برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

صادرات یک سوم تولید خودروسازان تا سال 1404

منبع
دنياي اقتصاد
بروزرسانی
صادرات یک سوم تولید خودروسازان تا سال 1404
دنياي اقتصاد/ وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: پيش‌بيني مي‌شود با گام‌هاي جديدي که خودروسازان کشور در زمينه تحقيق و توسعه برداشته‌اند بتوان تا افق 1404 يک سوم محصول‌هاي توليدي را به خارج از کشور صادر کرد. محمدرضا نعمت‌زاده پس از بازديد از بخش‌هاي مختلف مرکز تحقيقات و نوآوري گروه صنعتي سايپا افزود: براساس اين پيش بيني مي‌توانيم تا افق چشم‌انداز سالانه حدود يک ميليون دستگاه خودروي توليدي خودروسازان کشور را در بازار‌هاي جهاني عرضه کنيم. وي گفت، حدود 2 ميليون از خودروهاي جديد نيز در بازار‌هاي داخلي عرضه خواهد شد. نعمت‌زاده تحقق صادرات محصول‌هاي توليدي خودروسازان داخلي را در گرو توجه ويژه آنان به تحقيق و توسعه و استفاده از پلت‌فرم‌هاي تازه بين‌المللي دانست و ادامه داد: تحقق اين موضوع نيازمند انجام يک کارگسترده‌اي است که هم مراکز تحقيق و توسعه بايد آن را انجام دهند و هم قطعه‌سازان عزم خود را براي استفاده از دانش نوين جهاني جزم کنند و هم ارتباط دانشگاه و صنعت به‌صورت واقعي شود تا براي رفع کاستي‌ها اقدامي صورت گيرد. وزير صنعت، معدن و تجارت با تاکيد بر اينکه بايد توان بازرگاني صادراتي کشور افزايش يابد، گفت: موفقيت در امر صادرات محصول‌هاي داخلي نيازمند شناسايي بازارهاي خارجي، آگاهي از سلايق مختلف مردم جهان و شناسايي رقباي مختلف است که اين نيز تنها با داشتن بازرگاني صادراتي توانمند محقق مي‌شود. وي بر انجام تحقيقات بازار و شناسايي رفتار مصرف‌کنندگان به‌عنوان عامل موفقيت در صادرات تاکيد کرد و افزود: ايجاد مراکز تحقيقات بازار در کنار مراکز تحقيقات فني و مهندسي براي صادرات محور شدن محصول‌ها ضروري است. نعمت‌زاده در حين بازديد از مرکز تحقيقات گروه صنعتي سايپا به همکاري تحقيقاتي اين مرکز با شرکت‌هاي بين‌المللي براي توليد پلت‌فرم‌هاي جديد و توانمند شدن مرکز تحقيقات سايپا اشاره کرد و ادامه داد: اکنون همکاري‌هايي نيز براي انجام کارهاي کنترلي و آزمايش نمونه‌ها هم از جهت ايمني و هم از جهت خود محصول با چند شرکت اروپايي در اين مرکز آغاز شده است. وي گفت: امروز اگر مي‌خواهيم خودروسازي کشور از وضعيت فعلي نجات يابد، تنها راه آن رفتن به سمت تحقيق و توسعه و بها دادن به آن است. وي به اختصاص يافتن 7/ 1 درصد از سهم فروش گروه صنعتي سايپا به مرکز تحقيق و توسعه اين شرکت اشاره کرد و ادامه داد: بايد اين ميزان افزايش يابد و با انجام هزينه‌هاي منطقي در تحقيق و توسعه گام‌هاي خوبي در توليد محصول کيفي برداشت. تا آخر سال آينده خبر‌هاي خوبي در اين باره خواهيم شنيد. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد