برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بازگشت ب‌ام‌و به لمانز در سال ۲۰۲۳

منبع
پدال
بروزرسانی
بازگشت ب‌ام‌و به لمانز در سال ۲۰۲۳

پدال/ باواريايي ها به شرکت‌هاي آکورا، آئودي، فراري، پژو، پورشه و تويوتا ملحق خواهند شد…

ب‌ام‌و اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ به مسابقات ۲۴ ساعته لمانز و کلاس جديد LMDh پروتوتايپ بازخواهد گشت.

اين شرکت در سال ۱۹۹۹ با خودروي V12 LMR پيروز رقابت‌هاي لمانز شد و هم‌اکنون نيز به دنبال تکرار موفقيت‌هاي پيشين است. مارکوس فلش رئيس بخش M ب‌ام‌و با انتشار پستي در اينستاگرام اين خبر را تائيد کرده است. در اين پست تصويري از خودروي ياد شده با کپشن “ما بازمي‌گرديم، ديتونا ۲۰۲۳” منتشر شده است.

البته فعلاً جزئيات بيشتري از برنامه‌هاي اين خودروساز براي حضور در لمانز منتشر نشده است. بر پايه آنچه فلش گفته، اولين مسابقه ب‌ام‌و ديتونا در سال ۲۰۲۳ خواهد بود و بنابراين اين شرکت خودرويي براي کلاس جديد LMDh مي‌سازد که قبلاً بر پايه کلاس LMP2 شناخته مي‌شد. بر مبناي قوانين اين کلاس خودروسازان بايد از چهار کنترل شاسي موجود يکي را انتخاب کرده و از سيستم هيبريدي در اکسل عقب استفاده کنند. البته شرکت‌ها مي‌توانند از طراحي بدنه خاص خود و قواي محرکه ديفرانسيل عقب استفاده نمايند. حداکثر قدرت خودروهاي اين کلاس نيز ۶۷۰ اسب بخار اعلام شده است.

پورشه، آئودي و آکورا حضور خود در اين کلاس جديد را اعلام کرده‌اند. خودروهاي اين کلاس واجد شرايط حضور در مسابقات قهرماني ايمسا آمريکا شامل ۲۴ ساعته ديتونا و قهرماني استقامت جهان هستند. مسابقات قهرماني جهان شامل لمانز نيز بوده و يکي ديگر از کلاس‌هاي آن کلاس هايپرکارها است که تويوتا، پژو و فراري در آن حضور خواهند داشت.

ب‌ام‌و اشاره‌اي به حضور هم‌زمان در ايمسا يا قهرماني استقامت جهان نکرده است. اين خودروساز پس از خروج از فرمول E در آخر فصل جاري مسابقات به دنبال حضور در ساير بخش‌هاي موتور اسپورت خواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره