logo

معرفی دی اس ۹ پرچم‌دار در اروپا

منبع
پدال
بروزرسانی
معرفی دی اس ۹ پرچم‌دار در اروپا

پدال/ با اينکه سيتروئن توليد خودروي C6 را در سال ۲۰۱۲ متوقف کرده اما فرانسه هنوز هم تشنه يک سدان لوکس و بزرگ است که حداقل در برخي جنبه‌ها بتواند با رقباي متنوع آلماني سرشاخ شود.



با دي اس ۹ جديد آشنا شويد خودرويي که از پلتفرم EMP2 V2.3 استفاده مي‌کند. اين خودرو بي‌شک ظريف‌ترين و لوکس‌ترين محصول فرانسه طي يک دهه اخير بوده و قيمت آن از ۴۷۷۰۰ يورو شروع مي‌شود. 
البته نسخه فول E-TENSE 4×۴ ۳۶۰ در اروپا با بهاي ۸۰ هزار يورويي در دسترس خواهد بود.


در کل سه قواي محرکه براي دي اس ۹ جديد در دسترس بوده که اولين آن‌ها نسخه بنزيني پيورتک ۲۲۵ بوده و پس از آن نيز دو مدل پلاگين هيبريدي E-TENSE 225 و E-TENSE 4×۴ ۳۶۰ قرار دارند. به زودي هم مدل ديگري با نام E-TENSE 250  عرضه خواهد شد.


مدل پرچم‌دار دي اس ۹ E-TENSE 4×۴ ۳۶۰ از پيشرانه‌هاي الکتريکي ۱۱۰ و ۱۱۳ اسب بخاري استفاده کرده و تکميل کننده آن يک نيروگاه بنزيني ۲۰۰ اسب بخاري است که مجموع قدرت اين پيشرانه‌ها به ۳۶۰ اسب بخار و گشتاور آن‌ها به ۵۲۰ نيوتون متر مي‌رسد. اين مدل همچنين با کاليپرهاي ترمز مشکي و رينگ‌هاي ۲۰ اينچي خاص عرضه مي‌شود.
 

تنها دو تريم براي اين خودرو در دسترس خواهد بود که با نام هاي پرفورمنس لاين پلاس و ريوولي پلاس شناخته مي‌شود. در تريم اول شاهد کابين آلکانترا مشکي، نشان‌هاي کروم روي درب‌هاي جلو، لوگوهاي دي اس پرفورمنس لاين، جلوپنجره مشکي براق، فرمان چرمي و… هستيم. مدل دوم نيز از متريال باکيفيت و تريم الماس تيز اعلا سود مي‌برد.


اما از جمله تجهيزات رفاهي و ايمني فعال دي اس ۹ مي‌توان به سيستم خودران سطح ۲، سيستم تعليق اکتيو اسکن، چراغ‌هاي جلوي LED، ديد در شب، پايش توجه راننده، پايش نقاط کور، تشخيص علائم ترافيکي و ترمز ايمني فعال اشاره کرد. 
اين خودرو در رنگ‌هاي سفيد، آبي، کريستالي، خاکستري و مشکي عرضه خواهد شد. قرار است اولين نمونه‌هاي دي اس ۹ از سپتامبر ۲۰۲۱ به دست مشتريان برسند.



به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره