مقایسه هیوندای i30 با تویوتا کمری GLX

باشگاه خبرنگاران/مشخصات فني خودرو هيونداي i30 و تويوتا کمري GLX در اين گزارش آمده است تا به کمک آنها بتوانيد خودرو مناسب مورد نظر خود را بخريد.
يکي از مقايسههاي خودرويي پر مخاطب بازار، مقايسه هيونداي i30 با تويوتا کمري GLX است. اين ۲ خودرو به دليل شباهت ظاهري متقاضيان يکساني دارند، اما بسياري از افراد براي انتخاب يکي از اين ۲ خودرو دو دل هستند. در اين گزارش قصد داريم مشخصات فني هر ۲ خودرو را بيان کنيم تا بتوانيد انتخاب بهتري براي خريد داشته باشيد.
معرفي هيونداي i30:
هيونداي i ۳۰ به لطف دقيق بودن استانداردهاي مهندسي و کيفيت ساخت عالي، منطبق با طراحي خاص يورو و سطح استثنايي تجهيزات و پايان، براي نبرد با مارکهاي کاملاً تثبيت شده اروپا آماده است. از نظر ظاهري، کيفيت، ديناميک رانندگي، ايمني، سبک و تصوير مناسب اکنون هيونداي را در رده اتومبيلهاي خانوادگي به سطح جديدي ميرساند و قادر است هر چيزي را در کلاس خود برابر يا بهتر کند.
در وهله اول براي هيونداي، يک برنامه پايداري الکترونيکي به طور استاندارد در تمام مدلهاي Hyundai i ۳۰ قرار ميگيرد که باعث بهبود واقعي ايمني ميشود.
از ديگر ويژگيهاي ايمني در محدوده وسيع ميتوان به مهارهاي فعال در جلو براي کاهش خطر آسيب اشاره کرد. کيسه هواي پردهاي سرنشين، يک سوئيچ غيرفعال شدن کيسه هواي مسافري، سيستم يادآوري کمربند ايمني، پيش آگهيهاي تسمه و نقاط ثابت کننده صندلي کودک ISOfix در عقب نيز در اين خودرو به چشم مي خورد.
امکانات و تجهيزات اضافه شده در تمامي مدلهاي هيونداي i۳۰ شامل چراغ مه شکن جلو، قفل از راه دور، خنک کننده دستکش، آينههاي درب با گرمايش الکتريکي و يک کامپيوتر مسافرتي است.
معرفي تويوتا کمري GLX:
کمري مرتباً به عنوان يکي از محبوبترين وسايل نقليه در بازار خاورميانه رتبه بندي ميشود. اين وسيله نقليه "کره و نان" تويوتا است، بنابراين استراتژي بازاريابي و فروش آن محتاطانه است و هدف اصلي آن مرکز اطلاعات جمعيتي خريداران است، زيرا بيشتر خريداران کمري علاقه زيادي به خودرو ندارند. کمري در بازار يک سدان سايز متوسط لوکس محسوب ميشود.
نام "کمري" از رونويسي آوايي کلمه ژاپني kanmuri به معناي "تاج" گرفته شده است، همانطور که نام Toyota Crown و Toyota Corona نيز چنين بود. همچنين قابل توجه است که کلمه "کمري" anagram براي "ماشين من" است. کمري در سال ۲۰۰۷ مورد بازنگري و بازسازي عمدهاي قرار گرفت.
نسل ششم کمري مدلي است که به طرز چشمگيري طراحي شده است. طول بدون تغيير نسبت به مدل قبلي باقي مانده، اما فاصله دو محور بيشتر است. قسمت عقب خودرو داراي يک خط صندوق عقب دو لبه است. به طور کلي کمري جديد کاملاً تازه و خشنتر از مدل قبلي خود به نظر ميرسد و بسيار همگام با زمان است.
اين خودرو از همان موتور ۲.۴ ليتري VVT-i I۴ بهره ميبرد که نسل قبلي با ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ نيوتن متر گشتاور با ۳ سطح اصلاح: GL، GLX و SE اسپرتتر توليد ميکند. با نسبت فشرده سازي بالاتر، پيستونهاي سبکتر و پروفيلهاي بادامک اصلاح شده (پر از زمان بندي متغير سوپاپ)، عملکرد موتور بسيار اميدوار کننده به نظر ميرسد. دو گزينه انتقال وجود دارد - دستي پنج سرعته و پنج سرعته اتوماتيک، گزينه دوم بيشتر مناسب شخصيت و موقعيت خودرو است.
خودرو | |
هيونداي i30 | تويوتا کمري GLX |
کشور سازنده | |
کره جنوبي | ژاپن |
سال (طراحي) | |
2008 | 2007 |
موتور | |
4 سيلندر 16 سوپاپ | 4 سيلندر 16 سوپاپ |
حجم موتور | |
2000سي سي | 2362سي سي |
حداکثر قدرت | |
143 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه | 157 اسب بخار در 5700 دور در دقيقه |
حداکثر گشتاور | |
186 نيوتن متر در 4600 دور در دقيقه | 4000 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه |
جعبه دنده | |
4 دنده اتوماتيک | 5 دنده خودکار تيپ ترونيک |
شتاب 0 تا 100 | |
12 ثانيه | 9 ثانيه |
حداکثر سرعت | |
240 کيلومتر در ساعت | 205 کيلومتر در ساعت |
وزن | |
1214 کيلوگرم | 1510 کيلوگرم |
اندازه (ميليمتر) | |
4239 طول - 1778 عرض - 1468 ارتفاع | 4815 طول - 1820 عرض - 1460 ارتفاع |
فاصله بين دو محور | |
2649 ميليمتر | 2776 ميليمتر |
مصرف سوخت ترکيبي | |
7.6 ليتر در هر صد کيلومتر | 8.2 ليتر در هر صد کيلومتر |
حجم باک | |
55 ليتر | 70 ليتر |
استاندارد آلايندگي | |
يورو 3 | يورو 4 |
ميزان توليد CO2 | |
170 گرم در هر کيلومتر | 212 گرم در هر کيلومتر |
ترمز و پايداري | |
ABS - ESP - EBD | ABS - EBD |
کيسه هوا | |
کيسه هواي سرنشينان جلو - جانبي - پرده اي - مجموعا 6 کيسه هوا | کيسه هواي سرنشينان جلو - مجموعا 2 کيسه هوا |
سيستم صوتي | |
ورودي iPod,AUX, USB - سيستم صوتي با قابليت پخش MP3 و کنترل روي فرمان - آمپلي فاير و تيوتر و قابليت پخش 6 CD - مجهز به 4 بلندگو - | راديو و ضبط سي دي با 6 بلندگو |