نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

اونترا U75 پلاس چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
اونترا U75 پلاس چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟

آخرین خودرو/ اونترا U75 پلاس اولین محصول مونتاژی صنایع خودروسازی ایلیا است که با نشان IPK عرضه می شود. در این مطلب به مزایا و معایب آن می پردازیم.
 
شرکت صنایع خودروسازی ایلیا بعد از آن که در عرضه محصولات نشان دایون موفقیت چندان چشمگیری نداشت به سراغ عرضه کراس اووری جدید رفت و از مدت ها قبل برای عرضه محصولی جدید و متفاوت برنامه ریزی کرد. یکی از فعالیت هایی که صنایع خودروسازی ایلیا انجام داد ایجاد نشان IPK بود که در واقع مخفف عبارت ( ایلیا پارس کیان ) است. دومین مورد ایجاد زیرشاخه ای جدید با نام اونترا (AVENTRA) که قرار است محصولات نسبتا لوکس صنایع خودرو سازی ایلیا با این نام در بازار عرضه شوند.
 
اولین محصولی که صنایع خودرو سازی ایلیا آن را با نشان IPK عرضه می کند AVENTRA U75 PLUS نام دارد که در واقع همان VGV U75 PLUS است. برای آنکه با این خودرو بیشتر آشنا شویم لازم است بدانیم که برند VGV در سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از زیرمجموعه های سینوتراک به حساب می آید که مدل های مختلف کراس اوور و پیکاپ را به بازارهای هدف عرضه کرده است. ما در این مطلب سعی داریم تا نگاهی به مزایا و معایب اولین محصول نشان IPK داشته باشیم و نقاط قوت و ضعف آن را بررسی کنیم. اما قبل از آن لازم است تا نگاهی به مشخصات و امکانات این کراس اوور جدید بازار ایران داشته باشیم.

مشخصات فنی و امکانات اونترا U75 پلاس
کراس اوور اونترا U75 پلاس به یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژر TGDi مجهز است. این پیشرانه ۲۲۴ تا ۲۲۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده U75 پلاس از نوع ۸ سرعته اتوماتیک AT است. این جعبه دنده توسط کمپانی ZF تامین می شود و توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند. وجود جعبه دنده AT و کمپانی سازنده ZF برای این سیستم انتقال قدرت، می توان مزیتی خوب را برای این خودرو فراهم کند.

از جمله امکانات این خودرو نیز می توان به دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، درِ صندوق عقب برقی، رینگ آلومینیومی، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تایرهای گودیِر، ۷ صندلی، دسته دنده الکتریکی چرخان، چهار حالت رانندگی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نمایشگر لمسی، تهویه الکتریکی، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه داینامیک، رینگ آلومینیومی، جلو آمپر دیجیتال، صندلی برقی راننده و… اشاره کرد.

مزایا و معایب اولین محصول نشان IPK
پیشرانه قدرتمند : یکی از مهم ترین مزایای اونترا U75 پلاس این است که پیشرانه این خودرو بر خلاف بسیاری از کراس اوور های مونتاژی بازار ایران، ۱.۵ لیتری توربوشارژ نبوده و همانطور که اشاره شد، قوای محرکه این خودرو از یک پیشرانه ۲ لیتری تامین می شود که بهره مندی این پیشرانه از فناوری T-GDI باعث شده است تا بهره وری این پیشرانه افزایش یابد. از طرفی ترکیب و هماهنگی این پیشرانه با جعبه دنده اتوماتیک AT ساخت کمپانی ZF باعث شده است تا لذت رانندگی با این خودرو افزایش یابد.

سواری نرم : یکی دیگر از محاسن اولین محصول نشان IPK سواری نرم آن است که دلایل مختلفی باعث این اتفاق شده است. یکی از مهم ترین دلایل آن، این است که در بخش سیستم تعلیق آن از سیستم مک فرسون در محور جلو و در محور عقب آن از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده شده است که عملکرد بسیار خوبی بر روی این خودرو دارد. از طرفی تقسیم وزن این خودرو به خوبی صورت گرفته و بر نرمی سواری آن افزوده است.

فضای کابین جادار : VGV U75 PLUS که قرار است در ایران با نام اونترا U75 PLUS عرضه شود دارای ۴۸۲۵ میلی متر طول، ۱۸۷۰ میلی متر عرض، ۱۶۹۱ میلی متر ارتفاع است که به عنوان یک کراس اوور ابعاد بسیار خوبی به حساب می آید. برای آن که بهتر متوجه این موضوع شویم بهتر است بدانیم که ابعاد این خودرو از تیگو ۸ پرو بیشتر بوده و فاصله محوری آن ۹ سانتی متر بیشتر از تیگو ۸ پرو است که به همین دلیل فضای کابین بیشتری را در اولین محصول نشان IPK شاهد هستیم.

کمبود برخی از امکانات ایمنی و رفاهی : اگر لیست آپشن های اونترا U75 پلاس را با لیست آپشن های ایمنی و رفاهی رقبایش مقایسه کنیم می بینیم که این خودرو حرف های زیادی برای گفتن ندارد. به طور مثال اولین محصول نشان IPK تنها دارای دو کیسه هوا است. این در حالی است که بسیاری از خودرو ها رده پایین تر حداقل دارای چهار یا شش کیسه هوا هستند.

طراحی نه چندان بروز : با اینکه بحث طراحی کاملا موضوعی سلیقه ای است و ممکن است این سبک طراحی باب میل بسیاری از افراد باشد اما باید بگوییم که AVENTRA U75 PLUS سبک طراحی بروز و مدرنی را به نمایش نمی گذارد و بر خلاف بسیاری از رقبا سبک طراحی خودرو های جدید، در اونترا U75 پلاس دیده نمی شود. البته استفاده از خطوط قرمز رنگ در طراحی بیرونی و همچنین تریم چرم مصنوعی در بخش داخل کابین باعث شده است تا این موضوع چندان به چشم نیاید.

ناشناخته بودن نشان تجاری در بازار ایران : همانطور که اشاره شد نشان AVENTRA به تازگی توسط صنایع خودرو سازی ایلیا ایجاد شده است و مسلما تا در بازار ایران به نشان شناخته شده ای تبدیل شود به مدت زمان نسبتا زیادی نیاز دارد. از طرفی خود نشان VGV نیز که برند مادر اونترا U75 پلاس محسوب می شود، در گذشته حضور پررنگی در بازار ایران نداشته است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که به سرعت به محصولی شناخته شده تبدیل شود.

ویدیوی معرفی AVENTRA U75 PLUS

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره