برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حداد عادل ۴ سال دیگر رئیس فرهنگستان ماند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حداد عادل ۴ سال دیگر رئیس فرهنگستان ماند

ايسنا/غلامعلي حداد عادل طي حکم رئيس‌جمهور تا چهار سال ديگر هم رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي ماند.

در اعلام فرهنگستان زبان و ادب فارسي آمده است: «بنا بر پيشنهاد شوراي فرهنگستان و با استناد به ماده ۱۰ اساسنامه فرهنگستان زبان و ادب فارسي، که به‌موجب آن «رئيس فرهنگستان از ميان اعضاي فرهنگستان، به پيشنهاد رئيس‌جمهوري و تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و با حکم ايشان براي يک دوره چهارساله انتخاب مي‌شود»، دکتر غلامعلي حداد عادل به اين سمت برگزيده شد.

بر اين اساس دکتر حسن روحاني، رئيس‌جمهوري و رئيس عاليه فرهنگستان‌هاي جمهوري اسلامي ايران، دکتر حداد عادل را براي يک دوره چهارساله ديگر به رياست فرهنگستان زبان و ادب فارسي منصوب کرد. در اين حکم آمده‌ است:
در اجراي تبصره بند (۲) اصلاح موادي اساسنامه فرهنگستان‌هاي جمهوري اسلامي ايران، مصوب ۱۳۸۸/۰۷/۲۱ شوراي عالي انقلاب فرهنگي و تصويب‌نامه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۵ آن شورا، با عنايت به تخصص و تجربيات ارزشمند جناب‌عالي،‌ به‌موجب اين حکم براي مدت چهار سال ديگر به عنوان «رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسي» منصوب مي‌شويد.

توفيق جناب‌عالي را در انجام شايسته وظايف محوله با رعايت اصول قانون‌مداري، اعتدال‌گرايي و منشور اخلاقي دولت تدبير و اميد، در خدمت به اسلام و ملت شريف ايران از خداوند متعال مسئلت دارم.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar