نماد آخرین خبر

توسان 2022؛ شاسی بلند محبوب هیوندای با ویژگی های جدید

منبع
عصر ايران
بروزرسانی

عصر ايران/ موتور ارائه شده در حالت پايه نمونه 2.5 ليتري 4 سيلندر است که 190 اسب بخار خروجي و 260 نيوتن متر گشتاور دارد. اين مجموعه با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتيک هماهنگ مي شود. 
توسان از محصولات مطرح کمپاني هيونداي است که از سال 2004 تا کنون روي خط توليد قرار دارد و 2 نسل آن بطور گسترده در بازار ايران نيز حضور داشته است. به تازگي تصاوير رسمي از مدل 2022 اين محصول منتشر شده که در ادامه نگاهي به جزئيات آن خواهيم داشت. با توجه به تغييرات ظاهري، از مدل 2021 را مي توان آغازي بر نسل چهارم اين محصول دانست.

طراحي
همانطور که در تصاوير مشاهده مي کنيد؛ دماغه کراس اوور محبوب کره اي کاملا تغيير يافته و از الگوي جديد هيونداي با چراغ هاي اصلي يکپارچه در گريل(جلوپنجره) استفاده مي کند.  بامپر(سپر) نيز الگويي از خطوط فعال و زواياي مختلف است که اين رويکرد در نماي جانبي به نقطه اوج خود مي رسد. آنچه هيونداي در نماي جانبي براي توسان 2022 اجرا کرده تا حدودي ذهن بيننده را به سمت کراس اوورهاي لکسس مي برد.

اين حجم هندسي بسيار جذاب به نظر مي رسد. شيب سقف، نوع طراحي و رنگ ستون آخر و تفاوت سطح ايجاد شده روي درب به همراه شکل متفاوت رينگ ها آنقدر جزئيات را پيش روي مخاطب قرار مي دهد که براي لحظاتي درگير تحليل منظره مقابل خود باشد.

چراغ هاي عقب الگوي کاملا جديد و متفاوت از محصولات گذشته هيونداي را همراه خود دارند. اين چراغ ها به شکل دوتايي و با يک نوار نوراني به يکديگر ارتباط دارند.

توسان 2022 در مقايسه با نمونه اي که تحت عنوان مدل 2021 معرفي شد، تغييرات جزئي دارد. فاصله بين محورها از 2669 ميليمتر به 2679 ميليمتر رسيده است. طول خودرو نيز به 4500 ميليمتر رسيده که افزايش 20 ميليمتري را نشان مي دهد. عرض توسان 2022 برابر با 1864 ميليمتر است که افزايش 15 ميليمتري را نشان مي دهد.
کمترين ميزان تغييرات ابعاد نيز مربوط به ارتفاع مي شود که برابر با 1651 ميليمتر است و افزايش 5 ميليمتري داشته است.

کابين
فضاي داخل کابين طراحي ساده اما فناورانه اي دارد. بويژه نشانگر آمپر ديجيتال که در حالت تبلتي عمود بر کنسول قرار گرفته و در کادر 10.3 اينچي خود تصاوير باکيفتي را ارائه مي دهد. نمايشگر اصلي ويژه تنظيمات سيستم سرگرمي نيز در اندازه 10.3  اينچي با پشتيباني از اپل کارپلي و اندرويد اوتو بسيار جذاب به نظر مي رسد.

در آپشن ارزانتر توسان 2022 نمايشگر سيستم سرگرمي در اندازه 8 اينچي ارائه مي شود.
کنترل تنظيمات سيستم تهويه نيز هيچ دکمه فيزيکي ندارد و همه چيز در يک صفحه لمسي ارائه شده است.

فيلترهاي پيشرفته براي سيستم تهويه هواي داخل کابين يکي ديگر از ويژگي هاي جديدي است که هيونداي به اين محصول آورده است.

از امکانان خودرو در بخش ايمني مي توان به سنسورهاي برخورد، ترمز اضطراري با تشخيص عابر پياده، هشدار خروج از خط و دستيار حفظ خودرو بين خطوط، دوربين 360 درجه و ... اشاره کرد.
بخشي از امکانات مورد اشاره فقط در حالت آپشن ارائه خواهند شد.

پيشرانه
موتور ارائه شده در حالت پايه نمونه 2.5 ليتري 4 سيلندر است که 190 اسب بخار خروجي و 260 نيوتن متر گشتاور دارد. اين مجموعه با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتيک هماهنگ مي شود.

سامانه تمام چرخ محرک در حالت آپشن قابل انتخاب است.

براي مشترياني که پيشرانه قدرتمندتري مي خواهند؛ نمونه 1.6 ليتري توربوشارژ هيبريد ملايم که جزئيات آن مشخص نشده نيز قابل گزينش است. پيش بيني مي شود اين پيشرانه مجموعا 230 اسب بخار خروجي و 350 نيوتن متر گشتاور داشته باشد.

جعبه دنده هماهنگ شده با اين پيشرانه نيز نامشخص است.
يکي ديگر از چشم اندازهاي موجود در اين بخش به نمونه پلاگين هيبريد مربوط مي شود که از موتور 4 سيلندر توربو استفاده کند.
پيش بيني مي شود قيمت مدل پايه توسان 2022 حدود 24 هزار دلار باشد و در حالت آپشن به 33 هزار دلار و بالاتر هم برسد. نمونه هيبريد نيز از 27 هزار دلار آغاز و تا 35 هزار دلار بالا برود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره