین و تجمعاتِ شکل‌گرفته در آن شهر به ایفای مأموریت پرداخت. این فرد نیز آموزش‌دیده دوره‌های رژیم مافیایی آمریکا در کشورهای خارجی است؛ ضمن آنکه هر دو نفر نقش منابع اولیه خبر‌سازی برای رسانه‌های بیگانه را ایفا کرده‌اند.»این واقعیت در حالی است که مدعیان اصلاحات ادعا می‌کردند که این افراد تنها به وظیفه خبرنگاری خود عمل کرده‌اند!


رسانه‌های مدعی اصلاحات کانون تربیت پادوهای رسانه‌ای دشمن
بنگاه‌های خبری مدعی اصلاحات سال‌هاست که به کانون تربیت پادوهای رسانه‌ای دشمن تبدیل شده‌اند. برخی خبرنگاران خودفروخته طیف مدعی اصلاحات، در رسانه‌های زنجیره‌ای دوره کارآموزی خود را برای استخدام در رسانه‌های ضدانقلاب طی می‌کنند. ده‌ها خبرنگار و مدیر نشریات زنجیره‌ای مدعی اصلاحات پس از فرار از کشور در خدمت رسانه‌های ضدانقلاب مانندVOA، BBC، رادیو فردا، ایران اینترنشنال و... درآمد‌ه‌اند. از جمله «علی‌اصغر رمضان‌پور» معاون فراری وزیر ارشاد در دولت خاتمی ‌و سردبیر روزنامه زنجیره‌ای آفتاب امروز که سردبیر وطن‌فروش تلویزیون حامی تروریست‌ها (ایران اینترنشنال) است. او پس از فرار از کشور، به استخدام BBC درآمد و مدتی بعد به ایران اینترنشنال منتقل شد؛ مسعود بهنود، مجتبی واحدی، مسیح علی‌نژاد، کاملیا انتخابی فرد، فریبا داوودی مهاجر‌، رکسانا صابری، نفیسه کوهنورد، فرناز قاضی‌زاده، اکبر گنجی، ابراهیم نبوی، حسین باستانی، فرشته قاضی، رضا حقیقت‌نژاد، نیک‌آهنگ کوثر، مانا نیستانی، امید معماریان، هوشنگ اسدی، نوشابه امیری، محمد مساعد، جمشید برزگر، اردشیر امیر ارجمند، نیما راشدان و... تنها برخی دیگر از اعضای تحریریه روزنامه‌های مدعی اصلاحات بودند که روزگاری در رسانه‌های مدعی اصلاحات پادوی دشمن بودند و اکنون از کشور‌‌گریخته و برده امپراتوری رسانه‌ای دروغ شده‌اند.


مدعیان اصلاحات؛ امتداد داخلی دشمن در جنگ رسانه‌ای
علاوه‌بر این، رسانه‌های همکار دشمن در داخل که نقاب اصلاح‌طلبی دارند، مطالبی با محتوای بحران‌‌سازی از مسائل و حوادث عادی با هدف ایجاد فشار روانی، اضطراب و خشم انباشته، سیاه‌نمایی از کشور، ایجاد نفرت نسبت به وطن‌، ناامید‌سازی از بهبود اوضاع، تشکیک در مبانی اسلام و انقلاب، دروغ پراکنی و تشویش اذهان، تحریف و وارونه‌نمایی واقعیات، بزک کردن دشمنان اصلی و واقعی کشور، تبرئه و توجیه سیاست‌های ضدایرانی آمریکا و اروپا، تخطئه مواضع نظام در برابر زورگویی غرب منتشر می‌کنند و در جنگ رسانه‌ای علیه ایران اسلامی نقش امتداد داخلی دشمن را ایفا می‌کنند. در همین راستا، مدعیان اصلاحات با رسانه‌های معاند همپوشانی دارند و خوراک خبری برای آنان تهیه می‌کنند. این وضعیت یعنی تبدیل شدن رسانه‌های مدعی اصلاحات به پایگاه دشمن، مستلزم پیگرد و برخورد امنیتی و قضائی است که با فوریت انجام شود.
بررسی صفحات اجتماعی برخی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مدعی اصلاح‌طلبی نیز نشان می‌دهد آنان مطالب و تصاویری حاوی کشف حجاب، توهین به مقامات عالی نظام، سیاه‌نمایی وضع کشور، انتشار مطالب و تصاویر مبتذل، توهین به مقدسات و... منتشر می‌کنند.
یادآور می‌شود، آن دو خبرنگار نیابتی دشمن پس از دستگیری حدود 10 جایزه رنگارنگ از سازمان‌های غربی دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد جریان معارض انقلاب در خارج و نظام سلطه حمایت گسترده‌ای از پادوهای خود در ایران انجام می‌دهد. پادوهایی که آگاهانه به کشور خود خیانت می‌کنند.
 


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar