برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سفر دور دنیا در کرونا!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سفر دور دنیا در کرونا!

ايسنا/«هر چند که شرايط دنيا هنوز بر محدوديت سفر تاکيد دارد اما خوشبختيم که با کتاب و جادوي تخيل همچنان مي‌توان به دور دنيا سفر کرد و افق نگاه خود را گسترش داد.»

طرح بامداد کتابخانه‌ها و ترويج خواندن با بيان اين جمله در پيامي سوم ارديبهشت مصادف با «روز جهاني کتاب و کپي‌رايت» را به دوستداران کتاب و کتاب‌خواني تبريک گفته است.

در پيام بامداد کتابخانه‌ها (راه‌اندازي و توسعه کتابخانه‌هاي کوچک و ترويج کتاب و کتاب‌خواني در مناطق محروم) وابسته به شوراي کتاب کودک، آمده است: سوم ارديبهشت مصادف با «روز جهاني کتاب و کپي‌رايت» بر دوستداران کتاب و کتاب‌خواني مبارک باد. اين روز به مناسبت ترويج کتاب‌خواني، نشر کتاب و رعايت کپي‌رايت نام‌گذاري شده است. 
تجربه‌ جهاني قرنطينه‌ خانگي و محدوديت روابط اجتماعي در يک سال گذشته نشان داد که کتاب همچنان يکي از قدرتمندترين رسانه‌هاي جهان است. در بعضي از کشورهاي دنيا آمار کتاب‌خواني در يک سال گذشته دوبرابر شده است. هر چند که شرايط دنيا هنوز بر محدوديت سفر تاکيد دارد اما خوشبختيم که با کتاب و جادوي تخيل همچنان مي‌توان به دور دنيا سفر کرد و افق نگاه خود را گسترش داد.
مردم سراسر جهان از سوي يونسکو در اين ماه به اين چالش دعوت شده‌اند که موضوعات بيشتري را به کتاب‌خواني خود بيفزايند و به همراه کودکان خود کتاب بخوانند. 
ضمن بزرگداشت همه‌ کتاب‌خوانان و ناشراني که در اين شرايط دشوار با صبوري و تلاش به فعاليت خود ادامه مي‌دهند، اميد مي‌بنديم که همگام با جامعه‌ جهاني، توجه عموم مردم و دست‌اندرکاران به کپي‌رايت جلب شود و اين مفهوم بيش از پيش فرهنگ‌سازي شود.

لوگو کپي‌رايت (حق مولف)


طرح «بامداد کتابخانه‌ها و ترويج خواندن» در شوراي کتاب کودک در سال ۱۳۷۵ متولد شد. اين طرح سه دهه فعاليت‌ و سهم پايدار در اجراي برنامه‌هاي ترويج کتاب‌خواني کودکان داشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar