برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
خودرو

۸۰ درصد از مرسدس G کلاس های تولیدی در جاده ها هستند!

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
۸۰ درصد از مرسدس G کلاس های تولیدی در جاده ها هستند!

آخرین خودرو/ خودروهای آلمانی خیلی به دوام بالا و استهلاک کم معروف نیستند و معمولاً از این نظر قافیه را به رقبای ژاپنی می بازند. طراحی پیچیده، قطعات گران قیمت و هزینه تعمیرات بالا باعث می شود خودروهای آلمانی عمری کمتر از تولیدات تویوتا یا هوندا داشته باشند. اما مرسدس G کلاس در این بین یک استثناست، چرا که تعداد قابل توجهی از مدل های تولیدی از سال ۱۹۷۹ به این طرف کماکان مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش آخرین خودرو، میشائیل شیبه مدیرعامل بخش AMG و همچنین مدیر توسعه G کلاس و میباخ، اخیراً طی مصاحبه ای به این موضوع اشاره کرده و گفته ۸۰ درصد از G کلاس های تولیدی در خیابان ها و جاده های جهان تردد می کنند. وی در این مصاحبه به انتظاراتی که در رابطه با نسخه برقی G کلاس وجود دارد، پرداخته بود. از دید آقای شیبه، سری G کلاس عمری طولانی دارد. بنابراین نسخه برقی باید این ویژگی را به ارث ببرد.

شاید بدانید مرسدس سال گذشته تولید ۵۰۰ هزارمین دستگاه از G کلاس را جشن گرفت. با توجه به آمار ارائه شده از سوی آقای شیبه، باید گفت بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه از این شاسی بلند آفرودمحور روی کره خاکی موجود است. برای درک بهتر آمار ۸۰ درصدی مرسدس G کلاس، بد نیست اشاره کنیم شرکت پورشه حدود ۷۰ درصد از کل ۹۱۱ تولیدی از ابتدا تاکنون را قابل استفاده می داند.

مرسدس اعلام نکرده تا چه حد روی فروش نسخه برقی G کلاس حساب باز می کند. با وجود این آقای شیبه معتقد است این نسخه هم مشتریان و هم نمایندگی های فروش را راضی نگه خواهد داشت! او G کلاس برقی را یک فرصت جدید برای نمایندگی های مرسدس تصور می کند. از نظر آقای شیبه این نسخه از G کلاس مشتریان بیشتری را جذب خواهد کرد، زیرا هستند کسانی که این شاسی بلند لوکس و نمادین را دیگر با پیشرانه درون سوز نمی خواهند. وی بر این باور است که مرسدس با عرضه نسخه برقی، به نوعی استراتژی کاهش ریسک را در پیش گرفته است.

مدیر توسعه G کلاس در مصاحبه خود تأکید کرده مرسدس سعی دارد یک برند مشتری محور باشد، از این روی می خواهد چیزی را که مورد پسند مشتریان است، تولید کند. آقای شیبه افزوده حتی اگر مشتریان کماکان خواهان موتورهای V8 باشند، مرسدس وظیفه دارد چنین موتورهایی را با مصرف سوخت کمتر و قدرت بالاتر برای آنها تأمین نماید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir