سرنوشت تمام برقی در انتظار خودروهای جنسیس هیوندای موتورز

ديجياتو/ شنيدهها حکايت از آن دارند که کمپاني خودروسازي جنسيس، به شدت در تلاش است تا سبد محصولات خودش را به سمت الکتريکي شدن ببرد. جنسيس در حال برنامه ريزي براي ثبت تجاري نامهاي eG70، eGV70، eG80، eGV80، eG90 و eGV90 است. اين نامها بر اساس نظم و الگويي جديد براي الکتريکي سازي محصولات فعلي، به وجود آمده اند و ممکن است در آينده، جايگزين محصولات فعلي جنسيس شوند.
در برنامه جديد جنسيس که الکتريکي سازي حداکثري محصولات است، برخي از محصولاتي که براي تمام الکتريکي شدن، آماده نباشند، به شکل هيبريد در ميآيند. به اين وسيله، به تقاضاي روز افزون بازار براي خودروهاي پاک هم پاسخ داده ميشود. با اين اوصاف، احتمالا پيشوند e براي مدلهاي هيبريد يا پلاگين هيبريد هم استفاده خواهد شد. دقيقا به مانند ب ام و (BMW) که از حرف e براي نسخه هاي PHEV محصولاتش، بهره ميبرد. از جمله آنها ميتوان به ب ام و 320e و 520e اشاره کرد.
هيونداي پيش تر اعلام کرده بود که براي الکتريکي شدن، رويکرد بالا به پايين را به کار ميگيرد. طبق اين استراتژي، برنامه الکتريکي سازي خودروساز کرهاي با الکتريکيهاي گران قيمت آغاز ميشود و سپس اين فناوري به مدلهاي ارزان تر، سرايت ميکند. جنسيس گفته بود که نخستين محصول الکتريکي اين برند، به طور آزمايشي، JW نام ميگيرد. علاوه بر اين موضوع، الکتريکي شدن کامل سبد محصولات جنسيس هم از 2024 رقم ميخورد.
لازم است بدانيد که الکتريکيهاي آينده اين برند پريميوم کرهاي، بر اساس مگا پلت فرم اختصاصي هيونداي با کد e-GMP، طراحي و ساخته خواهند شد. آنچه که بيشتر به اين برنامه اعتبار ميدهد، قصد هيونداي براي استفاده از پيشوند e بر روي خودروهاي PHEV است. بر خلاف جنسيس، ساير خودروسازان ترجيح داده اند که محصولات الکتريکي خود را به عنوان مدلهايي متمايز از محصولات بنزيني، روانه بازار کنند. در همين حال، بد نيست يادي کنيم از کراس اوور جديد جنسيس که چند روز پيش در حال تست، شکار شده بود. خودرويي که احتمالا از اولين دستاوردهاي خودروساز کرهاي در جهت ورود به دنياي اتومبيلهاي پاک است.