برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

تصاویر رسمی دومین خودروی وارداتی سایپا منتشر شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی

آخرین خودرو/ تصاویر رسمی دومین وارداتی سایپا یعنی چانگان CS55 پلاس در سایت این شرکت منتشر شد. خودرویی که اولین نمونه های آن اواخر سال تحویل مشتریان شد.

سایپا یکی از اولین شرکت هایی بود که برای واردات خودرو پیش قدم شد. این شرکت به واسطه همکاری قدیمی خود با چانگان اقدام به واردات محصولات این نشان چینی کرد. در مرحله نخست CS35 پلاس در دو تیپ به دست مشتریان رسید و حالا تحویل مدل CS55 پلاس در حال انجام است. با ادامه روند تحویل ها، تصاویر رسمی دومین وارداتی سایپا به همراه کاتالوگ در وبسایت رسمی این شرکت منتشر شده است. با اضافه شدن مشخصات این کراس اوور، تعداد محصولات وارداتی سایپا به ۲ رسیده است. البته قرار بود محصولاتی از سری یونی هم به این جمع اضافه شود که البته فعلا خبری از این خودروها نیست.

مشخصات فنی دومین وارداتی سایپا
زیر کاپوت این کراس اوور به سبک دیگر چینی های این رده، یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ قرار گرفته که توان تولید ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. دقت داشته باشید این اعداد پیش تر توسط سایپا بالاتر اعلام شده بود اما در کاتالوگ جدید تغییرات کاهشی را در خروجی های فنی می بینیم. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو می رسد و مصرف ترکیبی ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این خودرو ثبت می شود.

پیشرانه این خودرو دقیقا مثل دیگر کراس اوور های سری CS از نوع بلوکُر چانگان است. در این پیشرانه ها راندمان حرارتی تا جای ممکن بالا رفته و استهلاک هم کاهش یافته است. به همین دلیل است که در این پیشرانه ها خروجی فنی بهتری را در دراز مدت نسبت به دیگر چینی های هم رده می بینیم.

کابین و امکانات
طراحی کابین CS55 پلاس نسبت به آنچه در CS35 پلاس دیده بودیم بسیار متفاوت است. طراحی کابین این خودرو بسیار شبیه به طراحی کابین کراس اوور های جدید پژو است و الگو برداری چینی ها کاملا در این خودرو به چشم می آید. نوع طراحی کلاستر، داشبورد و همچنین فرمان دقیقا همان چیزی است که در بسیاری از محصولات جدید پژو دیده می شود. اما از طراحی که بگذریم به بحث آپشن و امکانات می رسیم، جایی که دومین وارداتی سایپا حرف هایی برای گفتن دارد. در چانگان CS55 پلاس امکاناتی نظیر دسته دنده الکتریکی، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سنسور پارک عقب، صندلی های برقی راننده و سرنشین جلو، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، سنسور نور، سقف پانورامیک، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی و… را می بینیم.

البته نکته جالبی که در مورد این خودرو وجود دارد آن است که در سری جدید خودروهای تحویلی، قابلیت تیپ ترونیک دیده نمی شود. این در حالی است که نخستین نسخه های تحویلی و همچنین نمونه های نمایشگاهی این آپشن دیده می شد.

سایپا برنامه دارد تا به مرور به سراغ مونتاژ خودروهای سری CS چانگان برود و این یعنی اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، CS55 پلاس هم از جمله خودروهایی است که به صورت مونتاژی به عرضه خواهد رسید.

ویدیوی معرفی دومین وارداتی سایپا

کاتالوگ

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir