برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رونمایی از سدان مجلل کادیلاک CT6

منبع
پدال
بروزرسانی
پدال/ کاديلاک به‌صورت رسمي از پيش‌آهنگ و گل سرسبد محصولات خود، CT6 سدان رونمايي کرد. خودرويي که اميد کاديلاک براي رقابت و غلبه بر خودروهاي لوکس آلماني و ژاپني محسوب مي‌گردد. کاديلاک CT6 بزرگ‌ترين محصول سدان حال حاضر اين شرکت است. با اين وجود، اين ابعاد بزرگ، چاق و فربه به نظر نمي‌آيد. در واقع، توجه به ظرايف باعث شده تا در همان نگاه نخست، حضور خودرويي کلاس‌بالا و باشکوه و مجلل، جلوه‌گر باشد. چراغ‌هاي جلو را مي‌توان در امتداد چراغ‌هاي ساير محصولات سدان کاديلاک دانست. با اين تفاوت که چراغ‌هاي LED روزتاب به صورت تيغه اي باريک، از آن آويزان گشته است. جلوپنجره مشبک بزرگ جلو نيز با انحنايي زيبا و خطوط افقي برجسته، زيباتر از ساير محصولات به نظر مي‌رسد. سقف نيز با شيبي ملايم به سمت عقب امتداد مي‌يابد تا به ستون باريک و چراغ‌هاي باريک عمودي عقب ختم گردد. ابعاد کاديلاک CT6 بسيار بزرگ است. طول آن 5184، عرض آن 1897 و ارتفاع آن 1472 ميلي‌متر و فاصله بين دو محور جلو تا عقب آن 3106 ميلي‌متر مي‌باشد که تقريباً مشابه با ابعاد يک ب‌ام‌و سري 7 است. فضاي داخلي اين خودرو نيز بسيار مجلل و با کيفيت بالا مي‌باشد. طراحي مدرن داخلي، از جذابيت‌هاي مدل‌هاي جديد کاديلاک به شمار مي‌رود. در CT6 نيز از نمايشگرهاي ديجيتال متعدد به خوبي استفاده شده است. نمايشگر سيستم اطلاعات و سرگرمي با اندازه 10.2 اينچ و وضوح بالا و نمايشگر داشبورد ديجيتالي با طراحي گرافيکي مطلوبي به نمايش اطلاعات مورد نياز مي‌پردازند. براي کنترل نمايشگر مرکزي، از يک صفحه لمسي در کنسول وسط بهره گرفته مي‌شود. اتصال Wi-Fi و اينترنت OnStar 4G LTE همراه با شارژر بي‌سيم براي دستگاه‌هاي هوشمند موبايل، از ديگر ويژگي‌هايي است که در کابين خواهيد يافت. روکش‌هاي چرم، تزئينات چوبي پهن و قسمت‌هاي فيبر کربني در عين سادگي، از دقت و کيفيت بالايي سود برده‌اند. براي کساني که دنبال اِلمان هاي لوکس مي‌گردند، بايد صندلي‌هاي انفرادي عقب با کنترل‌هاي الکتريکي و ماساژور و دسته صندلي با ورودي HDMI و USB و سيستم سرگرمي انفرادي با نمايشگرهاي 10 اينچي کشويي را نام برد. سيستم صوتي کاديلاک CT6 همان گونه که قبلاً هم گفته شده، از نوع پيشرفته Bose با 34 عدد اسپيکر مي‌باشد. يک سيستم تهويه مطبوع Quadzone نيز با امکان تنظيمات انفرادي به مسافران اجازه مي‌دهد تا دما و جريان هوا را براي هر صندلي به صورت جداگانه تنظيم کنند. در زير کاپوت کاديلاک CT6 يکي از اين سه پيشرانه را مي‌توان يافت. موتور چهار سيلندر 2.0 ليتري با توربوشارژر که قادر به توليد توان 265 اسبي مي‌باشد. يا موتور شش سيلندر 3.6 ليتري با تنفس طبيعي که حدود 335 اسب بخار قدرت دارد و در نهايت پيشرانه شش سيلندر 3.0 ليتري توربو با قدرت حدود 400 اسب بخار و گشتاور 543 نيوتن متر. اين موتورها با يک گيربکس هشت سرعته اتوماتيک جفت شده و مي‌توانند نيرو را به هر چهار چرخ خودرو (آپشن) انتقال دهند. کاديلاک CT6 از معماري جديد امگا با استفاده از آلومينيوم به عنوان پلتفرم و زيربنا استفاده مي‌کند که باعث شده وزنان به 1678 کيلوگرم محدود گردد. بدين ترتيب، کاديلاک CT6 مبدل به يکي از سبک‌ترين و فرزترين خودروهاي اين کلاس يعني خودروهاي سدان فول سايز لوکس در جهان مي‌گردد. ايمني کاديلاک CT6 نيز با انواع تکنولوژي نظير فناوري دوربين 360 درجه، سيستم ديد در شب با امکان تشخيص انسان و حيوانات، سيستم ترمز خودکار، جلوگيري از برخورد با عابر پياده، پارک خودکار و ساير سيستم هاي ايمني پيشرفته تضمين مي‌گردد. کاديلاک براي محصولات جديد و ايجاد وجهه اي تازه از يک توليدکننده خودروهاي لوکس مدرن، بودجه اي 12 ميلياردي را از جنرال موتورز بلعيده است. محصول جديد نيز با هدف رقابت با سدان هاي لوکسي نظير ب‌ام‌و سري 5 و مرسدس کلاس E معرفي شده است. هرچند شايد بتوان آن را با محصولات يک رده بالاتر نيز مقايسه نمود. اما تحليلگران، خطر واقعي براي کاديلاک را نه آلماني‌ها و حتي ژاپني‌ها، بلکه کره اي‌ها مي‌دانند. جايي که يک جنسيس 3.8 با قيمت شوکه کننده 38 هزار دلاري، رقبايي چون کاديلاک CTS با قيمت پايه 45 هزار دلاري و BMW سري 5 با قيمت پايه 49 هزار دلاري را به چالش دعوت مي‌کند (منظور مقايسه جنسيس با اين خودروها نيست بلکه خطر قريب‌الوقوع ظهور يک لکسس کره اي مي باشد). کاديلاک CT6 مي‌تواند خنثي‌کننده بسياري از اين حملات باشد. اين خودرو، برخلاف ATS و CTS که تمرکز خود را بر راننده قرار داده‌اند، يک خودروي پرميوم براي همه سرنشينان مخصوصاً سرنشينان عقب محسوب مي‌شود.