برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رقابت برای ثبت رکوردهای سرعت بین خودروسازی ها اتلاف وقت است!

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی
رقابت برای ثبت رکوردهای سرعت بین خودروسازی ها اتلاف وقت است!

خودرو بانک/ در سال ۱۹۸۸، کالاوي کارز Callaway Cars رکورد غيررسمي سريع‌ترين خودروي جهان را با يک کوروت C4 تقويت شده با توان ۸۹۸ اسب بخار به نام Sledgehammer به ثبت رساند که طي يک تست توانست به سرعت ۴۱۰ کيلومتر در ساعت برسد. اما بنيانگذار اين شرکت، ريوز کالاوي Reeves Callaway مي‌گويد که واقعا نمي‌داند دليل ثبت چنين رکوردهايي چيست.

اگرچه کالاوي هنوز هم خودروهاي قدرتمندي توليد مي‌کند، حالا که رکوردهاي سرعت به بالاي ۴۸۰ کيلومتر در ساعت رسيده‌اند، يکي از بزرگترين موانع در ثبت يک رکورد جديد پيدا کردن يک مکان مناسب براي اين کار است. کالاوي در اين باره گفته است:

مشکل اصلي براي ثبت رکورد سرعت بالا ساخت خودرويي نيست که اين کار را انجام بدهد، بلکه پيدا کردن جايي است که بتوان اين کار را با خيال راحت در آنجا انجام داد

اگرچه برخي از شرکت‌ها مانند SSC با مدل تواتارا هنوز مشتاق به انجام اين کار هستند، بقيه آن‌ها دست از تلاش در اين زمينه برداشته‌اند. اگرچه بوگاتي با شيرون رکورد سرعت ۴۹۰ کيلومتر در ساعت را در آلمان ثبت کرد، اما اين شرکت فورا اعلام کرد که دوباره اين کار را نخواهد کرد.

استفان وينکلمن مديرعامل بوگاتي در سال ۲۰۱۹ گفت: در آينده روي حوزه‌هاي ديگر تمرکز خواهيم کرد. اين آخرين تلاش ما براي انجام اين کار بود.

SSC نيز پس از اينکه رکورد سرعت ۵۳۱ کيلومتر در ساعتش زير سؤال رفت، در اين زمينه دچار مشکل شده است. پس از آن، اين شرکت براي پيدا کردن مکان مناسبي به منظور ثبت رکورد سرعت جديدش به موفقيت نرسيده است.

حتي پيستي که Sledgehammer در آن رکورد سرعتش را ثبت کرد براي تست سرعت جديد مناسب نيست. براي ثبت رکورد سرعت ۴۸۰ کيلومتر در ساعت، کالاوي گفته بايد با سرعتي وارد يک مسير مستقيم شويد که غيرممکن است. او در ادامه گفته است:

مسير مستقيم کافي براي ثبت چنين رکوردهاي سرعتي وجود ندارد. من نمي‌دانم ثبت رکوردهاي سرعت به جز خودنمايي کردن چه هدف ديگري دارد. 

او همچنين گفت جايي مانند نمکزار بونويل که مي‌توان در آن به سرعت مناسب دست پيدا کرد به دليل عدم وجود آسفالت جذابيتي ندارد.

در نهايت کالاوي گفت:

به نظرم اين موضوع براي مشتريان ما اهميت زيادي ندارد. به نظرم ثبت رکوردهاي سرعت جديد فقط اتلاف وقت است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar