نخستین خودروی هیبرید پلاگین کادیلاک؛ سدان لوکس CT6
پدال
بروزرسانی
پدال/ چند هفته پيش در نمايشگاه خودروي نيويورک، کاديلاک بهصورت رسمي از پيشآهنگ محصولات خود، سدان CT6 رونمايي کرد. همانطور که انتظار ميرفت، کاديلاک از نسخه هيبريد (PHEV) اين سدان هم در نمايشگاه خودرو شانگهاي پردهبرداري کرد.
قدرت CT6 هيبريدي از پيوستن يک موتور چهار سيلندر 2.0 ليتري توربوشارژ توسط سيستم انتقال قدرت جديد انتقال متغير الکتريکي (EVT) به چرخهاي عقب و دو موتور الکتريکي با توان ۱۸.۴ کيلووات ساعت همراه باتري ليتيوم يون که در زير صندليهاي عقب، قرار دارند تأمين ميشود. جنرال موتور تخمين زده که اين سيستم قادر به توليد يک خروجي ترکيبي با توان ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۸۶ نيوتن متر، خواهد بود و گفته مصرف سوخت آن اقتصادي است و تأکيد کرده که بيش از دو برابر موتور معمولي خودروهاي ديگر، در مصرف سوخت اقتصاديتر عمل ميکند.
راننده CT6 هيبريدي قادر است سه حالت مختلف رانندگي عادي، اسپرت و نگهداشتن (Hold) را انتخاب کند:
عادي: براي رفتوآمد روزمره طراحيشده است. توازن ايده آلي بين راحتي و استفاده حداکثر از عملکرد الکتريکي و مصرف اقتصادي سوخت را فراهم ميکند.
اسپرت: ارائه عملکرد تهاجميتر بدون توجه به مصرف سوخت همراه سفتتر شدن و بهبود واکنش فرمان.
نگهداشتن: اجازه ميدهد تا از موتور بنزيني استفاده کنيد و شارژ باتري باقيمانده را براي استفادههاي بعدي نگهداريد. اين قابليت به افزايش بهرهوري کمک ميکند و کساني که هم در شهر و هم در بزرگراه رانندگي ميکنند ميتوانند شارژ باتري را براي سفرهاي شهري، نگهدارند.
CT6 PHEV از سيستم رگن جنرال موتورز بهره ميبرد که اجازه ميدهد تا راننده بهطور موقت انرژي را از طريق پدالهاي روي فرمان بازيابي نمايد و مانند معکوس دادن در خودروهاي گيربکس دستي عمل ميکند. علاوه بر اين از سيستم iBooster و برنامه ثبات الکترونيکي (ESP) سفارشي مخصوص نسخه هيبريدي و احياي انرژي ترمزها، بهره ميبرد.
رئيس کاديلاک يوهان دنيسچن ميگويد:
قبل از هر چيز CT6 سراسر ويترين فنآوري است و يک پلتفرم ايده آل براي ارائه اولين پلاگين هيبريدي کاديلاک فراهم کرده است. کاديلاک در CT6، يک فرمول جديد براي جايگاه لوکس ارائه کرده است. پلاگين پيشرفته سيستم هيبريدي علاوه بر ارائه راه حل استثنايي براي مصرف اقتصادي سوخت، شتاب و قدرت خوبي در يک خودروي الکتريکي فراهم ميکند.