باشگاه خبرنگاران/ شرکت ژاپني خودروي جديد خود به نام لکسوس LC500 را معرفي کرد.
معمولا وقتي نسخهاي روباز يا کانورتيبل از يک خودروي کوپه رونمايي ميشود، همه ميگويند که اين همان خودروي کوپه فقط بدون سقف، با وزن اضافه و سرعت کمتر است اما لکسوس اقدامي متفاوت را براي نمايشگاه خودروي لسآنجلس تدارک ديده است.
اين خودروساز ژاپني از نسخه روباز لکسوس LC 500 رونمايي کرده است ولي مهندسي قابل توجهي در ساخت اين خودرو به کار رفته تا چيزي از نسخه کوپه خود کم نداشته باشد. خودرويي که در تصاوير ميبينيد به رنگ آبي و با تودوزي زيباي سفيد آبي به نمايش گذاشته شده است. چنين ترکيب رنگي تنها به ۱۰۰ نسخه نخست توليدي اين خودرو محدود خواهد شد.
لکسوس در اين خودرو با اعمال تغييراتي در پلتفرم و اسکلت توانسته مقاومت شاسي را افزايش دهد. نحوه نصب سيستم تعليق عقب نيز متعاقب اين تغييرات دستخوش تغيير شده است. به دليل استفاده از سيستم تعليق جديد که از جنس آلومينيوم ريختهگري شده تحت فشار ساخته شده، شاهد کاهش وزن در عقب خودرو هستيم. لکسوس از کمکفنرهاي خاصي هم در اين مدل استفاده کرده که با وضعيت جديد شاسي همخواني بهتري دارند. وزن خودرو در محور جلو نيز کاهش پيدا کرده و اين اقدامات در کل منجر شده که مدل کانورتيبل لکسوس LC 500 کمتر از ۱۰۰ کيلوگرم از مدل کوپه سنگينتر باشد.
سقف پارچهاي جديد لکسوس LC 500 کانورتيبل از چهار لايه تشکيل شده که بهگفته لکسوس مقاومت بالايي در برابر چروک شدن و ترک خوردن دارد. لکسوس همچنين از عايقبندي بسيار خوب کابين اين مدل خبر داده و گفته شده که از سيستم هوشمند حذف صداهاي اضافي نيز در کابين استفاده شده است. کابين لکسوس LC 500 کانورتيبل چه در حالت باز بودن سقف و چه با بسته بودن سقف بسيار بيصدا است. سقف اين مدل در عرض ۱۵ ثانيه باز ميشود و براي بستهشدن نيز به ۱۶ ثانيه زمان نياز دارد. تغييرات ظاهري مدل کانورتيبل LC 500 شامل افزايش ارتفاع بالچه صندوق عقب و پهن شدن، جايگيري چراغ ترمز سوم روي در صندوق عقب، شکل جديد دريچه هواي جانبي و قرار گرفتن يک بادگير پشت صندليها است.
همانند خودروهاي روباز مرسدس بنزو بي ام دبليو در لکسوس نيز براي سرنشينان جلويي سيستم گرمکننده گردن براي مواقعي که سقف باز باشد تعبيه شده است. اين سيستم سفارشي بهصورت يکپارچه با سيستم تهويه مطبوع خودرو، گرمکن صندليها و فرمان کار ميکنند. لکسوس LC 500 در صورتي که احساس کند هواي سرد به دستان راننده برخورد ميکند بهصورت خودکار هواي گرم را به سمت فرمان ميفرستد. اين قابليت خودکار در تئوري خيلي جالب بهنظر ميرسد اما ايراد کار اينجا است که کل سيستم تهويه، گرمکن صندليها و فرمان بايد از طريق صفحه لمسي تنظيم شوند.
خبر خوب اين است که لکسوس سيستم صفحه لمسي خود را براي سال ۲۰۲۱ به اندرويد اتو، اپل کارپلي وآمازون الکسا مجهز کرده است. مشتريان ميتوانند در اين خودرو رنگهاي مشکي، قرمز و کاراملي را براي سقف انتخاب کنند. رنگ آبي سقف که در تصاوير ميبينيد تنها محدود به نسخههاي Inspiration Series است. براي بدنه نيز رنگهاي جديدي قابل سفارش هستند.
در بخش فني لکسوس LC 500 کانورتيبل شاهد استفاده از همان پيشرانه ۵ ليتري V8 تنفس طبيعي مدل کوپه هستيم که ميتواند ۴۷۱ اسببخار قدرت و ۵۳۹ نيوتنمتر گشتاور توليد کند. انتقال نيروي پيشرانه به چرخهاي عقب با استفاده از جعبهدندهي ده سرعته خودکار انجام ميشود. لکسوس نسخه هيبريدي LC 500h را در نسخه روباز توليد نخواهد کرد چون وزن مدل هيبريدي خيلي بالا خواهد بود و مشکلاتي نيز در خصوص تقسيم وزن خودرو، جاگيري سقف بازشونده و محل نصب باتري پيش ميآيد. گرچه توليد نسخه هيبريدي غيرممکن نيست ولي نيازمند تغييراتي اساسي است چون حجم صندوق عقب نيز در حد چشمگيري کاهش پيدا خواهد کرد و همين حالا نيز صندوق اين مدل تنها ۱۳۳ ليتر حجم دارد. لکسوس LC 500 کانورتيبل مدل ۲۰۲۱ از تابستان آينده وارد بازار خواهد شد.
بازار