logo

هیوندای برند الکتریکی ایونیک را تاسیس کرد

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی

خودرو بانک/ از هم‌اکنون، نام تجاري ايونيک به چيزي بيشتر از پاسخ هيونداي به تويوتا پريوس اشاره خواهد داشت. شرکت هيونداي اعلام کرد که برند جديد ايونيک شامل يک خانواده کامل از خودروهاي تمام‌الکتريکي خواهد بود که براساس کانسپت سدان اسپورت پرافسي و کانسپت رترو ۴۵ الکتريکي ساخته مي‌شوند.

اگرچه در اين بيانيه به رشد سريع تسلا و افزايش تقاضا براي خودروهاي تمام‌الکتريکي در اروپا، ايالات‌متحده و کره‌جنوبي - جايي که تسلا به تازگي فروش بيشتري از خودروهاي الکتريکي هيونداي داشته - اشاره‌اي نشده است، اما هيونداي گفته ايجاد اين برند به منظور واکنش به افزايش تقاضاي مشتريان صورت گرفته و برنامه‌هاي هيونداي براي سلطه بر بازار خودروهاي الکتريکي را سرعت مي‌بخشد.

توسعه محصولات هيونداي ايونيک
در کابين اين خودروها، شاهد استفاده از فناوري شارژ فوق سريع و فضاي داخلي جادار هستيم، و قرار است سه مدل جديد تمام‌الکتريکي طي چهار سال آينده عرضه شوند. اين شامل مدل ايونيک ۵، يک کراس‌اوور اندازه متوسط براساس کانسپت ۴۵؛ ايونيک ۶، يک سدان براساس کانسپت پرافسي و ايونيک ۷، يک شاسي‌بلند بزرگ است که اوايل ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.


احتمالا مدل‌هاي ايونيک ۵ و ايونيک ۶ رقباي مستقيمي براي تسلا مدل Y و مدل ۳ خواهند بود. اين کانسپت کراس‌اوور ۴.۶ متر طول دارد که آن را با فورد موستانگ ماک‌ اي، فولکس‌واگن ID.4، نيسان آريا و تسلا مدل Y هم‌رده مي‌کند.

هر سه مدل برپايه پلتفرم ماژولار جهاني الکتريکي هيونداي (E-GMP) ساخته خواهد شد، که نرخ شارژ خودروهاي ساخته شده براساس آن به ۳۵۰ کيلووات مي‌رسد. علاوه بر افزايش فضاي داخلي به دليل عدم وجود موتور احتراق داخلي، هيونداي مي‌گويد که رابط‌هاي کاربري ساده طراحي شده‌اند تا سرنشينان در آن احساس راحتي کنند.

اگرچه شرکت هيونداي هنوز جزئياتي درباره تعداد نسخه‌هاي توليدشده از اين خودروها منتشر نکرده، اما تاييد کرده که ايونيک ۵ در پاييز ۲۰۲۱ و ايونيک ۶ در سال ۲۰۲۲ در آمريکا عرضه خواهند شد.

گروه هيونداي موتور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ سالانه يک ميليون خودرو الکتريکي را به فروش برساند و بازار خودروهاي الکتريکي را از آن خود کند. قرار است خود هيونداي به تنهايي و با کمک برند ايونيک حدود ۵۶۰ هزار دستگاه از اين خودروها را بفروشد.

هيونداي همچنين در حال ايجاد تحول در زمينه حمل‌ونقل هوشمند با آلايندگي صفر است. اينکه اين به معناي سرمايه‌گذاري در زمينه سواري اشتراکي يا توليد سلول‌هاي سوختي هيدروژني است هنوز مشخص نيست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره