برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نیسان سیلویا تیونینگ لیبرتی واک با ۱۲۰۰ اسب‌بخار قدرت رونمایی شد

منبع
زوميت
بروزرسانی

زوميت/ تيونر ژاپني ليبرتي واک کيت بدنه جديدش را براي نيسان سيلويا S15 رونمايي کرد. ليبرتي واک با اين خودرو ۱۲۰۰ اسب‌بخاري در مسابقات دريفت ژاپن شرکت مي‌کند.
   
از روزي که خودرو توليد شد، ايده شخصي‌سازي و تغيير بخش‌هاي مختلف هر مدل هم به‌وجود آمد. اين روزها تيونينگ و توليد قطعات سفارشي خودرو يکي از کسب‌وکارهاي موفقي است که برندهاي شرقي و غربي زيادي در اين بازار باهم رقابت مي‌کنند.

بي‌شک ژاپن بهشت خودروهاي سفارشي محسوب مي‌شود که ويترين زيبايي از هنر و فرهنگ تيونينگ را به‌نمايش مي‌گذارد. شرکت‌هاي ژاپني تيونينگ خودرو هرکدام فلسفه خاص و مشتري خودشان را دارند و در سطح محلي تا جهاني فعاليت مي‌کنند.

ليبرتي واک (Liberty Walk) يکي از شرکت‌هاي ژاپني توليدکننده کيت‌هاي بدنه و تيونينگ فنربندي و شاسي است که به‌لطف تلاش‌هاي مکانيک‌ها و طراحانش، در جهان فعاليت مي‌کند. کيت‌هاي بدنه ليبرتي واک که معمولا عريض هستند و سبک ويژه‌اي دارند، براي انواع خودروها مثل محصولات لامبورگيني، فراري، پورشه، نيسان، مک‌لارن، آئودي، بي‌ام‌و، مرسدس بنز، مازراتي، ميني، دوج، کرايسلر، تويوتا، هوندا، فورد، لکسوس، جيپ و سوزوکي توليد مي‌شود.

واتارو کاتو، بنيان‌گذار ليبرتي واک، سال‌ها تلاش کرد تا اين برند در اروپا مطرح شود و طراحي و نصب کيت‌هاي بدنه روي خودروهاي لوکس و سوپراسپرت اروپايي سرعت ديده‌شدن اين شرکت را بيشتر کرد. تنها يک دهه فعاليت کافي بود که ليبرتي واک فهرست طولاني سفارش کيت بدنه از کشورهاي مختلف جهان داشته باشد. اين شرکت حالا با معرفي جديدترين محصولش، به‌دنياي موتوراسپرت هم وارد شده است.

هدف ليبرتي واک رونمايي محصول جديدش در نمايشگاه توکيو اتو سالن ۲۰۲۱ بود؛ اما ويروس کرونا برنامه‌هاي واتارو کاتو را به‌هم ريخت. بااين‌حال، کيت بدنه جديد اين شرکت با همکاري مستقيم گروه TCP Magic و هم‌زمان با شکل‌گيري تيم مسابقه‌اي ليبرتي واک براي شرکت در رقابت‌هاي فرمولا دريفت ژاپن رونمايي شد و تحسين طرفداران را به‌دنبال داشت.

محصول جديد ليبرتي واک که روي شاسي نيسان سيلويا S15 سوار مي‌شود، با الهام از خودروهاي سري مسابقات Super Silhouette ژاپن طراحي شده است که تقريبا مشابه گروه پنج فدراسيون جهاني اتومبيل‌راني (FIA) دهه ۱۹۸۰ بود. خودروهاي اين مسابقات با کيت‌هاي بدنه عريض و باله‌هاي بزرگ و آيروديناميک شناخته مي‌شدند و در آن دوران، جوانان ژاپني مثل واتارو کاتو را به مسابقه‌دادن در خيابان‌ها وسوسه مي‌کردند.


نيسان سيلويا S110 مسابقه‌اي Super Silhouette سال ۱۹۸۳

ليبرتي واک با همکاري گروه TCP Magic که در توليد و تيونينگ موتورهاي روتري شهرت دارد، يکي از خودروهاي جذاب دريفت جهان را رونمايي کرده است. تمام پنل‌هاي کيت بدنه ليبرتي واک جديد است؛ به‌گونه‌اي که اسپويلر بزرگ سپر جلو و باله‌‌هاي کوچک روي کاپوت و گِلگيرهاي عريض که در جلو ۵۰ ميلي‌متر و در عقب تا ۷۰ ميلي‌متر به بيرون کشيده شده‌اند، ظاهر نيسان سيلويا S110 سال ۱۹۸۳ را يادآوري مي‌کنند. ليبرتي واک در اين خودرو از رينگ‌هاي اختصاصي خودش با ابعاد ۱۸ اينچ در تايرهاي ۲۸۵ و ۲۶۵ ميلي‌متري استفاده کرده است. ليبرتي واک پيش‌ازاين هم دو نمونه کيت بدنه خودروهاي Super Silhouette رونمايي کرده بود که نمونه جديد سيلويا S15 با قيمت ۲۵،۱۳۵ دلار فروخته مي‌شود.

کيت بدنه ليبرتي واک طراحي خاص و چشمگيري دارد؛ اما در بخش فني نيز، سيلويا S15 کاملا دگرگون شده است. موتور اين خودرو از نوع روتري (روتاري) با چهار روتور بوده که در گاراژ TCP Magic کاملا سفارشي تيونينگ شده است. درکنار چهار روتور، دو توربوشارژر برند گرت (Garrett) هر کدام با ۱/۳ بار بوست، ECU نکسوس R5 شرکت هل‌تک (Haltech)، انژکتور با ظرفيت ۲۰۰۰ سي‌سي در دقيقه براي هر روتور و رادياتور PWR قرار گرفته‌اند تا قدرت اين خودرو به ۱۲۰۰ اسب‌بخار و گشتاورش به ۹۶۱ نيوتن‌متر برسد. واتارو کاتو در اين پروژه ايده جذابي را عملي کرده که قطعا در مسابقات جهاني دريفت، طرفداران زيادي پيدا خواهد کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar