logo

تقاضا برای کراس‌اوور تریل‌بلیزر چهار برابر بیشتر از انتظار شورلت!

منبع
پدال
بروزرسانی
تقاضا برای کراس‌اوور تریل‌بلیزر چهار برابر بیشتر از انتظار شورلت!

پدال/ زماني که سال گذشته شورلت کراس‌اوور جديد تريل‌بليزر را به بازار عرضه نمود، قطعاً پيش‌بيني نمي‌کرد که اين کراس‌اوور ساب‌کامپکت به چنين موفقيت و فروشي دست پيدا کند. به گفتهٔ جي‌ام آتوريتي، تقاضا براي تريل‌بليزر چهار برابر بيشتر از ميزان عرضهٔ آن است. به همين دليل، جنرال موتورز توليد کراس‌اوور کوچک‌تر شورلت ترکس را ۳۰ درصد کاهش خواهد داد تا فضاي کافي براي توليد تريل‌بليزر فراهم شود و بتواند ظرفيت توليد آن‌را افزايش دهد.

تقاضا براي تريل‌بليزر آن‌قدر زياد است که آن‌را به خوش‌فروش‌ترين خودروي نو در بازار ايالات‌متحده تبديل کرده است به‌گونه‌اي که به‌طور متوسط تنها ۳۶ روز در نمايندگي باقي مي‌ماند درحالي‌که در آمريکا خودروها به‌طور ميانگين نزديک به ۹۷ روز در نمايندگي منتظر خريدار مي‌مانند. مدت‌زمان ماندن تريل‌بليزر در نمايندگي در نسخهٔ اسپرت RS حتي از اين هم کمتر بوده و به تنها ۲۹ روز مي‌رسد.


تريل‌بليزر که بر اساس پلت‌فرم VSS-F جنرال موتورز ساخته شده است، در کارخانهٔ اين شرکت در کره جنوبي توليد مي‌شود. قيمت اين کراس‌اوور کوچک از تنها ۱۹ هزار دلار آغاز مي‌شود درحالي‌که قيمت پايهٔ مدل کوچک‌تر ترکس ۲۱ هزار دلار است. تريل‌بليزر با دو پيشرانهٔ سه سيلندر مختلف شامل ۱.۲ ليتري ۱۳۷ اسب بخاري و ۱.۳ ليتري ۱۵۵ اسب بخاري به بازار عرضه مي‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم براي آن قابل سفارش است.


خبر خوب براي جنرال موتورز اينکه عليرغم شيوع بيماري کرونا، از فروش تريل‌بليزر کاسته نشده است. شورلت سال گذشته بيش از ۳۴ هزار دستگاه از اين خودرو را به فروش رساند که تقريباً نيمي از اين تعداد فقط در سه ماه آخر سال فروخته شده‌اند. تريل‌بليزر با اين عملکرد به يکي از پرفروش‌ترين کراس‌اوورهاي ساب‌کامپکت آمريکا تبديل شده است.


براي مقايسه، در سه‌ماههٔ پاياني سال گذشته هيونداي تنها ۷ هزار دستگاه مدل وني فروخته و در اين مدت شورلت حتي از کيا سلتوس با فروش ۱۶,۷۰۰ دستگاهي هم پيشي گرفته است. در اين سه ماه، مزدا CX-3 هم فقط ۱۰ هزار دستگاه فروش داشته است اما از سوي ديگر هيونداي کُنا بيش از ۲۳ هزار دستگاه فروخته و هوندا HR-V هم با فروش ۲۲ هزار دستگاه خيلي با رقيب کره‌اي فاصله ندارد. درهرحال به‌وضوح شورلت تريل‌بليزر در برابر رقباي خود عملکرد بسيار خوبي داشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar