صبحانه آنلاین/ رانندگی در شب، مخصوصا از ساعت ۱۲ به بعد، نسبت به رانندگی در روز پر خطرتر است؛ اما می‌توان با رعایت برخی نکات، این خطر‌ها را کاهش داد.
به طور کلی باید از رانندگی از ساعت ۱۲ شب به بعد، حتی الامکان پرهیز کرد به دلیل این که از این زمان به بعد سطح هوشیاری کاهش می‌یابد و این امر در کیفیت رانندگی تاثیر قابل توجهی دارد. اما اگر مجبور باشیم که در شب رانندگی کنیم با رعایت برخی نکات می‌توانیم خطرا‌های آن را کاهش دهیم.


* اگر احساس خستگی داریم، برای مدتی توقف کنیم و در صورت وجود، نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و نسکافه بنوشیم تا سطح هوشیاری را افزایش دهند.

*قبل از رانندگی در شب، از سلامت کامل چراغ‌های جلو و عقب اطمینان داشته باشیم.

*هنگام رانندگی در مسیر‌های پر تردد، به خصوص جاده‌های خارج شهر مانند چالوس، از نور بالا استفاده نکنیم. این کار دید رانندگان مقابل را مختل می‌کند.

* اگر نور خودرو‌های رو به رو چشم شما را اذیت می‌کند، می‌توانید به جای نگاه کردن به رو به رو، به خط وسط جاده نگاه کنید. این کار را تا زمان از بین رفتن مشکل ادامه دهید.

* اگر از عینک استفاده می‌کنید، حتما از آن هنگام رانندگی در شب استفاده کنید.

* وضعیت آب و هوا را پیش از حرکت کردن بررسی کنید و در هنگام رانندگی به تابلو‌های راهنمایی رانندگی توجه بیشتری داشته باشید.

* میانگین سرعت رانندگی خود نسبت به روز را کاهش دهید. سرعت زیاد در شب با توجه به محدود بودن میدان دید، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

* فاصله ایمنی با خودرو جلو را رعایت کنید.

* حتی الامکان از مصرف دارو‌های خواب آور مانند ضد حساسیت‌ها، مُسَکن‌ها و برخی آنتی بیوتیک‌ها خودداری کنید.

سیگار نکشید. نیکوتین موجود در سیگار و مونوکسید کربن حاصل از سوختن آن بینایی شما را کاهش می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar