پدال/ تصاوير جاسوسي ثبت شده در شمال سوئد نشان دهندهي پروتوتايپ رنجروور اسپورت کاملاً پوشيده شده هستند. شايد در نگاه اول بگوييد لندروور در حال کار روي نسخهي فيس ليفت شاسيبلند خود است اما حقيقتاً قضيه کمي پيچيدهتر است. اول از همه اينکه خودروي موردبحث سپرهاي جلو و عقب کاملاً متفاوت و همچنين چراغهاي جلوي بازنگري شده را دارد. به علاوه داشبورد خودرو نيز پوشش زيادي داشته بنابراين احتمالاً کابين نيز تغييراتي خواهد داشت.
بنا به دلايلي اين خودروي پروتوتايپ در واقع داراي قواي محرکهي پلاگين هيبريدي است. پس بدين ترتيب لندروور ميخواهد با استفاده از نسخههاي الکتريکي شده خود را بيش از پيش از رنجروور اسپورت عادي متمايز سازد. تا اين لحظه جزئياتي دربارهي پيشرانهي پنهان شده زير کاپوت خودرو معلوم نشده اما خبري که در سال 2016 توسط اتوکار منتشر شد نشان ميدهد قواي محرکهي پلاگين هيبريدي آيندهي جگوار لندروور بر پايهي پيشرانهي 4 سيلندر 2 ليتري انجينيوم اين شرکت با قدرت 296 اسب بخار مهندسي شده است.
بر پايهي همان خبر جگوار لندروور در حال توسعهي پيشرانهي الکتريکي خود براي همخواني با گيربکس 8 سرعته ZF است که در سطح وسيعي از مدلهاي شرکت بکار ميرود. گفته شده اين پيشرانه الکتريکي قدرت بيشتر از 201 اسب بخار و گشتاور 450 نيوتون متري دارد.
انتظار ميرود مجموعه باتريهايي که تاکنون ظرفيت آنها مشخص نشده زير کف صندوقعقب جاي بگيرد و نيروي کافي براي طي محدودهي 32 تا 48 کيلومتري در حالت تمام الکتريکي را فراهم سازد. اين محدوده حرکتي خيلي چشمگير نيست اما در نظر داشته باشيد که رنجروور اسپورت خودروي سبکوزني نيست.
هنوز زمان رونمايي از نسخهي آمادهي توليد اين خودرو مشخص نشده اما باور بر اين است بايد تا اواخر سال آينده منتظر اين خودرو بمانيم.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد