برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بررسی نیسان پاترول 2021، سرسختی همراه با فناوری‌های جدید

منبع
خودرو بانک
بروزرسانی
بررسی نیسان پاترول 2021، سرسختی همراه با فناوری‌های جدید

خودرو بانک/ نيسان پاترول که در بازار ايالات متحده با نام نيسان آرمادا شناخته مي‌شود، براي سال 2021 با برخي ويژگي‌هاي جديد به بازار عرضه شده است. تغييرات چهره نيسان پاترول 2021 نسبت به نسخه قبلي محدود هستند و همان پيشرانه تنفس طبيعي V8‌ قديمي زير کاپوت اين خودرو جا خوش کرده‌ است، با اين حال آرمادا 2021 نسبت به قبل مدرن‌تر به نظر مي‌رسد.

نيسان آرمادا با استانداردهاي سال 2021 پرمصرف محسوب مي‌شود، با وجود ابعاد و اندازه بزرگ فضاي کابين کمتري نسبت به رقباي کوچکترش ارائه مي‌دهد و با قيمت پايه 52900 دلار از گزينه‌هاي گران‌قيمت بازار است. براي خريد نسخه‌اي رضايت‌بخش و قابل قبول از نيسان آرمادا 2021، بايد مبلغي در حدود 70 هزار دلار خرج کنيد.

طراحي، 5 از 10
نسل فعلي نيسان پاترول بيش از يک دهه است که به توليد مي‌رسد و همين مساله سبب شده تا چهره آن در مقايسه با خودروهاي روز، قديمي و از مد افتاده جلوه کند. براي سال 2021، نيسان کاپوت اين خودرو را اندکي بالاتر برده تا جلوپنجره U شکل که امضاي طراحي فعلي نيسان است، بهتر ديده شود.

تيپ پلاتينيوم نيسان آرمادا با رنگ‌هاي خاص و رينگ‌هاي 22 اينچي، ظاهر منحصر به فردي دارد و به خوبي يک شاسي‌بلند قدرتمند را به تصوير مي‌کشد. براي افرادي که به دنبال خشن‌تر کردن چهره آرمادا هستند، نيسان تيپ Midnight Edition را پيشنهاد مي‌دهد.

کابين خودرو از ترکيب چرم مشکي و تزئينات چوبي ساخته شده که براي زمان فعلي قديمي به نظر مي‌رسد. اين داشبورد در ترکيب با روکش صندلي قهوه‌اي اسپرسويي صندلي‌ها ظاهري مجلل و البته مربوط به يک دهه گذشته دارد. نيسان سعي کرده با اضافه کردن يک صفحه نمايش 12.3 اينچي جديد براي سيستم سرگرمي و 7 اينچي براي خوشه ابزار، فضاي اين شاسي‌بلند را مدرن کند.

فناوري و ارتباطات، 8 از 10
بيشترين ميزان تغييرات و بروزرساني نيسان آرمادا 2021، در کابين اين خودرو مشاهده مي‌شود. صفحه نمايش کوچک و قديمي هشت اينچي سيستم چندرسانه‌اي جاي خود را به نمايشگر 12.3 اينچي داده و رابط کاربري جديدي نيز براي اين خودرو در نظر گرفته شده است. پشتيباني از اندرويد اتو، اپل کارپلي و واي فاي از جمله تجهيزات جديد سيستم سرگرمي نيسان پاترول 2021 هستند.

کار کردن با سيستم چندرسانه‌اي آرمادا اکنون راحت‌تر از گذشته است و دريافت پاسخ کمتر از قبل به طول مي‌انجامد. در قسمت زيرين سيستم سرگرمي نيز تنظيمات مربوط به سيستم تهويه قرار دارد که کار کردن با آن‌ها بسيار آسان است. شارژر بيسيم و درگاه شارژ USB تايپ C‌ و تايپ A‌ از ديگر تجهيزات تکنولوژي نيسان آرمادا هستند.

هندلينگ و عملکرد، 5 از 10
نيسان آرمادا خودرويي سنگين است و حدود 2700 کيلوگرم وزن دارد، از اين رو نبايد انتظار هندلينگ فوق‌العاده‌اي را از آن داشت. نيسان پاترول 2021 از نزديک‌ترين رقباي خود يعني تويوتا سکويا، فورد اکسپديشن و شورولت تاهو سنگين‌تر است.

مطابق نظر کارشناسان رسانه موتور وان، نيسان آرمادا در جاده عملکري همچون يک کشتي اقيانوس پيما دارد و در هر لحظه از يک سو به سمت ديگر حرکت مي‌کند. حتي سيستم تعليق نيز قادر به جذب و دفع حرکات عرضي بدنه خودرو نيست و فرمان نيز عملکردي مبهم را به نمايش مي‌گذارد.

نيسان آرمادا با دو پيشرانه شش سيلندر و هشت سيلندر به بازار عرضه مي‌شود. پيشرانه V6 با حجم 5.6 ليتر، 400 اسب‌بخار قدرت و 560 نيوتن‌متر گشتاور توليد مي‌کند. عمل انتقال قدرت در اين تيپ با استفاده از گيربکس هفت سرعته اتوماتيک انجام مي‌شود. پيشرانه V8 نيسان پاترول از نظر کارايي در سطح متوسطي قرار دارد اما در مقايسه با نسخه شش سيلندر لرزش و صداي کمتري توليد مي‌کند. 

نيسان آرمادا 2021 خودرويي پراشتها است و به صورت ترکيبي 15.6 ليتر در صد کيلومتر بنزين مي‌سوزاند. مصرف سوخت نيسان پاترول 2021 تنها اندکي بهتر از تويوتا سکويا است و نسبت به جي ام سي يوکان، فورد اکسپديشن و شورولت تاهو بيشتر ارزيابي مي‌شود. اگر مي‌خواهيد نيسان پاترول 2021 شما کم‌مصرف باشد، بايد نسخه تک ديفرانسيل اين خودرو را خريداري کنيد.

قيمت‌گذاري، 4 از 10
نيسان آرمادا 2021 در تيپ پايه SV، قيمتي معادل 52900 دلار دارد. نيسان قول داده که تيپ پايه S را به بازار عرضه کند که ارزان‌تر از تيپ SV خواهد بود، با اين حال هنوز خبر رسمي مبني بر عرضه اين تيپ منتشر نشده است. در صورت عرضه نيسان پاترول تيپ S، قيمت پايه آن به 48500 دلار کاهش خواهد يافت.

نيسان آرمادا در سطح بالاي پلاتينيوم، 65300 دلار در نسخه تک ديفرانسيل و 68300 دلار در نسخه دو ديفرانسيل قيمت دارد. آپشن‌هاي قابل انتخاب زيادي براي نيسان آرمادا وجود ندارد اما با انتخاب گزينه‌هايي همچون روکش چرمي و صندلي‌هاي کاپيتاني رديف دوم، قيمت اين تيپ به 70 هزار دلار نيز خواهد رسيد.


قيمت پايه رقباي اصلي پاترول در محدوده کمتر از 50 هزار دلار قرار دارد و بنابراين مشتريان آمريکايي با صرف بودجه کمتري مي‌توانند تيپ پايه شورولت تاهو، تويوتا سکويا يا جمس يوکان را خريداري کنند. با اين حال قيمت تيپ‌هاي فول نيسان آرمادا و ديگر رقبايش در محدوده 70 هزار دلار قرار مي‌گيرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره