logo
جذاب ترین ها
کتاب

«جن‌گیر» از شاخص ترین کتاب‌های ژانر وحشت

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
«جن‌گیر» از شاخص ترین کتاب‌های ژانر وحشت

آخرين خبر/ جن‌گير که براي اولين‌ بار در سال 1971 منتشر شد، هم‌اکنون به يکي از پرطرف‌دارترين سريال‌هاي شبکۀ فاکس تبديل شده است. پس از گذشت پنجاه سال از انتشار آن، همچنان به‌عنوان يکي از شاخص‌ترين کتاب‌هاي ژانر وحشت مطرح است. جن‌گير پنجاه‌وهفت هفتۀ پياپي در فهرست پرفروش‌ترين‌هاي نيويورک‌تايمز قرار داشت و توانست هفده هفتۀ پياپي جايگاه نخست آن را از آنِ خود کند. ويليام پِتِر بلاتي اين کتاب را از روي داستان واقعيِ دختربچه‌اي تسخيرشده توسط شيطان به رشتۀ تحرير درآورد. در اين داستان ترسناک و دلهره‌آور، تلاش‌هاي مادر ريگان براي رهاکردن فرزندش از چنگال شيطان روايت مي‌شود.
جن‌گير دو سال پس از انتشار توسط کمپاني برادران وارنر به روي پردۀ سينما رفت و چالش‌هاي بسياري را در ايالات‌‌ متحده به‌دنبال داشت. سپس توانست ده جايزۀ اسکار را از آنِ خود کند. در اولين روز اکرانِ فيلم، طرف‌داران آن کتاب‌هاي خود را همراهشان به سينما بردند. تعدادِ تماشاگران به‌اندازه‌اي بود که پليس مجبور شد براي پراکنده‌کردن مردمي که موفق به خريد بليت نشده و پشتِ درها تجمع کرده بودند، از گاز اشک‌آور استفاده کند. بدون‌‌شک جن‌گير را نبايد يک کتاب يا فيلمي ساده در نظر گرفت بلکه بايد به آن به چشم يک پديدۀ واقعي نگاه کرد. اين کتاب همچنان توانايي زهره‌‌ترک کردن خوانندگان خود را دارد.
اگر فکر مي‌کنيد فرزند نوجوانتان براي خواندن اين کتاب يا تماشاي فيلم آن آمادگي دارد، يادتان باشد که در اولين روزهاي اکرانِ فيلم، بسياري از تماشاگران با ديدن صحنه‌هاي ترسناک آن غش کرده و حتي گروهي راهيِ بيمارستان شدند.
جنگير
ويليام پيتر بلاتي
ترجمه‌ي بهرام افراسيابي
تجديدچاپ پس از ۳۰ سال
بها: ۵۵۰۰۰ تومان

برگرفته از اينستاگرام alborzpublication

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره