نماد آخرین خبر

ب‌ام‌و: اگر کراس‌اوور جدید iX را زشت می‌بینید، مشکل از نگاه شماست!

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ب‌ام‌و: اگر کراس‌اوور جدید iX را زشت می‌بینید، مشکل از نگاه شماست!

ديجياتو/ شرکت ب‌ام‌و به واسطه توليد مدل‌هاي جذاب و راننده‌محور، طرفداران بي‌شماري در نقاط مختلف جهان داشته و يکي از محبوب‌ترين خودروسازان محسوب مي‌شود. اما در ماه‌هاي اخير زبان طراحي جديد کمپاني انتقادهاي فراواني را به بار آورده و بسياري از طرفداران باواريايي‌ها را نااميد کرده است.

  
اين مساله پس از رونمايي کراس‌اوور iX شدت بيشتري به خود گرفته، چرا که به اعتقاد طيف گسترده‌اي از کارشناسان و علاقه‌مندان، اين خودرو نه تنها زيبا نيست، بلکه حتي از بيشتر زوايا زشت و بي‌تناسب ديده مي‌شود.

  

با آنکه ب‌ام‌و پذيرفته محصول جديدش يک طراحي متفاوت، غير عادي و جنجالي دارد، ولي تبليغات و واکنش‌هاي مربوطه حاوي اين نکته است که اگر کسي iX را زشت مي‌بيند، مشکل از خودش است! باواريايي‌ها در توجيه اين ادعاي خود تلويحا مي‌گويند کساني که iX را زشت مي‌دانند، به خاطر ذهن بسته نمي‌توانند وراي آن را مشاهده کنند!

  
با رونمايي از iX، ب‌ام‌و کمپيني با عنوان «دليل شما براي تغيير نکردن چيست؟» را راه‌اندازي کرده است. اين کمپين کساني که در برابر خودروهاي برقي مقاومت مي‌کنند را نشانه گرفته؛ در يکي از ويديوهاي تبليغاتي اين کمپين ب‌ام‌و پيش‌دستي نموده و به استقبال انتقادها رفته است. در اين ويديو باواريايي‌ها از اينکه ناشناخته‌ها و چيزهاي جديد چگونه انسان را از تشخيص نوآوران واقعي محروم کرده، صحبت مي‌کنند!

  
اما اتفاق جالب‌تر در توئيتر افتاده، جايي که ب‌ام‌و از عبارت OK, boomer در توئيت خود استفاده کرده است. اين عبارت براي پايان دادن بحث با فردي بزرگسال که خبري از واقعيت‌هاي روز و تکنولوژي‌هاي نوين نداشته و همواره در گذشته بسر مي‌برد، کاربرد دارد و عمدتا توسط نوجوانان و جوانان مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از آنجايي که آوردن دلايل مختلف براي چنين فردي بيهوده بوده و او به هيچ طريقي قانع مي‌شود، با گفتن OK, boomer، طرف مقابل (تقريبا معادل باشه تو راست ميگي در فارسي) بحث را خاتمه مي‌دهد.

  
نکته تامل‌برانگيز اينکه شمار زيادي از طرفداران و مشتريان ب‌ام‌و را افراد ميان‌سال تشکيل مي‌دهند و اين دسته از لحاظ وضعيت مالي در شرايط بهتري نسبت به نسل‌هاي جوان‌تر برخوردار هستند. از اين رو احتمالا توئيت ب‌ام‌و چندان به مذاق اين دسته خوش نيامده و باعث رويگرداني بعضي از آنها خواهد شد که آن هم ممکن است آمار فروش کمپاني را تحت تاثير قرار دهد.

  
پاسخ ب‌ام‌و به يکي از کاربران که iX را زشت توصيف کرده: «گاهي مواقع براي رفتن به مسيرهاي جديد، بايد چهره‌هاي جديدي را امتحان کرد.»
باواريايي‌ها سعي مي‌کنند سبک طراحي جديد را زيبا و متفاوت جلوه دهند! آنها معتقدند جلوپنجره مدل‌هاي اخير کمپاني بزرگ نبوده و دوست‌داشتني است؛ همچنين خيلي طول کشيده تا آنها به چنين طراحي زيبايي برسند!

ب‌ام‌و مي‌گويد زيبايي در چشمان بيننده است و اين مساله درباره خودروها هم صدق مي‌کند؛ يعني ممکن است مدلي که براي شخصي کاملا جذاب است، براي شخصي ديگر زشت و بي‌ريخت باشد!

  
در هر صورت به باور افراد زيادي ب‌ام‌و iX طراحي خوبي نداشته و تناسبات رايج در بدنه آن رعايت نشده است. اما آنچه که اهميت بالايي دارد، شيوه ب‌ام‌و در برخورد با اين موضوع است. مسلما تقابل با طرفداران و نظرات کارشناسان و همچنين قديمي خطاب کردن تفکرات آنها مي‌تواند زمينه‌ساز جدايي شده و مشتريان کمپاني را به سمت رقبا هدايت کند.

  
وقتي شدت انتقادات تا اين حد بالا بوده و تعداد قابل توجهي از طرفداران نسبت به خط مشي موجود ناراضي هستند، احترام به نظرات يا حداقل بي‌تفاوت رد شدن از کنار آنها، راهکار بهتري است تا مقابله به مثل و استفاده از عباراتي که شايد علاقه‌مندان را آزرده‌خاطر سازد. احتمالا راه‌اندازي اين کمپين عجيب و غريب و واکنش‌هاي ب‌ام‌و در قبال انتقادات يکي از غيرهوشمندانه‌ترين تصميمات کمپاني در سال‌هاي اخير لقب بگيرد، زيرا اين برند در بازارهايي حضور دارد که رقابت‌ شديدي در آنها در جريان است و شرايطش مثل برخي خودروسازان انحصارگرا نيست که هر چه توليد کنند، مشتريان با ذوق و شوق در صف بايستند!

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره