logo

«عرضه خودرو در بورس» فردا بررسی می‌شود

منبع
مهر
بروزرسانی
«عرضه خودرو در بورس» فردا بررسی می‌شود

مهر/ عضو کميسيون صنايع مجلس با بيان اينکه فردا طرح ساماندهي صنعت خودرو در اين کميسيون بررسي مي شود، گفت: وزارت صمت معتقد است که قيمت پايه خودرو در بورس کالا بايد از سوي خودروساز تعيين شود.

علي جدي در مورد آخرين وضعيت طرح مجلس با محوريت ساماندهي صنعت خودرو، اظهار داشت: فردا يکشنبه اين طرح مجدد در کميسيون صنايع و معادن مجلس بررسي خواهد شد و پس از نهايي شدن در کميسيون به صحن ارائه مي‌شود؛ بحث‌ها در مورد اين طرح طولاني شد واگر نه مقرر بود قبل از تعطيلات مجلس، به صحن ارائه شود.

نايب رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس افزود: يکي از مهم‌ترين محورهاي اين طرح، عرضه خودرو در بورس است که موافقان و مخالفاني در کميسيون دارد اما احتمال تصويب اين بند در کميسيون زياد است.

نايب رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس در مورد اينکه آيا اين طرح در خرداد ماه نهايي مي‌شود، گفت: اين طرح در واقعي طرحي است که در مجلس قبلي آماده شده و از سوي شوراي نگهبان اعاده شده بود؛ بنابراين با توجه به اينکه اين طرح اعاده شوراي نگهبان است، پس از ارائه به صحن، بايد سريع‌تر در صحن تعيين تکليف شود. البته به خاطر انتخابات شايد ۲ هفته به تعويق بيفتد.

وزارت صمت مي‌گويد تعيين قيمت پايه حق خودروساز است
وي در مورد نظر وزارت صمت براي عرضه خودرو در بورس، گفت: وزارت صمت تلويحاً موافق اين بند است اما در مورد نحوه تعيين قيمت پايه اختلافاتي وجود دارد.

جدي افزود: وزارت صمت معتقد است که تعيين قيمت پايه حق خودروساز بوده و خودروساز راسا بايد قيمت پايه خودرو در بورس را تعيين کند اما نمايندگان تاکيد دارند که قيمت پايه با ضابطه قيمت گذاري سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان و توسط شوراي رقابت تعيين شود؛ در واقع مجلس معتقد است که اين مبالغ بايد در خزانه دولت برود و در صنعت خودرو هزينه شود نه اينکه براي خودروساز باشد. فعلاً روي اين مسائل بحث زياد است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره