برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تست تصادف جنسیس G80 و GV80؛ درخشش نو رسیده‌های کره‌ای

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ يوروانکپ اخيرا نتايج تست تصادف چند مدل مختلف را منتشر کرده که در بين آنها نام دو مدل G80 و GV80 از جنسيس نيز ديده مي‌شود. ارزيابي‌هاي اين سازمان نشان مي‌دهد هر دو محصول لوکس کره‌اي از ايمني بسيار مناسبي برخوردار بوده و در صورت وقوع حادثه مي‌توانند از سرنشينان خود به خوبي محافظت کنند.

سدان سايز متوسط جنسيس در بخش محافظت از سرنشينان بزرگسال امتياز قابل توجه ۹۱ درصد را کسب کرده، اين ميزان براي حفاظت از سرنشينان خردسال ۸۷ درصد، براي عابرين پياده ۷۷ درصد و براي تجهيزات ايمني کمکي ۹۱ درصد محاسبه شده است.

کراس‎‌اوور GV80 هم در بخش محافظت از سرنشينان بزرگسال و خردسال امتيازهاي يکساني را دريافت کرده، اما در بخش حفاظت از عابرين پياده و تجهيزات ايمني کمکي اندکي ضعيف‌تر ظاهر شده و به ترتيب امتيازهاي ۶۶ و ۸۸ درصد را به خود اختصاص داده است.

اما در کنار جنسيس G80 و GV80، يوروانکپ به بررسي مدل‌هاي ديگري چون نسل سوم سيتروئن C4 و ب‌ام‌و سري ۴ کوپه و کانورتيبل پرداخته است. از ميان مدل‌هاي فوق سيتروئن C4 چهار ستاره دريافت کرده، ولي نمايندگان ژرمن‌ها پنج ستاره را از آن خود نموده‌اند.

آنطور که يوروانکپ اعلام کرده، نسخه‌هاي هيبريدي و هيبريدي شارژي فولکس واگن گلف، اشکودا اکتاويا، رنو کپچر و اوپل گرندلند X و همچنين نسخه برقي ب‌ام‌و X3 و اوپل کورسا هم امتيازهايي مشابه با همتايان بنزيني خود کسب کرده‌اند.

ميشل ون راتينگن (Michiel van Ratingen) دبير ارشد يوروانکپ در رابطه با نتايج بدست آمده گفته با توجه به شرايط کرونايي موجود و کمبود نيمه‌رساناها، صنعت خودرو دوران سختي را سپري مي‌کند؛ با وجود اين جنسيس موفق شده دو مدلي را وارد بازار اروپا کند که از نظر ايمني عملکردي عالي دارند. وي افزوده سيتروئن با آنکه امتياز قابل احترام ۴ ستاره را براي C4 دريافت کرده، ولي با کمي مهندسي دقيق‌تر مي‌توانست به امتياز کامل دست پيدا کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar