logo

حضور قدرتمند تویوتا سوپرا در SEMA 2019

منبع
زوميت
بروزرسانی
زوميت/ در نمايشگاه SEMA، امسال شاهد حضور گسترده‌ي مدل‌هاي سفارشي تويوتا سوپرا بوديم. در ادامه به معرفي سه نسخه‌ي ارتقايافته‌ي سوپرا در اين نمايشگاه خواهيم پرداخت. بازگشت دوباره‌ي تويوتا سوپرا پس از سال‌ها نه‌تنها براي طرفداران اين خودرو جذابيت زيادي دارد بلکه براي تيونرها نيز بسيار قابل‌توجه است. به ياد اين محبوبيت زياد سوپرا در بين تيونرها، نسخه‌اي از اين خودرو با نام Heritage Edition در SEMA رونمايي شد. اين مدل به‌عنوان يک خودروي ۵۰۰ اسب بخاري توسط تويوتا رونمايي شده است. تويوتا در توليد اين نسخه با شرکت‌ Precision Turbo and Engine همکاري کرده تا توربوشارژهايي با ۱۸ درصد قدرت بيشتر را روي پيشرانه‌ي ۳ ليتري ۶ سيلندر سوپرا نصب کنند. در مرحله‌ي بعدي ورودي‌ هواي اختصاصي، اگزوز ۳ اينچي و ECU تيونينگ‌شده‌ نيز روي پيشرانه نصب شده‌اند. قسمت‌هاي ديگري که در اين خودرو جلب توجه مي‌کنند کيت بدنه‌ي جديد و باله‌ي عقب کلاسيک هستند. اما جالب‌ترين نکته چراغ‌هاي جلو و عقب هستند که در طراحي آن‌ها از نسل چهارم سوپرا که به نوعي محبوب‌ترين نسل اين خودرو محسوب مي‌شود، الهام گرفته شده است. در ساخت چراغ‌هاي عقب اين مدل از لنزهاي ساخته شده با دستگاه CNC استفاده شده است. اسپيليتر جلو و باله‌ي عقب اين خودرو توسط Motorsports Technical Center و LG Motorsports توليد شده‌اند و ديفيوزر بزرگ عقب نيز که خروجي‌ مرکزي اگزوز به‌صورت يکپارچه درون آن قرار گرفته‌اند، ساخت مشترک MTC و Cripworks هستند. تغييراتي جزئي در گلگيرها ديده مي‌شود و در نهايت بايد به رنگ قرمز بدنه اشاره کرد. گلگير پهن اين مدل پذيراي رينگ‌هاي ۱۹ اينچي HRE است. روي اين رينگ‌ها تايرهاي تويو پروکسس R888R با ابعاد 305/30 R19 در عقب و 295/30 R19 در جلو نصب شده‌اند. درون اين رينگ‌هاي زيبا نيز ديسک‌هاي ترمز بزرگ با کاليپر يک تکه‌ي برمبو که در جلو از نوع شش پيستون و در عقب از نوع چهار پيستون است ديده مي‌شوند. در بخش سيستم تعليق از کمک فنرهاي تنظيم‌شونده‌ي TEIN استفاده شده است. تويوتا سوپرا Heritage Edition را بايد در زمره‌ي جذاب‌ترين خودروهاي مفهومي نمايشگاه SEMA به حساب آورد. سوپراي دومي که در نمايشگاه جلب توجه مي‌کند Performance Line نام دارد. نام اين مدل تاحدودي آشنا است چون تويوتا ماه فوريه آن را در نمايشگاه خودروي اوساکا رونمايي کرده بود. نمايشگاه خودروي اوساکا را بايد معادل ژاپني نمايشگاه SEMA دانست که روي خودروهاي ژاپني تمرکز دارد. تويوتا سوپرا پرفورمنس لاين توسط واحد TCD تويوتا ساخته شده است. کيت آيروديناميکي اين خودرو از جنس فيبر کربن بوده و با اسپويلر جلو و بالچه‌ي عقب، ظاهري تهاجمي و اسپرت را براي اين خودروي کوپه به ارمغان مي‌آورد. در نماي جانبي نيز شاهد رکاب جديدي هستيم که نيروي رو به پايين بيشتري توليد مي‌کند. مسيرهاي هواي جانبي اين خودرو از روي درها ادامه پيدا کرده تا جريان هوا را به بهترين نحو بهبود ببخشد. با حرکت به سمت عقب تويوتا سوپرا پرفورمنس لاين متوجه سپر جديد فيبر کربني خواهيد شد که طراحي آيروديناميکي دارد و سيستم اگزوز سفارشي را درون خود جاي داده است. اين سيستم اگزوز ساخت HKS بوده و خروجي‌هاي آن قطر بيشتري دارند. تغييرات ظاهري اين مدل در انتها به رينگ‌هاي جديد ۱۹ اينچي ختم مي‌شود که به روش فورج توليد شده‌اند. اين رينگ‌هاي مشکي رنگ وزن کم‌تري در مقايسه با رينگ‌هاي استاندارد سوپرا دارند و روي آن‌ها تايرهاي ميشلن پايلوت سوپر اسپرت 4S قرار گرفته است. درون کابين سوپرا پرفورمنس لاين صندلي‌هاي اسپرت Bride نصب شده که در پيست مسابقه حمايت بهتري از بدن سرنشينان به عمل مي‌آورند. سوپرا پرفورمنس لاين هيچ تغييري در بخش پيشرانه تجربه نکرده و روي آن همان پيشرانه‌ي ۳ ليتري ۶ سيلندر ۳۳۵ اسب بخاري بي‌ام‌و با گشتاور ۴۹۵ نيوتن‌متر ديده مي‌شود. خودروي سوم هم تويوتا سوپراي GR HyperBoost است که با موتور ۷۵۰ اسب بخاري در SEMA حضور پيدا کرده است. راتلج وود، تحليلگر نسکار و مجري سابق برنامه‌ي تاپ گير آمريکا يکي از عاشقان تويوتا سوپرا است و به همين دليل تويوتا از وي خواست تا نسخه‌اي از سوپرا را براي نمايشگاه آماده کند. نتيجه‌ي اين کار خودرويي از آب درآمد که ۷۵۰ اسب‌بخار قدرت دارد. کيت بدنه‌ي فيبر کربني اين خودرو شامل ۲۰ قسمت بوده و عرض بيشتري هم به اين خودروي کوپه داده است. بيشتر اين افزايش پهنا در بخش عقب خودرو ديده مي‌شود. به‌گفته‌ي تويوتا، اين کيت بدنه‌ي ۲۰ تکه‌ي فيبر کربني به گونه‌اي طراحي شده است که به‌سادگي مي‌توان آن را مثل نمونه‌ي کارخانه‌اي نصب کرد. سقف فلزي سوپرا نيز در اين مدل با يک نمونه‌ي فيبر کربني جايگزين شده تا وزن خودرو کاهش پيدا کند. رينگ‌هاي اين مدل نيز سفارشي هستند. رينگ‌هاي ۲۰ اينچي سه تکه ساخت Lightspeed Racing بوده و از جنس فيبر کربن هستند. روي اين رينگ‌ها تايرهاي کنتيننتال مدل ExrtemeContact Sport قرار گرفته‌اند. براي بهبود فرمان‌پذيري و کاهش ارتفاع نيز از کمک فنرهاي KW Automotive V3 از نوع تنظيم‌شونده استفاده شده است. تيونينگ پيشرانه‌ي ۳ ليتري ۶ سيلندر خطي سوپرا به عهده‌ي شرکت LL17 Motorsport گذاشته شده است. اين تيونر با نصب سيستم اگزوز اختصاصي و برخي تغييرات ديگر قدرت پيشرانه را به ۷۵۰ اسب‌بخار مي‌رساند. سيستم اگزوز اين خودرو کاملا از جنس تيتانيوم ساخته شده است.
ما را در کانال «آخرين خبر» دنبال کنيد
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره