خودروکار/ واشر سرسيلندر يکي از قطعات حياتي پيشرانه يک خودرو است که تاثير مستقيم در کارکرد آن دارد.
واشر سرسيلندر قطعهاي است که ميان سيلندر و سر سيلندر قرار ميگيرد و يک محفظه احتراق آب بندي شده را به وجود ميآورد. اين قطعه موجب ميشود تا هنگام کار کرد موتور و بالا پايين رفتن پيستونهاي پيشرانه، هيچ گونه موادي از درون سيلندرها به بيرون نشت نکند.
اين قطعه بين بدنه موتور و سر سيلندر که از ترکيب مواد نسوز و لايه مسي مقاوم در مقابل حرارت و لايه فولادي تشکيل شده است که ضمن يک پارچه کردن سر سيلندر به بدنه موتور اجازه ميدهد تا گردش روغن و آب بدون مخلوط شدن صورت بگيرد و نيز فضاي سربسته اتاقک احتراق را آب بندي کند.
جنس اين قطعه از فولاد، مس و پنبه نسوز است.
اين قطعه از خودرو هم مانند هر قطعه ديگرپس از مدتي مستهلک شده و در برخي موارد به اصطلاح ميسوزد. منظور از سوختن واشر سرسيلندر به معناي دفرمه شدن آن است.
سوختن اين قطعه نشانههايي دارد که شامل موارد زير است:
*کاهش قدرت موتور
*بالا رفتن غير طبيعي دماي موتور
*آب و روغن قاطي کردن
*سخت استارت خوردن خودرو و کارکرد بد پيشرانه
*کاهش کشش خودرو
همچنين در صورتي که پيشرانه خودرو گرم شده است و از اگزوز بخار خارج ميشود، اين امر نشان دهنده نيم سوز بودن يا سوختن واشر سرسيلندر است.
بازار