برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پرونده خودرو/استفاده از آلومینیوم در ساختار کادیلاک «CT6»

منبع
پدال
بروزرسانی
پرونده خودرو/استفاده از آلومینیوم در ساختار کادیلاک «CT6»
پدال/ به لطف استفاده از آلومينيوم و ديگر فلزات با مقاومت بالا در کاديلاک Ct6 جديد، اين خودرو حدود ۹۰ کيلوگرم نسبت به حالت استفاده کامل از فولاد، صرفه‌جويي کرده است. کاديلاک اخيراً اعلام کرده که ۶۴ درصد CT6 جديد از آلومينيوم ساخته خواهد شد و ۱۳ نوع فلز و آلياژ مختلف در ساختار بدنه به کار برده خواهد شد. کاديلاک CT6 از آلومينيوم، هم در ساختار داخلي وهم در پنل‌هاي بدنه خارج استفاده خواهد کرد. در همين حال، از فولاد و آلومينيوم‌هاي با مقاومت بالا در چارچوب ايمني سرنشين‌ها براي افزايش ايمني در تصادف بهره گرفته مي‌شود. اين در حالي است که ستون دوم خودرو، از فولاد با مقاومت بالا ساخته شده و در نتيجه مي‌تواند ابعاد کوچک‌تري داشته و در وزن کلي خودرو صرفه‌جويي کند. همچنين کاديلاک با يک نوار آلومينيوم با مقاومت بالا در عقب CT6، ايمني سرنشينان را در تصادفات از پشت‌سر بالا برده است. به‌علاوه، کاديلاک مي‌گويد که با استفاده از پنل‌هاي خاص فولادي در پايين ساختار بدنه، بدون نياز به عايق‌بندي صوتي زياد، نويز بيروني حذف شده است. يوهان دو نيسچن (Johan de Nysschen)، رئيس کاديلاک در اين زمينه مي‌گويد: براي CT6، از آلومينيوم با مقاومت بالا، فولادهاي با مقاومت بالا و المان‌هاي سبک در شاسي استفاده کرده‌ايم. تا جايي که امکان بوده، آلومينيوم و فولاد را با يکديگر يکپارچه کرده‌ايم و همين‌طور، تا حدّ ممکن، از گرم‌هاي اضافي خودرو کاسته‌ايم. اين در حالي است به يک سطح عملکرد در کلاس جهاني نيز دست پيدا کرده‌ايم. همچنين گفته مي‌شود که کاديلاک CT6 از همان صفحه نمايش بزرگ سيستم اطلاعات و سرگرمي‌اي استفاده خواهد کرد که قبلاً در کانسپت «اونير» از بيوک مشاهده شده است. همين‌طور کيفيت طراحي داخلي آن در حدّ ديگر خودروهاي ۱۰۰ هزار دلاري است. در حالي که ارائه يک نسخه Vsport از CT6 تاکنون تأييد شده، ولي هنوز تصميم قطعي در مورد مدل با عملکرد بالاتر CT6-V گرفته نشده است. CT6 بر پلتفرم جديد ديفرانسيل عقب جنرال‌موتورز با عنوان «اُمگا» سوار خواهد شد و از خانواده موتورهاي تنظيم‌شونده چهار، شش و هشت سيلندر استفاده خواهد کرد. زمان رونمايي رسمي کاديلاک CT6 در ۳۱ مارس سال جاري ميلادي در نمايشگاه اتومبيل نيويورک درنظر گرفته شده و استارت توليد آن در کارخانه جنزال‌موتورز در ديترويت در اواخر ۲۰۱۵ زده خواهد شد. اين در حالي است که تبليغات ابتدايي اين مدل در ماه گذشته در بين مراسم اسکار مشاهده شده است.