برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پورشه سال ۲۰۲۳ به مسابقات Le Mans باز می گردد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
پورشه سال ۲۰۲۳ به مسابقات Le Mans باز می گردد

باشگاه خبرنگاران/ پورشه ابرخودروي هيبريدي خود را در مسابقات Le Mans 24 Hours سال ۲۰۲۳ شرکت مي‌دهد.
 
شرکت پورشه در نظر دارد موفقيت‌هاي خود در مسابقات Le Mans 24 Hours را با بازگشت خود در سال ۲۰۲۳ افزايش دهد. اين مجموعه سعي دارد براي مسابقات سال ۲۰۲۳ از ابرخودروي هيبريدي جديد خود استفاده کند.

پورشه به تازگي اجازه ساخت ابرخودروي مورد نظر طبق آئين‌نامه‌هاي Le Mans 24 Hours را صادر کرده است. بازگشت پورشه به مسابقات مذکور باعث مي‌شود رقابت شگفت‌انگيز اين مجموعه با شرکت آئودي باري ديگر شکل بگيرد. اين دو مجموعه در طي تمامي مسابقات Le Mans 24 Hours بيشترين تعداد قهرماني را داشته‌اند به طوري که پورشه با ۱۹ جام و آئودي با ۱۳ برد با فاصله قابل توجهي از ديگر شرکت کنندگان قرار دارند. در مقام سوم تعداد قهرماني‌هاي مسابقات Le Mans 24 Hours شرکت فراري با ۹ جام قرار دارد که آخرين پيروزي آن نيز سال ۱۹۶۵ بوده است.


پيروي پورشه از آئين‌نامه‌هاي Le Mans 24 Hours
در حالي که شرکت‌هاي تويوتا و پژو اتومبيل‌هاي خاص خود را توليد مي‌کنند پورشه تصميم گرفته تا ابرخودروي خود را با توجه به آئين‌نامه‌هاي مسابقات مورد نظر عرضه کند. اين آئين‌نامه‌ها با تمرکز بر محور و پيشرانه قدرت اتومبيل، خودرو را به برترين سطح لازم براي مسابقات مي‌رسانند.

رئيس شرکت پورشه طي مصاحبه اخير خود اظهار داشت: "دسته‌بندي جديد مسابقات Le Mans 24 Hours براي اتومبيل‌هاي هيبريدي به ما اين اجازه را مي‌دهد تا خودرويي توليد کنيم که مي‌تواند مسابقات Daytona، Sebring و Le Mans را پيروز شود. اين پروژه بسيار براي شرکت ما با ارزش است و ذات ما براي انجام مسابقات را باري ديگر زنده مي‌کند".

گفتني است؛ تمرکز پورشه با توجه به آئين‌نامه‌هاي مسابقات مذکور بر روي قدرت و پيکربندي موتور اتومبيل هيبريدي است. در دسته‌بندي اتومبيل‌هاي هيبريدي مسابقات Le Mans شرکت‌ها مي‌توانند حداکثر قدرت ۶۸۰ اسب بخار و حداکثر وزن ۱۰۰۰ کيلوگرم را براي اتومبيل‌هاي خود لحاظ کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره