برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
کتاب

ناشر مسلمان ترجمه روسی کتاب تازه پاپ فرانسیس را منتشر کرد

منبع
مهر
بروزرسانی
ناشر مسلمان ترجمه روسی کتاب تازه پاپ فرانسیس را منتشر کرد

مهر/ به نقل از رايزني فرهنگي ايران در روسيه، در مراسمي با حضور نمايندگان اديان مختلف و سفير واتيکان در مسکو و نمايندگان بخش‌هاي فرهنگي سفارتخانه‌هاي خارجي مستقر در مسکو، از ترجمه تازه کتاب پاپ فرانسيس رونمايي شد.

کتاب تازه پاپ فرانسيس با عنوان دستورالعمل‌هايي در خصوص اخوت و دوستي همگاني با عنوان «همه برادريم» توسط انتشارات مدينه متعلق به اداره ديني مسلمانان روسيه ترجمه و منتشر شده است.

پس از ديدار پاپ با احمد الطيب و اظهارات برادرانه طرفين در لزوم برادري و همزيستي مسالمت آميز، انتشار اين اثر در دستور کار انتشارات مدينه قرار گرفت. اين در حالي است که مسيحيت روسي عموماً مومنان به کليساي ارتدکس است.

پيشگامي انتشارات مدينه - که بازتاب دهنده نگرش‌هاي جامعه مسلمانان روسيه است- در نشر اين اثر گامي درجهت کم کردن فاصله بين اسلام و مسيحيت در روسيه محسوب مي‌شود اما اين انتخاب از متوني صورت گرفته که مومنان کليساي ارتدکس روسيه، به صورت سنتي، دلبستگي چنداني بدان ندارند.

در اين‌مراسم دمير محي الدينف معاون اول اداره ديني مسلمانان روسيه و مدير انتشارات مدينه در خصوص اهميت نگاه برادرانه و گفت‌وگوي ديني و اقدام اين انتشارات در بسط معارف گفت‌وگوي بين اديان سخن گفت. سپس جواني دانيلو سفير واتيکان در روسيه پيام پاپ را قرائت کرد. ايلدار علاء الدينف مفتي مسکو پيام شيخ راويل عين الدين رئيس اداره ديني مسلمانان روسيه و مفتي اعظم را قرائت کرد.

والري گازايف رئيس کميته امور اقوام و ملت‌ها در دوماي دولتي روسيه، ادلف شايوويچ پيشواي يهوديان روسيه، آرون گروويچ روحاني برجسته يهودي از انجمن‌هاي يهوديان روسيه، پاولو پتسي رئيس کنفرانس اسقف‌هاي کاتوليک روسيه، گريگوري متروسف رئيس شوراي تعامل با جهان اسلام وابسته به پاتريارک روس، سرگي ملنيکف رئيس انجمن حمايت از آزادي‌هاي ديني روسيه، عبدالواحد نيازف رئيس انجمن اروپايي مسلمانان، در اين مراسم سخنراني کردند.

انتشارات مدينه در زمره انتشارات با اعتبار در روسيه در حوزه نشر معارف دين اسلام است. با توجه به کثيرالمله و کثيرالاديان بودن مردم در اين کشور انتشار اين کتاب بيانگر رويکرد جامعه مسلمانان روسيه به همزيستي بين اقوام و اديان است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar