پدال/ در اصطلاح نيروي دريايي، عنوان «پرچمدار» شناوري را مشخص ميکند که بيشترين مهمات، بالاترين سرعت و زبدهترين نيروها را در يگان دارد. اين مفهوم در صنعت خودرو با اينکه با اندکي لحن متفاوت به کار ميرود، ولي در واقع، همان معنا را ميدهد و يک مدل پرچمدار، نمادي از بهترين قابليتهاي يک کمپاني است. کاديلاک نيز با مدل CT6 صاحب يک مدل پرچمدار جديد شده است.
البته اين تنها چيزي نيست که موجب اهميت CT6 شده است؛ بلکه اين سدان رويکردي جديد را براي کاديلاک نشان ميدهد. اين کمپاني در زمينههايي چون پرفورمنس، ابعاد، قيمتگذاري و حتي گنجايش موتورها، بازار اروپا را درنظر گرفته است. در حالي که مدلهايي چون بامو سري 7 و مرسدسبنز کلاس S در پيشروي CT6 قرار دارند، شروع قيمت اين مدل از ۵۳ هزار و ۴۹۵ دلار است که باعث ميشود دسترسي بيشتري به آن وجود داشته باشد. همچنين اين خودرو سبکتر، با طول کوتاهتر و داراي فضايي مشابه رقيبانش در داخل کابين است.
بنابراين به جاي رقابت مستقيم با خودروهاي همرده، CT6 مأموريتي ساده در برهم زدن دستهبنديها و نمايش بهترين «کاديلاک» ممکن دارد؛ به اين معنا که تمام برند را با خود به بالا بکشد و بعداً به فکر باقي ماجرا باشد.
اگر قبلا يک CTS مدل ۲۰۱۶ را از نزديک ديده باشيد، وقتي در را باز کنيد، با يکي از بهترين نمونههاي طراحي داخلي کاديلاک روبرو ميشويد. در عين حال، بايد گفت که شرايط CT6 از اين هم بهتر است. تمام الگوهاي چوب، فلز، چرم و فيبرکربني که در اين کابين ميبينيد، کاملاً معتبر هستند و با اينکه طرح کلي کابين شرايط شگفتانگيز يک مرسدسبنز کلاس S را ندارد، ولي مطمئناً بهبود قابلتوجهي را نسبت به کاديلاکهاي قبلي نشان ميدهد. صندليها به شکل مناسب و راحت هستند و تکيهگاه مناسبي دارند. همچنين ۵ برنامه ماساژ مختلف ميتوان براي آنها انتخاب کرد. شايد يکي از بهترين توصيفهاي اين خودرو، «يک تفسير امريکايي از استايل آلماني» باشد.
CT6 از بيرون، ظاهري زيبا و با وقار دارد و در آن چراغهاي عمودي LED ويژه برند و خطوط برجسته کلاسيک در جلو و عقب خودنمايي ميکنند. اين خودرو از هر زاويهاي ميتواند نگاهها را به سمت خود جلب کند و کاپوت کشيده، پيشآمدگي کوتاه در جلو و قامت عريض باعث شدهاند تا CT6 حضوري قدرتمند، حتي در حالت «پارک» داشته باشد.
کاديلاک ميخواهد تنها يک کلمه را راجع به CT6 به ياد داشته باشيم و آن «دايناميک» است. اين اصلاح، ۸ مرتبه در خبر اوليه مربوط به معرفي اين سدان آورده شده است. امّا وقتي نوبت به رانندگي اوليه با اين مدل ميرسد، اين مفهوم بيش از پيش معنا پيدا ميکند.
اين خودروي لوکس بر روي يک پلتفرم با استفاده گسترده از آلومينيوم با نام «اُمگا» حرکت ميکند که تکيه زيادي بر روي چسبهاي ساختاري و ريختهگري تحتفشار براي صرفهجويي در وزن دارد. با وجود طول کوتاهتر نسبت به يک کلاس S (به ميزان ۶۴ ميليمتر)، سطح نخست CT6 وزني برابر ۱۶۵۹ کيلوگرم دارد که حدود ۴۵۳ کيلوگرم سبکتر از رقيب آلمانياش است؛ درست ميبينيد، اين يک اشتباه تايپي نيست!
با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد telegram.me/akharinkhabar