پدال/ بخشهاي مختلف کلاس خودروهاي لوکس پريميوم هماکنون بهخوبي تعريف شده و عمدتاً تحت سلطهٔ آلمانيها قرار دارد؛ اما بنظر ميرسد کاديلاک CT6 با قرار گرفتن بين کلاس متوسط و فول سايز ازلحاظ قيمت و اندازه قصد ايجاد کلاسي جديد در خودروهاي لوکس و درنتيجه جذب خريدار را دارد. کاديلاک CT6 خودرويي کاملاً در سطح سدانهاي فول سايز مرسدس بنز S کلاس و بامو سري 7 است درحاليکه قيمتي هماندازهٔ سدانهاي متوسط E کلاس و سري 5 دارد اما در عين حال بزرگتر و کاربرديتر از آنها است؛ بنابراين CT6 لزوماً در يک کلاس واحد قرار نميگيرد.
در CT6 ازلحاظ کيفيت کابين تقريباً تمام آن چيزهايي را که از يک ماشين لوکس انتظار داريم را ارائه ميکند و کاملاً به شايستگي رقباي آلماني خود است. کاديلاک CT6 خودرويي کاربردي با صندوق بار بزرگ، ايمني بالا و ويژگيهاي اتصالي است که با سه موتور مختلف ارائه ميشود. پيشرانهٔ پايه يک واحد چهار سيلندر 2 ليتري توربو است و موتور دوم يک نمونهٔ 3.6 ليتري V6 تنفس طبيعي است؛ اما پرچمدار اين بخش يک پيشرانهٔ 3 ليتري V6 توئين توربو با 404 اسب بخار قدرت است.
البته غير از اينها کاديلاک برنامهٔ ارائهٔ يک پيشرانهٔ 4.2 ليتري V8 توئين توربو را هم براي CT6 دارد. همچنين نسخهٔ پلاگينهيبريدي اين سدان لوکس آمريکايي هم توليد ميشود که مجهز به همان موتور 2 ليتري چهار سيلندر به همراه دو موتور الکتريکي است. کاديلاک CT6 نسل جديدي از سدانهاي ديفرانسيل عقب کاديلاک است که راهي جديد را پيش روي اين شرکت باز کرده است. البته اين خودرو جايگزين سدان پرچمدار قبلي يعني XTS ديفرانسيل جلو نشده است و هر دو در کنار هم توليد ميشوند.
بنابراين کاديلاک CT6 را ميتوان خودرويي در سطح مرسدس بنز S کلاس اما با قيمت E کلاس دانست. البته برخي کاديلاک CT6 را همردهٔ خودروهاي مرسدس بنز CLS و آئودي A7 ميدانند اما اينها سدانهاي کوپه هستند درحاليکه CT6 يک سدان سنتي معمولي است. درهرحال مطمئناً CT6 براي مدت زيادي در مقام پرچمدار کاديلاک باقي نخواهد ماند چراکه اين شرکت برنامهٔ عرضهٔ سدان بزرگتر، لوکستر و گرانتري را با نام CT8 دارد که رقيب مستقيم مرسدس بنز S کلاس، بامو سري 7 و آئودي A8 خواهد بود.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد