برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جِی ام سی EX5؛ کراس اوور چینی بر پایه چانگان CS35

منبع
عصر ايران
بروزرسانی

عصر ايران/ يکي از محصولات جي ام ايي ويي؛ کراس اووري جمع و جور با نام EX5 است که در همان نگاه اول متوجه شباهت هاي زياد آن با چانگان سي اس35 که در بازار کشورمان نيز حضور دارد، خواهيد شد. 
جِي ام سي نيو انرژي (JMEV) يکي از برندهاي خودرويي کشور چين است که چانگان و رنو در آن سرمايه گذاري قابل توجهي دارند. از اين رو استفاده پلتفرم هاي مشترک ميان محصولات کمپاني هاي نامبرده چندان عجيب و دور از انتظار نيست.

يکي از محصولات جي ام ايي ويي؛ کراس اووري جمع و جور با نام EX5 است که در همان نگاه اول متوجه شباهت هاي زياد آن با چانگان سي اس35 که در بازار کشورمان نيز حضور دارد، خواهيد شد.

اما اگر دقيق تر بگوئيم اين محصول دقيقا همان لند ويند اکس2 مدل 2017 است که فقط پيشرانه آن الکتريکي شده است. حضور چانگان به عنوان يکي از سهامداران لند ويند نيز شباهت سي اس35 و محصولات نامبرده را توجيه مي کند!


ايي اکس5 در 4 تريم و رده قيمتي 16339 تا 17327 دلار عرضه مي شود و ويژگي خاص آن در مقايسه با سي اس35؛ استفاده از پيشرانه تمام الکتريکي است.

همانطور که در تصاوير مشاهده مي کنيد، دماغه شامل الگوي چراغ هاي اصلي، گريل(جلوپنجره) و بامپر(سپر) تفاوت هايي با سي اس35 دارد و دقيقا مشابه لند ويند اکس2 مدل 2017 است. اين شرايط در نماي جانبي و عقب نيز تکرار شده است.
اين محصول از منظر ابعاد برابر با 4160 ميليمتر در طول، 1810 ميليمتر در عرض و 1670 ميليمتر در ارتفاع توسعه يافته است. فاصله بين محورها نيز برابر با 2560 ميليمتر است.

در فضاي داخل کابين طراحي ساده اما مناسبي را مشاهده مي کنيم که شامل نمايشگر ديجيتال جايگزين نشانگر سنتي آمپر، نمايشگر سيستم سرگرمي 7 اينچي، تعويض دنده ولومي، استارت دکمه اي و ... مي شود.

از ويژگي هاي ديگر مي توان به ورود بدون کليد و پشتيباني از فرمان هاي صوتي اشاره کرد.
ايي اکس5 به عنوان يک خودروي الکتريکي از باتري 55 کيلووات ساعت استفاده مي کند که برد حرکتي 405 کيلومتر را براي اين محصول تضمين خواهد کرد. با پشتيباني از فناوري شارژ سريع، باتري طي 40 دقيقه از 30 درصد به 80 درصد مي رسد.

ميزان خروجي پيشرانه الکتريکي برابر با 80 اسب بخار و گشتاور آن 220 نيوتن متر است. حدود 12 ثانيه طول مي کشد تا خودرو از حالت توقف به سرعت 100 کيلومتر برساعت نزديک شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره