خودرو بانک/ در بين وانت هاي بزرگ آمريکايي شورولت سيلورادو فعلا تنها مدلي است که با موتور 4 سيلندر نيز مي توانيد آن را خريداري کنيد. مدل نيم تن سيلورادو به يک موتور 2.7 ليتري 4 سيلندر توربو با قدرت 310 اسب بخار و گشتاور 472 نيوتون متر مجهز است. اين اعداد بسيار خوب هستند اما در کلاس وانت هاي مثل سيلورادو اکثر موتورها حدود 1000 نيوتون متر گشتاور دارند و مي توانند يک هواپيما را يدک بکشند سيلورادو 4 سيلندر بايد به خوبي خود را اثبات کند تا پذيرفته شود.
به تازگي تيمي در آمريکا تصميم گرفته اند تا مدل دو کابين 4 سيلندر سيلورادو با سيستم چهارچرخ محرک را تست کنند. براي اين منظور تريلري با 3020 کيلوگرم وزن پشت آن بسته شد که تنها کمي از توان يدک کشي 3039 کيوگرمي مدل 4 سيلندر سبک تر بود. اين عدد البته براي شورولت سيلورادو عدد زيادي نيست چون مدل متوسط شورولت کلورادو نيز مي تواند 3170 کيلوگرم يدک کشي کند که البته موتور V6 دارد. فورد رنجر نيز با موتور 4 سيلندر خود توانايي يدک کشي 3400 کيلوگرم بار را دارد.
شورولت البته ادعا مي کند که موتورهاي 4 سيلندر مصرف سوخت کمي دارند اما سازمان EPA با اين مساله مخالف است و معتقد است موتورهاي کوچک تر زير فشار مصرف بسيار بالايي دارند.
براي اين منظور تيم تست سيلورادو تصميم گرفت تا يک تست مصرف سوخت نيز با حداکثر بار را در يک مسير کوهستاني به طور 8 مايل و با شيب 7 درصد انجام دهد. ارتفاع از سطح درياي منطقه نيز 11158 پا بود. قرار شد تست در دو مرحله انجام شود. در يک مرحله هنگام بالا رفتن از شيب توان کششي موتور و مصرف سوخت آن تست شد و در پايين آمدن نيز توان ترمز موتور و قابليت کاهش سرعت خودرو تست شد.
در مرحله ي پايين آمدن شورولت سيلورادو 4 سيلندر از نظر ترمز موتوري قابليت خوبي داشت و تنها 8 بار نياز به استفاده از پدال ترمز احساس شد. اما ماجرا در مسير رفت چندان به سود شورولت نبود. چون با بر جاي گذاشتن مصرف سوخت حدود 60 ليتر در هر 100 کيلومتر بايد آن را در جاي مابين موتور V6 اکوبوست فورد و موتور V8 فورد F-150 قرار دهيم. به اين ترتيب ثابت شد در شرايط حداکثر بار اين موتورهاي کوچک اصلا کم مصرف نيستند.
بازار