برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نسل جدید خودروهای بی ام و در راهند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نسل جدید خودروهای بی ام و در راهند

ايسنا/قرار است خودروهاي سري ۵ و ايکس وان بي ام و هيبريدي شوند.
به عنوان بخشي از برنامه بلندپروازانه خودروسازي بي ام و براي معرفي ۲۵ خودروي الکتريکي تا سال ۲۰۲۳، اين شرکت اعلام کرد نسل جديد خودروهاي سري پنج و ايکس وان علاوه بر بهره مندي از موتور بنزيني، داراي پيشرانه الکتريکي نيز خواهند بود و به صورت هيبريدي عرضه مي شوند. به اين ترتيب اين خودروساز آلماني يک گام دگر به تعهد خود براي کاهش توليد گاز آلاينده دي اکسيد کربن به ميزان يک سوم مقدار فعلي تا سال ۲۰۳۰ نزديک خواهد شد.

پيش از اين نيز اعلام شده بود نسل جديد خودروهاي سري هفت به صورت هيبريدي عرضه خواهند شد. هم چنين برخي از گمانه زني ها حکايت از آن دارد که بي ام و در حال ارزيابي عرضه خودروهاي سري سه خود با پيشرانه هيبريدي است. قرار است تا ۱۰ سال آينده خودروسازي بي ام و هفت ميليون خودروي الکتريکي روانه بازارها کند. 

در حال حاضر خودروهاي سري پنج به دو صورت ديزلي و بنزيني عرضه مي شوند. اگر چه هنوز از جزييات اين خودرو اطلاعات بيشتري منتشر نشده اما احتمالا خودرو به مانند مدل هاي هيبريدي قبلي قادر به پيمودن مسافتي معادل ۲۷۵ مايل است. 


اوليور زيپسه- مديرعامل بي ام و در همين رابطه گفت: به عنوان يک شرکت خودرويي پيشتاز، هدف ما اين است که در مسير توسعه پايدار و استراتژيک خود گام برداريم. ما اين مسير استراتژيک را در سطوح مختلف، از بخش هاي مديريتي گرفته تا توليد و تحقيق و توسعه پياده سازي مي کنيم. 

به گفته بي ام و، هدف از تغييرات جديد در توليد خودروهاي هيبريدي، افزايش بهره وري و بهبود وضعيت زنجيره ارزش در اين شرکت در کنار عمل به تعهدات محيط زيستي است  و شرکت پس از عرضه اين خودرو با همکاري مراکز تحقيقاتي، ميزان اثربخشي اين تغيير رويکرد در تحقق هدف کاهش گازهاي گلخانه اي را بررسي خواهد کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره