زوميت/ مهندسان کاديلاک بهمنظور دستيابي به حداکثر قدرت ممکن، پيشرانهاي جديد با ساختار V8 براي مدل CT6 V-اسپرت سال ۲۰۱۹ در نظر گرفتهاند.
سدان پهنپيکر و لوکس کاديلاک CT6 اولين محصول برند آمريکايي پس از انتصاب يوهان دنيسچن به رياست شرکت است که از مشخصههايي مثل قدرترساني به چرخهاي عقب بهره ميبرد. اين ويژگي در طول سالهاي متمادي براي سدانهاي فولسايز کاديلاک استفاده نميشد. از زمان معرفي رسمي CT6 در نمايشگاه خودروي نيويورک ۲۰۱۵ و همينطور آغاز عرضه آن از سال ۲۰۱۶، شاهد تحولاتي در قواي محرکه و پيشرانهي آن بودهايم؛ زماني که مدل سال ۲۰۱۶ اين خودرو با پيشرانه ۲.۰ ليتري توربو ۴ سيلندر خطي با قدرت ۲۵۶ اسب بخار عرضه شد و پس از آن، به ترتيب نسخههاي تمام چرخ محرک ۳.۰ ليتري، ۳.۶ ليتري توربو با ساختار V6 هم روانه بازار شدند.
سال ۲۰۱۷ نقطه آغاز معرفي نسخهي پلاگين هيبريدي CT6 بود و پس از آن بيشتر شاهد تغييرات ايمني و طراحي فضاي داخلي اين محصول بوديم. حالا زيرمجموعه جنرال موتورز، پيشرانهاي از نوع V8 براي لوکس خودش در نظر گرفته است که در قويترين مدل، قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نيوتنمتر توليد ميکند. طبق گزارش رسمي، پروژه طراحي و توسعه پيشرانه جديد از پايه انجام شده است و مهندسان سعي کردهاند علاوه بر حفظ ساختار جمعوجور و فشردگي، نهايت بازدهي و کارايي را حاصل کنند. اين پيشرانه از ساختاري موسوم به «Hot V» استفاده ميکند که با ساير محصولات خانواده V8 تفاوت دارد و در آن، اگزوز از شيارهاي بين سرسيلندر خارج ميشود. همچنين کارشناسان کاديلاک از دو توربوشارژر تويين در خروجي پيشرانه استفاده کردهاند تا علاوه بر اشغال فضاي کمتر، از تأخير توربو يا توربو لگ جلوگيري شود.
وزن پيشرانه V-اسپرت، به لطف استفاده از آلومينيوم براي بلوک و پيستونها کاهش يافته است و همچنين ميللنگ و پيستونهايي از جنس فولاد مصنوعي، فشار ۱۳۹ هزار پاسکالي حاصل از قدرت تقويتي توربو را مهار ميکنند.
توربوشارژرها از اينترکولر آب-به-هوا براي خنکسازي هواي حاصل استفاده ميکنند تا در حجمي مشخص، اکسيژن بيشتري حاصل شود و قدرت خروجي به حداکثر برسد. کارشناسان کاديلاک ادعا ميکنند که اين سيستم، دماي هواي تقويتي حاصل را تا بيش از ۷۴ درجه سانتيگراد کاهش ميدهد.
جُردن لي، مهندس ارشد پيشرانه شرکت کاديلاک، در زمان معرفي خودروي CT6 V-اسپرت گفت: طراحي يک پيشرانه کاملا جديد از آغاز، بهترين راه براي رسيدن به قدرت مورد نياز براي اين خودرو بود.
سدان آمريکايي قدرت حاصل را به کمک جعبهدندهي ۱۰ سرعته اتوماتيک منتقل ميکند و از ديفرانسيل عقب ضد لغزش بهمنظور ايجاد چسبندگي و ثبات بيشتر کمک ميگيرد. همچنين دمپرهاي کنترلکننده مغناطيسي (Magnetic Ride Control) فرمانپذيري و سواري تيزتري رقم ميزنند و ترمزهاي ۱۹ اينچي برند برمبو هم وظيفه توقف CT6 جديد را بر عهده دارند.
سدان CT6 V-اسپرت، جلوپنجرهي مشبک دارد و با چراغهاي LED، نوارهاي شيشهاي مشکي دور پنجرهها و سوار بر چرخهاي ۲۰ اينچي مخصوص با تايرهاي تابستاني عرضه ميشود. آستانهي قيمت اين محصول، نزديک به ۶۰ هزار دلار خواهد بود.
همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد:
آخرين خبر در تلگرام
https://t.me/akharinkhabar
آخرين خبر در ويسپي
http://wispi.me/channel/akharinkhabar
آخرين خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرين خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabar
بازار