برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۷۰ نجوای کاربردی مفاتیح الجنان در «کوچه آسمان»

منبع
ميزان
بروزرسانی
۷۰ نجوای کاربردی مفاتیح الجنان در «کوچه آسمان»

ميزان/ کتاب «کوچه آسمان»؛ ۷۰ نجوا از مفاتيح الجنان، اثري است از دکتر سيدابوالقاسم حسيني ژرفا که وي در اين کتاب کوشيده دعا‌هايي که جنبه کاربردي‌تري دارند را انتخاب و ترجمه کند تا روح دعا را به خواننده جوان امروزي منتقل کند.

حسيني ژرفا نويسنده کتاب «کوچه آسمان» درباره چرايي انتخاب ۷۰ نجوا از مفاتيح الجنان براي گرداوري اثر جديد خود گفت: براي انتخاب خود دلايلي داشتم؛ يکي بحث سنديت در ادعيه و زيارت است، سعي کردم از لحاظ سنديت دعا‌هايي را انتخاب کنم که معتبرتر هستند.
وي در همين راستا ادامه داد: دليل ديگر برقراري ارتباط معنوي با مخاطبان فارسي زبان در ترجمه دعا است که براي من بسيار مهم بود. قصدم اين بود دعا‌ها را جوري ترجمه کنم که به خواننده جوان امروزي روح معنوي دعا را منتقل کند.اين نويسنده کتاب پيرامون کاربردي بودن ادعيه انتخاب شده در کتاب «کوچه آسمان» بيان کرد: دليل بعدي انتخاب اين هفتاد دعا اين بود که تمام ادعيه مفاتيح الجنان کاربردي نيست. سعي من بر اين بود که مطالب و ادعيه اين کتاب کاربردي باشد. يک کتاب همراه درست کردم که ترجمه آن صحيح باشد.
حسيني ژرفا درباره تفاوت ترجمه اين کتاب با ديگر کتاب‎هاي ادعيه خاطرنشان کرد: سعي کردم تمامي عبارات و کلمات را بررسي کنم تا ترجمه صحيح و دلنشين از دعا به دست آيد.

در بخشي از کتاب «کوچه آسمان» آمده است:
«خداوندا! از هر چه مايه هراسم شود، نگاهم دار
از هرچه پرهيز دارم، بازم دار
جان و دينم را نگاهبان باش
در سفر حفظم کن
پس از من خانواده و مالم را نگاهبان باش
روزي‌ام را برکت بخش
مرا پيش خودم خوار و در چشم مردم بزرگ ساز
از آفت جنّ و آدمي عافيتم بخش
با گناهانم رسوايم نکن
با باطنم خوارم مساز
به کارم گرفتارم نگردان
نعمت‌هايت را از من بازنگير
و مرا به کسي جز خودت وامگذار!»


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar