پدال/ کاديلاک در نمايشگاه نيويورک 2015 با سروصداي بسيار سدان پرچمدار جديد خود با نام CT6 را رونمايي کرد. اين خودرو با هدف ارائهٔ تصويري جديد از برند کاديلاک ساخته شده است و بيشترين رقابت را با رقباي آلماني دارد؛ اما آيا CT6 بهاندازهٔ کافي براي انجام اين وظايف توانمند هست؟ ما يک دستگاه کاديلاک CT6 پلاتينوم مدل 2016 مجهز به پيشرانهٔ 3 ليتري V6 توربوشارژ را موردبررسي قرار دادهايم و آنچه در ادامه ميخوانيد پنج برداشت اول از اين سدان لوکس آمريکايي است.
در طراحي قطعاً يک کاديلاک است
درحاليکه پيش از معرفي اين خودرو مطمئن نبوديم که کاديلاک از فرمت طراحي موجود خود در خودروي مهمي چون CT6 استفاده کند، اما کاديلاک اين کار را البته به بهترين نحو انجام داده و زبان طراحي مرسوم خوب خود را بهخوبي در اين سدان 5.2 متري پياده کرده است تا جايي که طراحي CT6 تا حدودي ياد آورد کاديلاکهاي باشکوه قديم است.
فضاي جادار داخلي
درحاليکه فضاي داخلي کاديلاک CT6 بيشتر از نسخههاي فاصله محوري کوتاه خودروهاي آئودي A8، بامو سري 7 و جگوار XJ است اما نوع طراحي سقف آن نيز موجب شده اين فضا حتي بيشتر هم احساس شود؛ بنابراين فقط افراد بسيار بلندقد در عقب ممکن است کمي با مشکل فضاي پا مواجه شوند.
سيستم اطلاعلاتي-سرگرمي نااميدکننده
هرچند سيستم اطلاعاتي-سرگرمي CUE کاديلاک در CT6 بهبود يافته است اما همچنان از آن پاسخدهي مناسبي که ما انتظار داريم فاصله دارد. همچنين بااينکه پاسخ صفحهنمايش لمسي بهتر شده است اما اساساً کار با منوهاي سيستم نياز به تمرين دارد.
هنگاميکه يک کاديلاک کمتر شبيه کاديلاک است
پيشرانهٔ 3 ليتري اين ماشين سريع است و CT6 نسبتاً اسپرت احساس ميشود که به هردوي اينها براي هنگام رانندگي با خودرو اميدوار بوديم؛ اما صندليهاي جلو و فرمت سواري خودرو بجاي ارائهٔ استايل يک کاديلاک که از آن انتظار ميرود، احساسي آلماني دارد؛ بنابراين سدان بزرگ XJ جگوار و نسل جديد لينکلن کانتيننتال که بهتازگي معرفي شده است هنوز هم آن کاري را انجام ميدهند که اين کاديلاک بايد انجام دهد.
پيدا کردن جايگاه خود
اين کاديلاک CT6 پلاتينوم 2016 مورد آزمايش ما 88 هزار دلار قيمت دارد که هرگز ارزان نيست اما قطعاً اين يک خودروي لوکس کامل است. خودرويي که شايد برخي ويژگيهاي اصيل يک کاديلاک را نداشته باشد اما کاملاً ارزش انديشيدن را داشته و متناسب و در حد رقباي خود است. حتي CT6 ممکن است با پيشرانههاي ديگر و آپشنهاي کمتر از رقباي خود بهتر هم باشد.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد