برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
خودرو

وزیر صمت: با عرضه خودرو در بورس مخالفم

منبع
فارس
بروزرسانی
وزیر صمت: با عرضه خودرو در بورس مخالفم

فارس/ عليرضا رزم حسيني درباره با عرضه خودرو در بورس کالا، بيان داشت: اين طرح در مجلس شوراي اسلامي مطرح شده و  در کميسيون صنايع مجلس نيز روي جزييات آن کار مي شود اما اجراي آن هنوز قطعي نيست. 
وزير صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اين سوال که آيا با اجراي طرح عرضه خودرو در بورس کالا موافق است، گفت: خير با اجراي طرح عرضه خودرو در بورس کالا موافق نيستم زيرا اجراي اين طرح کار کارشناسي شده اي نيست.  

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه براي متعادل سازي قيمت خودرو وزارت صمت چه پيشنهادي بهتر از عرضه خودرو در بورس را دارد، گفت: همکاري خوبي بين وزارت صنعت، معدن و تجارت و کميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي وجود دارد لذا طرحي وزارت صمت براي قيمت گذاري خودروها به مجلس ارائه داده است که کميسيون اقتصادي مجلس هم با آن طرح موافقت کرده است بنابراين در انتظار فرصتي براي اجراي اين طرح هستيم و اميدواريم با اجراي اين طرح قيمت ها بهتر شود.  

وزير صنعت، معدن و تجارت بيان داشت: در اين طرح خودروها به دو گروه خودروهاي عمومي و غيرعمومي ( مثلا خودرويي مانند دناپلاس که مشابه دارد و  علاوه بر کمپاني خارجي مشابه آن را شرکت داخلي نيز توليد مي کند) تقسيم مي شود. 


وزير صنعت، معدن و تجارت بيان داشت: در مورد جزييات اين طرح با شوراي رقابت گفت وگو شده است و در تعامل با مجلس هستيم که اميدواريم اجراي آن روي قيمت ها تاثيرگذار باشد. 

وي با بيان اينکه براي حل مشکلات قيمت گذاري خودرو بايد در کنار توليد داخلي واردات معقول انجام شود، گفت: در اين صورت فضا رقابتي مي شود، توليد افزايش مي يابد و قيمت ها نيز کاهش مي يابد. 

رزم حسيني با بيان اينکه قيمت‌گذاري دستوري توليد را افزايش نمي دهد، گفت: ظرفيت توليد خودرو در ايران بالغ بر 2 ميليون خودرو است و با اين ميزان توليد کاملا نياز داخل را مي توان تامين کرد. 

وي با بيان اينکه در يک مقطعي يک ميليون و 600 هزار خودرو در کشور توليد مي شد، بيان داشت: در آن زمان براي خريد خودرو وام پرداخت مي شد لذا اين مساله حاکي از آن است که تقاضايي براي خودرو نبوده است. 

وي اظهار داشت: شرايط تحريم باعث شده که واردات خودرو قطع شود لذا بازار خودرو رقابتي نيست.  

وزير صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اين سوال که آيا واردات خودرو آزاد خواهد شد، گفت: طبق برنامه بودجه امسال واردات خودرو ممنوع است البته در اين مورد بايد منتظر سياست هاي دولت بعدي و تصميمات آن ها ماند. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره