برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
کتاب

فلسفه به زبان ساده با بهار کاتوزی (کتاب هاوس – قسمت اول)

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی

ديجي کالا/ يک زماني فلسفه خواندن ويژه افرادي بود که در اين رشته تحصيل کرده بودند يا مطالعات جدي در اين زمينه داشتند اما امروز کتابفروشي‌ها پر هستند از کتاب‌هاي ساده و قابل فهمي در حوزه فلسفه. استقبال مخاطبان اين کتاب‌ها نشان مي‌دهد که محتواي فلسفي آنها مورد نياز مخاطبان و براي آنها جذاب است. کتاب‌هاوس در اين قسمت از برنامه ميزبان بهار کاتوزي بود. بهار کاتوزي که بيشتر به عنوان بازيگر شناخته مي‌شود فارغ‌التحصيل رشته فلسفه هم هست و علاقه زيادي به اين رشته دارد. بهار در اين برنامه با حوصله به اين سوالات پاسخ مي‌دهد «آيا فلسفه ترسناک است؟»، «مخاطباني که تجربه مواجهه با کتاب‌هاي فلسفي را ندارند از کجا بايد شروع کنند؟»، «مخاطبان با تعارض‌هايي که در کتاب‌هاي مختلف فلسفي وجود دارد چطور بايد کنار بيايند؟»
او در اين برنامه در خصوص کتاب تسلي‌بخشي‌هاي فلسفه نوشته آلن دوباتن هم صحبت مي‌کند و اين کتاب را براي مخاطبان، کتابي مفيد مي‌داند.

با آلن دوباتن از دريچه فلسفه، به عشق و هنر نگاه کنيد
کتاب تسلي‌بخشي‌هاي فلسفه در چند فصل ناکامي‌هاي بشر را در حوزه‌هاي مختلف از عشق گرفته تا شکست‌هاي مالي بيان مي‌کند و در هر فصل از زبان فيلسوف‌هاي مختلف راهکارهايي براي کنار آمدن با اين ناکامي‌ها ارائه مي‌دهد.

دوباتن البته به جز اين کتاب جستارهايي در باب عشق هم دارد که از نگاه فلسفه است و کتاب‌هاي مدرسه‌ي زندگي او هم با استقبال زيادي در اين سال‌ها مواجه شده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره