برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

۹۵۰۰ دستگاه خودرو از تعهدات معوق، در انتظار تعیین قیمت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
۹۵۰۰ دستگاه خودرو از تعهدات معوق، در انتظار تعیین قیمت

ايسنا/ مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو ضمن اشاره به افزايش ۵۹ درصدي توليد از ابتداي سال جاري در اين خودروسازي که ۵۲ درصد از توليدات کل کشور را رقم زده است، از انتظار ۹۵۰۰ دستگاه خودرو آماده تحويل از ميان ۲۸ هزار دستگاه تعهد معوق اين خودروسازي براي تعيين قيمت از سوي سازمان حسابرسي خبر داده تا قيمت‌گذاي صورت گرفته و خودروها تحويل مالکان آن‌ها شود.

فرشاد مقيمي شب گذشته (جمعه) با حضور در يک برنامه خبري تلويزيوني ضمن اشاره به تاکيد اخير مقام معظم رهبري در جلسه با سران سه قوه مبني بر افزايش توليدات صنعتي کشور آن هم در سالي که به نام جهش توليد نام‌گذاري شده است، اظهار کرد: با فرمان ايشان و تشکيل جلسات به دستور وزير صنعت، معدن و تجارت در حوزه توليدات صنعت خودروي کشور، تکاليف ما نسبت به گذشته دوچندان شد تا در مسير سياست‌هاي کلان کشور حرکت خود را ادامه دهيم.

مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو با بيان اينکه از ابتداي سال تاکنون ۳۴۱ هزار دستگاه خودرو در گروه صنعتي ايران‌خودرو توليد شده است، گفت: اين ميزان توليد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۹ درصدي داشته است. در مدت مشابه سال گذشته ميزان توليد ايران‌خودرو ۲۱۶ هزار دستگاه بوده است. اين در حالي است که از ابتداي سال جاري، روزانه ۲۰۰۰ دستگاه خودرو در ايران‌خودرو توليد شده و از ابتداي آذر ماه نيز با رشد ۱۵ درصدي به ۲۳۰۰ دستگاه در روز افزايش يافته است.



رکود توليد ايران‌خودرو طي سه سال اخير شکسته شد 
وي با اعلام اينکه، شنبه هفته گذشته (هشتم آذرماه) رکورد توليد روزانه با توليد ۲۹۵۰ دستگاه نيز شکسته شد، تاکيد کرد : اين رکورد در سه سال اخير ايران‌خودرو بي سابقه بوده است. در گذشته ۴۰۰ دستگاه از توليدات مربوط به محصولات CKD بوده است اما توليدات امروز کاملا متعلق به توليدات داخلي و با تکيه بر توان قطعه‌سازان داخلي است. قطعه‌سازان داخلي ما و کارگران در زنجيره توليد خودرو در شرايط فعلي جهادگران ما هستند که فعاليت‌ها و مجموعه خدمات آنان را بايد مستند کرده و به ثبت رساند.

اين مديرعامل خودروساز با بيان اينکه با تامين به موقع قطعات از سوي قطعه‌سازان، در ۱۳ آذر ماه ۴۸۰۰ دستگاه خودروي ناقص اين خودروسازي تکميل و تجاري‌سازي شده است، يادآور شد: تا پيش از اين روزانه ۱۸۰۰ الي ۱۹۰۰ دستگاه تجاري‌سازي مي‌شد. در تعطيلات اخير نيز بيش از ۴۰۰۰ دستگاه خودرو فاکتور شد و به فروش رسيده است.



خط توليد اتوبوس‌سازي که ۹ سال متوقف بود، مجدد راه‌اندازي شد
مقيمي افزود: البته افزايش توليد صرفا در حوزه خودروهاي سواري نبوده در حوزه توليد خودروهاي مسافري و باري نيز ۴۶ درصد رشد داشته‌ايم. ايران‌خودرو ديزل از ابتداي آذر تا امروز، بيش از ۲۰۰ درصد افزايش توليد داشته است و خط توليد اتوبوس‌سازي که بيش از ۹ سال متوقف بوده، با استفاده از سازندگان داخلي راه‌اندازي شده است.

مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو ضمن تاکيد براينکه افزايش توليد، تکميل و تجاري‌سازي خودرو در خودروسازان موجب رونق توليد و افزايش اشتغال در قطعه‌سازان نيز شده است، گفت: پيش‌بيني ما اين است که با اين ميزان توليد، بازار خودرو از التهاب خارج شده و به تدريج به آرامش برسد و همچنين اميدواريم بتوانيم مجموعه فعاليت‌هايي که در حوزه صنعت برعهده گروه صنعتي ايران‌خودرو است، به خوبي دنبال کنيم.



۲۸ هزار دستگاه تعهد معوق ايران‌خودرو که به‌زودي ۹۵۰۰ دستگاه آن، تحويل مي‌شود
وي افزود: در حال حاضر ميزان تعهدات معوق ايران‌خودرو ۲۸ هزار دستگاه است که از اين ميزان ۹۵۰۰ دستگاه خودرو توليد و آماده تحويل شده است که موجود در پارکينگ شرکت بوده و ظرف چند روز آينده، با اعلام قيمت از سوي سازمان حسابرسي، اين ۹۵۰۰ دستگاه نيز فاکتور و به مالکان آن‌ها تحويل خواهد شد. سعي ما براين است که هرچه سريعتر و پيش از پايان سال، تمامي معوقات را به صفر برسانيم.

مقيمي با اشاره به هشت مرحله فروش فوق‌العاده که طي آن بالغ بر ۸۷ هزار تعهد جديد ايجاد شده است، تصريح کرد: از اين ميزان ۶۵ هزار دستگاه به صاحبان آن‌ها تحويل داده شده است. ۲۲ هزار خودرو نيز متعلق به نهمين مرحله از فروش فوق‌العاده است که اخبرا قرعه‌کشي آن انجام شده و مهلت تحويل آن‌ها تا حداکثر سه ماه آينده است. در حالي که موعد تحويل خودروهاي عرضه شده در طرح‌هاي فروش فوق‌العاده، ۹۰ روزه است اما تمامي خودروها، کمتر از ۴۰ روز تحويل داده شده است.



تعهد ايران‌خودرو در توليد ۶۰ هزار دستگاه در ماه، در بسته جهش توليد وزارت صمت
اين مديرعامل صنعتي، در رابطه با وعده توليد يک ميليون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاري، گفت: سهم توليد ايران‌خودرو از کل اين يک ميليون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو، ۵۰۰ هزار دستگاه است که برنامه تحقق آن در دستور کار ما قرار دارد. براساس آمار توليد، تا به امروز ۵۲ درصد از توليدات کل کشور به ايران‌خودرو تعلق داشته است.

وي خاطرنشان کرد: همچنين پيرو فرمايشان مقام معظم رهبري، بسته جهش توليد برمبناي استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي از سوي وزارت صمت تهيه شده که به زودي به جمع‌بندي نهايي خواهد رسيد و ايران‌خودرو نيز در اين بسته تعهد به توليد ماهانه ۶۰ هزار دستگاه خودرو داده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره