نماد آخرین خبر

میزان افزایش قیمت جدید خودروهای چینی مشخص شد

منبع
اسب بخار
بروزرسانی
میزان افزایش قیمت جدید خودروهای چینی مشخص شد

اسب بخار/ در هفته اي که سپري شد، شاهد افزايش قيمت برخي محصولات چيني و خودروهاي باري بوديم. حال آن طور که منابع آگاه مي گويند، امکان افزايش قيمت محصولات سواري خودروسازان خصوصي فراهم شده است و اين شرکت ها برنامه دارند تا در آينده نزديک و در اولين پيش فروش جديد خود، افزايش قيمت ها را اعلام کنند.

از چند روز قبل امکان افزايش قيمت برخي محصولات فراهم شده و برخي خودروها هم با فرايند قيمت گذاري جديد پا به بازار گذشته اند. قيمت دنا پلاس توربو اتوماتيک، پژو ۲۰۷i دنده اي پانوراما، کاپرا ۲ گروه بهمن، وانت کارا، فوتون تونلند، محصولات زامياد و… نشان مي دهد که اجازه افزايش قيمت به خودروسازان داده شده است. با توجه به معيارهاي اعلام شده از جانب وزارت صمت و رفتار بانک مرکزي، گويا از ابتداي تابستان جاري امکان تامين ارز با قيمت مناسب تر از بازار و حتي نيمايي براي خودروسازان و قطعه سازان فراهم نبوده و اين شرکت ها مجبور شده اند تا با ارز آزاد سفارش گذاري هاي خود را انجام دهند. همين مسئله باعث شده تا اين روزها، مشتريان موج افزايش قيمت مصوب خودروها را شاهد باشند و در شرايطي که دستمزد و حقوق کارمندان و کارگران افزايش پيدا نکرده است، به خاطر تغيير قيمت ارز مجبور به خريد خودروها با قيمت بيشتر شده اند.

حال به گفته منابع آگاه خبري سازمان حمايت و کميته خودرو با توجه به مستندات ارائه شده از جانب خودروسازان، اجازه افزايش قيمت برخي ديگر از محصولاتشان را داده است. البته فعلا افزايش قيمت پيش رو مربوط به خودروسازان بخش خصوصي مي شود و براي همين مي توان نتيجه گرفت که بايد منتظر افزايش قيمت خودروهاي چيني مونتاژي باشيم.

روز گذشته يک منبع آگاه به خبرنگار «اسب بخار» گفته است که بعضي از خودروسازان بخش خصوصي و مونتاژکنندگان خودروهاي چيني درخواست افزايش قيمت بيش از ۵۰ درصد را ثبت کرده اند. اما گويا اين ميزان از افزايش قيمت مورد تاييد دستگاه هاي نظارتي نبوده و براي همين اين شرکت ها، فعلا از برقراري شرايط فروش جديد خودداري کرده اند. اين منبع آگاه مي گويد که يکي از خودروسازان بخش خصوصي مي خواهد تا با اعلام شرايط فروش جديد خود، افزايش قيمت ۳۵ تا ۴۰ درصدي را براي محصولاتش اعلام کند. همچنين يکي ديگر از خودروسازان بخش خصوصي برنامه دارد تا از ماه آينده با اعلام بخشنامه هاي جديد، خودروهايش را تا سقف ۳۰ درصد گران کند.

حال بايد منتظر باشيم و ببينيم که آيا مشتريان با قيمت هاي جديد، از پيش فروش ها و شرايط فروش خودروسازان استقبال مي کنند و آيا همچنان براي ثبت نام خودروها با تحويل چند ماهه، شتاب زده رفتار مي نمايند؟

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره