برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فراخوان هیوندای برای تعویض سیستم باتری خودروهای برقی خود به علت خطر آتش سوزی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
فراخوان هیوندای برای تعویض سیستم باتری خودروهای برقی خود به علت خطر آتش سوزی

تسنيم/ شرکت هيونداي موتور به دليل خطر آتش سوزي، سيستم باتري حدود ۸۲ هزار خودروي الکتريکي خود را در سطح جهان تعويض خواهد کرد.

شرکت هيونداي موتور به دليل خطر آتش سوزي، سيستم باتري حدود 82 هزار خودروي الکتريکي خود را در سطح جهان تعويض خواهد کرد.

بر اساس اين گزارش، حل مشکل سيستم باتري به همراه فراخوان قبلي احتمالاً 900 ميليون دلار براي اين خودروساز هزينه به همراه خواهد داشت.

بيشتر خودروهاي برقي فراخوان شده پرفروش ترين مدل هيونداي موتور يعني Kona EV است که براي اولين بار در ماه اکتبر پس از آتش سوزي اين خودروها براي ارتقا نرم افزار فراخوان شد.

اما در ماه ژانويه يکي از اين خودروهاي فراخوان شده آتش گرفت و مقامات کره جنوبي تحقيقاتي را در مورد مناسب بودن اولين فراخوان آغاز کردند.

شرکت "ال جي انرژي سولوشن"LG Energy Solution ، که باتري هاي اين خودروها را توليد مي کند در بيانيه اي اعلام کرد که هيونداي موتور از پيشنهاد ال جي براي منطق شارژ سريع در سيستم مديريت باتري هيونداي استفاده نادرست کرده است و نبايد سلول باتري را دليل اصلي بروز خطرات آتش سوزي دانست.

فراخوان جديد براي تقريباً 76000 دستگاه خودروي برقي هيونداي از مدل Kona EV و همچنين برخي از مدل هاي Ioniq EV و Elec City اعمال مي شود.

به گفته وزارت حمل و نقل کره جنوبي، حدود 15 مورد آتش سوزي Kona EV - 11 در اين کشور، دو مورد در کانادا و يک مورد در فنلاند و يک مورد هم در اتريش رخ داده است.

هيونداي در بيانيه اي اعلام کرد که از کل 1 تريليون وون هزينه تخمين زده شده براي اين فراخوان، حدود 38.9 ميليارد وون به دليل اولين فراخوان بوده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar